Kunta vaalit official.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
  • Tykkää
Reactions: Echo
Vihreät sai hienon tuloksen mistään ala mäestä ei lienee voida puhua !
Pakko kysyä, mistä ihmeen kielikylvystä tuo "lienee voida puhua" on peräisin. Ei ole ensimmäinen kerta, kun tuo kielioppihirviö palstalla kummittelee. Olen huolissani, jos suomen kielen taito katoaa vihreiltä.

Tuon lauseen, joka sisällöltään ei ole totta, pitäisi siis kuulua: vihreät sai hienon tuloksen, mistään alamäestä ei voitane puhua!

Potentiaali


 
Ja nyt ei hallitus kaadukaan... mitäs nyt Halla-aho?
En ole Halla-aho, mutta nythän tää menee tavallaan oikein hyvin, koska...hallituksella ei ole muuta kuin aikaa pettää kansaa enemmän ja vähemmän (luultavasti enemmän) seuraaviin vaaleihin saakka = Se suattaapi iänestäjille olla pienenlainen pettymys tulossa vielä etteesä :whistle:
 
Halla-Aho -parka oli kyllä kuin varjo itsestään. Väsyneen ja apean näköinen.
Pari viimeistä vaalipaneelia se oli aika vaisu, taisi kostautua.

Varmaan ois halunnu pormestariksi ennemmin kuin johtamaan puoluetta, mutta nyt tuli lunta tupaan sen osalta.
Ei Halla-aho koskaan halunnut/uskonut pääsevänsä pormestariksi. Se olisi vaatinut maailman ihmeen, että persut olisivat suurin Helsingissä. Peliä se oli, että saatiin persuille mahdollisimman paljon ääniä Helsingissä. Kyllähän sen naamasta näki tenteissäkin, että kun toimittajat kysyivät ”jäätkö oikeasti sitten Helsingin pormestariksi jos voitat?”. Ja ei siihen uskonut Halla-aho itsekään. Mä luulen että herra itse haluaa hallituksen ministeriksi. Pääministeriksi varmaan ensisijassa, mutta en usko senkään tehtävän olevan mikään märkä päiväuni. Persut haluaa hallitukseen niin merkittävänä puolueena, että he saavat suuren sanavallan itselleen tärkeissä kysymyksissä. Ei välttämättä edes pääministeripuolueeksi, koska siellä on puhuttu asioita, joita on yksinkertaisesti vain vaikea toteuttaa, kuten EU ero. En usko että Halla-aho tällaisia edes haluaa lähteä viemään sitten eteen päin. Enemmän ne kuuluvat siihen oman politiikan tekemiseen, kuin oikeisiin toiveisiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
vierailija
Pakko kysyä, mistä ihmeen kielikylvystä tuo "lienee voida puhua" on peräisin. Ei ole ensimmäinen kerta, kun tuo kielioppihirviö palstalla kummittelee. Olen huolissani, jos suomen kielen taito katoaa vihreiltä.

Tuon lauseen, joka sisällöltään ei ole totta, pitäisi siis kuulua: vihreät sai hienon tuloksen, mistään alamäestä ei voitane puhua!

Potentiaali
Aivan oikein! Kirjoitustaidot ovat ihmisillä huolestuttavan huonot ja piittamaattomuus oikeakielisyydestä on silmiinpistävää, jo tämän ketjun otsikosta lähtien.

Tuon kommentin takana ei kuitenkaan liene Vihreitä äänestävä, vaan ihan joku muu, koska se oli selvää keljuilua, Vihreiden kannatuksen laskettua.
 
vierailija
Aivan oikein! Kirjoitustaidot ovat ihmisillä huolestuttavan huonot ja piittamaattomuus oikeakielisyydestä on silmiinpistävää, jo tämän ketjun otsikosta lähtien.

Tuon kommentin takana ei kuitenkaan liene Vihreitä äänestävä, vaan ihan joku muu, koska se oli selvää keljuilua, Vihreiden kannatuksen laskettua.
AS ainakin käyttää paljon liene-sanaa väärin
 

Yhteistyössä