KUNNON kuivausrumpu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NYT APUA!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

NYT APUA!!

Vieras
Kertokaa nyt hyvät mamman mikä on OIKEASTI HYVÄ KUIVAUSRUMPU!
Merkkiä ja MALLIA kehiin. Ja nyt puhun siis lämpöpumpputekniikalla varustelluista.
Kävin eilen gigantissa ja myyjä jotenkin osasi suositella kaikkia kerralla. ÖÖ, mistä sitten teitää mikä on paras? No mielehän se, mutta kun maksaa yli tonnin ja se tonni on meillä kipurajana. Aijon vakaasti alkaa kuivata kuivurissa kaiken pyykin (en farkkuja) joten kovalle käytölle joutuu 5henkisessä perheessä. Järki lähtee noitten pyykkien ja pölyjen kanssa!

(en koe kenenkään muun osaavan vastata tähän kysymykseen paremmin kuin te äidit, jotka oikeasti pyykkäätte. Ei kodinkonemyyjät tiiä mitään teihin verrattuna ;)

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=660610&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10007&compartmentId=10057&categoryId=10272

Meillä on suurin piirtein tällainen, tämä on kai hieman uudempi versio meidän kuivurista. Mutta Candy on hyrskytellyt 5 ihmisen vaatteita jo usemman vuoden ja tykkään!!

Miele ns karvalakkimalli elikäs edullisin. Softtronic t7744c. Ostin alle tonnilla muutama vuosi sitten - onhan ne hinnat tosin varmaan tuosta nousseet... Ostovinkkinä: pienistä, yksityisistä kodinkoneliikkeistä saa paljon edullisemmin kuin esim gigantista..

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27928876:
Lähdetään nyt siitä että Candy lienee kaikista huonoin merkki jos ei lasketa eri liikeketjujen omia halppistuotemerkkejä. Halpahan se toki on mutta...

Huonoin? :D Voi voi...
Meillä on vuosi tolkulla jo pelittänyt, eikä mitään valittamista!

Mulle sanoi kodinkonehuollosta korjaaja että jos haluat hyvän, halvan ja kestävän osta Candy.
Mulla siis whirlpoolin kuivuri jonka joudun kahden vuoden väleinn korjauttaan, oven lukko murtuu.

Tuo lämpöpumpputekniikka taitaa olla jotain uutta, kun en mä siitä ollut ennen tätä kuullut. Meillä on muutaman vuoden vanha Siemens pyykkikone ja kuivausrumpu, joista varsinkin rumpuun olen ollut tyytyväinen. Se tosin on kosteuden tiivistävä malli...

Mutta Siemensiä merkkinä voin kyllä suositella.

Meillä on LG:n perusmalli, ei lämpöpumpulla mutta silloin ostovaiheessa myyjä kertoi että saadaan tämä halvalla koska on poistuvaa mallia ja tilalle on tulossa lämpöpumppu-malli joka on muuten sama rumpu mutta pumpulla.

Ja tämä meidän versio on ainakin ollut ihan huippu.

Oikeasti täältä ei kannata kysyä. Jokainen kehuu omaansa. Älä sekaannu ainakaan candyyn.
Itse päädyin aikanani mieleen, joka oli lapsuudenkodista tuttu käyttöominaisuuksiltaan ja laadultaan. Valitettavasi kodinkoneissa hinta kertoo jo paljon

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27928876:
Lähdetään nyt siitä että Candy lienee kaikista huonoin merkki jos ei lasketa eri liikeketjujen omia halppistuotemerkkejä. Halpahan se toki on mutta...

Meillä on Candy merkkinen pesukone toiminut täysin ongelmitta kohta 12v. Päivittäin pyörii. Voin suositella merkkia. Itse en kyllä viitsi merkistä maksaa, jos halvemmallakin saa näin hyviä koneita.

No hei, siis en meinaa. Mutta en kyllä purematta niele tuota Triplaisän väitettäkään.
Candy lienee halvin kodinkonemerkki ja kyllähän hinta yleensä korreloi käytettyihin materiaaleihin ja laatuun. Vai meinaatko että 400€ kone on yhtä hyvä kuin samoilla ominaisuuksilla oleva 800€ kone. Vaikka tietyn statuksen saavutettuaan valmistaja voi hinnoitella pelkän logonsa varsin korkealle niin siltikään hintaero ei selity pelkästään sillä.

Laatueron huomaa jo kodinkonekaupassa kun hiplailee eri koneiden nappuloita, liikkuvia mekanismeja jne.

Oikeasti täältä ei kannata kysyä. Jokainen kehuu omaansa. Älä sekaannu ainakaan candyyn.
Itse päädyin aikanani mieleen, joka oli lapsuudenkodista tuttu käyttöominaisuuksiltaan ja laadultaan. Valitettavasi kodinkoneissa hinta kertoo jo paljon

En mä ainakaan omia koneitani kehu, elleivät ne ole hyviä. Olen mm. sanonut astianpesukoneestamme, etten suosittele, koska on ollut remontissa jo pariin otteeseen (vaikka on LG - eikös se ole näitä ns. parempia merkkejä).

Meilla on Electroluxin rumpu, en muista mallia, mutta maksoi uutena 600 euroa ja märäksi jättää. En suosittele Electroluxia tämän perusteella. Entinen oli AEG, joka meni rikki alle 2 vuodessa. Se kyllä kuivasi tosi hyvin. Tämä uusi on vajaa 0,5 v vanha ja ihan paska. Kaikki ohjelmat jättää pyykin märäksi.

Meillä on ollut nyt 7 vuotta Aeg:n kuivausrumpu, eikä ole mitään valittamista! Toiminut tosi hyvin. Voin suositella kyllä! Me ostettiin joku myyjien suosittelema (älyttömän kallis) pyykinpesukone ja on ollut ihan surkea, LG!! Pyykinpesukone on ollut meillä 2 vuotta ja sitä on korjattu jo kolme kertaa. Itse en pysty myyjien puheisiin enään luottamaan yhtään. Parhaimman kuvan saa siitä, mitä muut äidit suosittelee. Ja meillä on iso perhe, joten molempia koneita käytetään tosi paljon.

Meillä pyörii juuri ostettu Miele. Halusin satsata kunnon koneeseen, mutta toisin kävi. Ilmeisesti energialuokkakilpailun vuoksi ovat jättäneet kokonaan pois "kokonaan kuiva " ohjelmat, eli pyykki on ruttuista ja kosteaa. Ehkä sama koskee kaikkia koneita nykyään, mutta tämä ei ainakaan ole hyvä.

Vanha ketju mutta.. Meilläpä on kunnon karvalakkimalli, candy. Kuivaa hyvin ja pölytöntä pyykkiä tulee. Lämpöpumpulla toimii. Laitan aina 3 tunnin ohjelman, mutta rummussa on kai joku sensori ja se välillä lopettaa ohjelman jo paljon aiemmin ja pyykit on kuivia. Niin helppo kapistus.

Itse mietin asian niin että rummun pitää kestää se n. 5 vuotta mitä koneet nykyään kestää. Siinä ajassa tekniikkakin harppaa jo valovuoden eteenpäin. En tarvinnut 10 vuoden takuuta moottorille, kun tod.näk. kaikki sen moottorin ympäriltä hajoaa sitten ennen sitä. Ei mitään kosketusnäyttöhärpäkkeitä, ne hajoaa ekana. Enkä tarvitse 50:tä ohjelmaa, kun kuitenkin käytän aina jotain paria perusohjelmaa.

Rumpu maksoi 400€.

Meillä on Electroluxin 7kg energysaver ja oäivittäisessä käytössä ollut nyt 4 vuotta. Ei minkäänlaista vikaa ole tähän mennessä ollut, pyykit kuivuu hyvin. Olen ollut todella tyytyväinen :)

Meillä edellinen oli Candy pesukone, jossa oli myös kuivuri. Pesukone oli aivan huippu,kesti
kohtuullisessa käytössä 25 vuotta.Seuraavakin pesukone oli Candy, joka on nyt toiminut 4
vuotta ilman ongelmia.Olen juuri päättänyt ostaa Candyn kuivurin.

Meillä pyörii juuri ostettu Miele. Halusin satsata kunnon koneeseen, mutta toisin kävi. Ilmeisesti energialuokkakilpailun vuoksi ovat jättäneet kokonaan pois "kokonaan kuiva " ohjelmat, eli pyykki on ruttuista ja kosteaa. Ehkä sama koskee kaikkia koneita nykyään, mutta tämä ei ainakaan ole hyvä.

Et osaa käyttää laitteitasi. Linkoat liian kovilla kierroksilla ja et tiedä että laitteessasi on sensorikuivaus joka pysäyttää kuovauksen tiettyjen arvojen täytyttyä (joka ohjelmassa nämä vähän eri). Älä kuivaa isoja ja pieniä vaatekappaleita sekaisin. Sama kuin sinun ei tulisi pestä tällä tavoin myöskään aivan täyteen tupattuja koneellisia ja lingota sitten 1400-1600. Siinä syy ryppyihisi.

Yhteistyössä