"Kun yhden lapsen takia käy kelto pk:ssa, niin heti syynätään kaikki muutkin lapset samasta ryhmästä!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kuulin erään äidin kauhistelevan, kun olivat "joutuneet" kelton kanssa juttelemaan. Äiti sanoi, että noin siinä käy kun ryhmässä on yksi lapsi jonka takia kelto käy niin sitten muutkin joutuvat silmätikuiksi! :o

Ensinnäkin, olen työskennellyt toisessa pk:ssa, jossa tämän naisen lapset aiemmin olivat ja voin kertoa että jos siellä puututtiin lasten mm. vilkkauteen. Toisekseen, se on meidän lapsemme joka tarvitsee kelton osaamista ja ammattitaitoa! Ei minusta ole mitään pahaa, jos samalla vähän vilkaisee miten muilla lapsilla menee...

Selevä :D, onpa suuret murheet silläkin tädillä.

Mun pojan ryhmässä "asuu" kelto parin kuukauden ajan, tekee jotain tutkimusta (gradua?). Mä typerys olen kokenut sen suurena etuna (samoin sanoi myös ryhmän lto) vaikka pitäisi varmaan harmitella sitä, että se syynää meidän lapsia...

Tietty jos haluaa kieltää ja piiloitella lapsensa mahdollisia ongelmia, niin kelton läsnäolo voi olla paha paikka. Onhan näitä "meidän Jeremias on 4½ v eikä puhu vielä mitään ja on vaipoissa mutta ei se haittaa, turhaa hössötystä että kaikkien lasten pitäisi mennä käyrien ja kaavioiden mukaan"- äitejä ja isukkeja olemassa.

Oon itse päikkärissä töissä ja kyllä sillä kelton, relton tai elton ;) käynnillä tähdätään lapsen parhaaseen! Siihen, että lapsia osattaisiin tukea mahdollisimman hyvin kasvussa kohti aikuisuutta. Kelto on hyvä yhteistyökumppani ja tuki päikkärin henkilökunnan työlle, eikä se että kelto seurailee lapsia tarkoita että lapsessa tai perheessä olisi vialla jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käden rukkanen:
Alkuperäinen kirjoittaja Villen äiti taas:
Miksi kaikki muut tietää tuon sanan, mutta minä en :ashamed:

Jos siun lapsi ei oo erityislapsi niin ei se oo ihmekään :D elä huolestu :)

Ihanaa, kiitos :D

Sen erityislapsenkin kanssa voi elää ihan tavallista elämää ;)

Kyllä varmasti, mutta tunsin vaan itseni pienen hetken tyhmäksi :saint:

Juu...en mäkään kovin kamalaksi koe arkeani, vaikka melkein nelivuotiaalla pojallani oli puheen kehityksen viivästymää parivuotiaana ja kelto kävi sen takia pk:ssa (opetti mm. tukiviittomia mulle, pk:n tädeille ja pojalle) :D

Alkuperäinen kirjoittaja Villen äiti taas:
Miksi kaikki muut tietää tuon sanan, mutta minä en :ashamed:

Jos siun lapsi ei oo erityislapsi niin ei se oo ihmekään :D elä huolestu :)

Ihanaa, kiitos :D

Mulla on lievästi kehitysvammainen poika, jotta tiedän kyllä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja bubunen:
eikä se että kelto seurailee lapsia tarkoita että lapsessa tai perheessä olisi vialla jotain...

Kunpa tuo äitikin sen tajuaisi. Mutta toisaalta, tiedän kyllä että hänenkin lapsille voisi jonkinlainen kuntoutussuunnitelma tehdä terää... Huomaa kyllä, että äiti tiedostaa lastensa vaikeudet, mutta kelto tekee asiat muka jotenkin enemmän todeksi?

Yhteistyössä