Kunnostauduin äitinä:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uusi äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uusi äiti"

Vieras
Vielä joku aika sitten olin pienimmästäkin hermostuva, valittava, äyskivä, kaikin puolin inhottava äiti, jonka pennut vaan ärsytti ja olivat riesa. En enää osannut nauttia lapsistani ja tunsin olevani onneton ja uupunut.
Sitten katsoin peiliin ja puhalsin pelin poikki. Muutin käytöstäni. En enää huutanut joka asiasta, aloin AIDOSTI viettää aikaa lapsieni kanssa. yritin kaikkeni, että löydän ilon ja nautinnon yhdessä oloon ja arkisiin puuhiin.
Ja vaikutus ei näkynyt vain minun omassa käytöksessä, vaan myös lapsien. He alkoivat olla paremmalla tuulella, ylimääräinen rauhaton riehunta ja kiukuttelu jäi pois ja he olivat kaikin puolin tyytyväisempiä.

Huomasin, että ei ole puppua sanonta onnellisuus on asenne. Se on!
Olen niin onnellinen siitä miten meidän perheessä arki on muuttunut:)

Hienoa!

Millä sen teit? Tuntuu nimittäin että itsekin olen varsinainen hermokimppu.. Tuntuu että nuppi hajuaa hetkenä minä hyvänsä ja muksut vaan hyppii silmille mitä enemmän huutaa..
(näin kärjistettynä.. )
Koitan aina välillä olla huutamatta, mutta....
Onko jotain hyviä vinkkejä? :)

Mulla lähti kaikki käyntiin sillä, että opettelin olematta heti ensiksi huutamatta ja yritin ymmärtää lasta miksi hän toimii noin kuin toimii ja yritin nähdä voisiko toiminnan takana olla joku asia, minkä minä olen tehnyt väärin. Välillä kirosin ja raivosin oman pääkoppani sisällä ja purin hammasta, mutta en huutanut ja sanoin/keskustelin asiasta, kun oma rivo oli tyyntynyt. Aloin jättää tietoisesti tietokoneella istumista ja "kohta, äiti tekee tän eka" vähemmälle. Reagoin siis ensimmäisenä lapseen ja annoin aikaa ilma kiirehtimistä omiin hommiin.. Siitä se lähti. Meni kuukausia, että muutos tapahtui minussa itsessäni. Välillä repsahdin, mutta kun en hyväksynyt itselleni niitä liian monta. Pysyin lopulta linjassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ejk:
Hienoa!

Millä sen teit? Tuntuu nimittäin että itsekin olen varsinainen hermokimppu.. Tuntuu että nuppi hajuaa hetkenä minä hyvänsä ja muksut vaan hyppii silmille mitä enemmän huutaa..
(näin kärjistettynä.. )
Koitan aina välillä olla huutamatta, mutta....
Onko jotain hyviä vinkkejä? :)

Apua oonx mie kirjuttanu tänne, niin etten muista mittään. Ei vaan sama ongelma rahikaisella.

Yhteistyössä