Kunnianloukkaus ja rikosilmoitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua kaipaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua kaipaan..

Vieras
Mitkä ovat kriteerit, että kannattaa lähteä oikeusteitse todistamaan tiettyä asiaa, jota yksi ihminen väittää todeksi, sen totta olematta.

Jos tätä väitettä ei pysty kumoamaan miehen silmissä, ero on edessä ja mies vie lapsetkin. Eräs väittää minun tehneen aviorikoksen vaikka en todellakaan ole tehnyt. On myös haukkunut minua useaan otteeseen vuosien saatossa kaikille ja minut pitäisi kuulemma myös hakata. Todisteita tästä haukkumisesta ja uhkailusta ei ole, mutta viesti tästä niin sanotusta pettämisestä löytyy kyllä.

Lähdenkö oikeuteen tämän asian kanssa?

Mitkä ovat kriteerit, että kannattaa lähteä oikeusteitse todistamaan tiettyä asiaa, jota yksi ihminen väittää todeksi, sen totta olematta.

Jos tätä väitettä ei pysty kumoamaan miehen silmissä, ero on edessä ja mies vie lapsetkin. Eräs väittää minun tehneen aviorikoksen vaikka en todellakaan ole tehnyt. On myös haukkunut minua useaan otteeseen vuosien saatossa kaikille ja minut pitäisi kuulemma myös hakata. Todisteita tästä haukkumisesta ja uhkailusta ei ole, mutta viesti tästä niin sanotusta pettämisestä löytyy kyllä.

Lähdenkö oikeuteen tämän asian kanssa?

Millä perusteella mies vie lapset? Rikoslaissa ei ole aviorikosta.

ei mies voi lapsia viedä minkään pettämisen perusteella.
tuo uhkailu on vakavaa, hakisin lähestymiskieltoa tai tekisin rikosilmoituksen, jos saisin mitään todisteita.

Hohhoijaa.... no siitä voit ainakin olla varma,että ei se mies niitä lapsia noin vaan yhtään mihinkään vie. Muuten sanoisin neuvona, että anna koirien räksyttää ja elä omaa elämääsi miten haluat.

Tee rikosilmoitus niin asia selviää ja tulee tieto siitä oletko pettänyt vai et. Itse olen tehnyt kaksi rikosilmoitusta törkeästä kunnianloukkauksesta. Omissa tapauksissani mielenterveysasioista kärsivä henkilö soitteli ja kirjoitteli eri työntekijöille työpaikalleni aikasta pahoja valheita minusta. Lopulta erosin koska juorut selkäni takana ahdistivat enkä pystynyt keskittymään töihini kun kuulin näiden juorujen alkaneen elää omaa elämäänsä siellä. Asian käsittely on vielä kesken poliisillakin, mutta eiköhän syyllinen saa aikamoisen tuomion.

Kannattaa varmaan pohtia että onko avioliitossa kaikki muu kunnossa jos mies meinaa jättää juorujen perusteella, eli uskoo enemmin niitä kuin sinua. Itse ottaisin yhteyttä tähän juorujen levittäjään ja sitten siihen joka on väitetty toinen osapuoli tässä pettämisessä ja lähtisin siltä pohjalta selvittämään asiaa.

Miksi sinusta noin väitetään?

Oikeuteen sillä perusteella, että joku väittää sinun pettäneen puolisoasi?

Ei tule onnistumaan...ei. Eikä se kunnianloukkauksen kriteerejäkään varmaankaan täytä. Ellei väitettä ole esitetty julkisessa mediassa tai jotain.

Mies voi toki lähteä, ja jos lähtee kuulopuheen perusteella niin ei tainnut olla pitämisen arvoinen alunperinkään, joten bye bye vaan baby ja kiitos kuluneista vuosista.

Lapsia ei kukaan noin vaan itselleen ota. Ei isä, ei äiti, vaan asian päättävät muut tahot.

Yhteistyössä