Kun vauvan sukupuoli tuntuu olevan kaikista tärkeintä

  • Viestiketjun aloittaja "ärsyyntynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"ärsyyntynyt"
Ärsyttää todella. Odotan toista lastamme ja raskaus on onnellisesti viime metreillä. Perussairauteni vuoksi raskautta on seurattu tarkasti äitiyspolilla ja siksi ultriakin on tehty kuukausittain. Np-ultrassa lääkäri kertoi, että tulokas on poika, mutta myöhemmin toinen lääkäri ohimennen kysyessäni olikin sitä mieltä, että tyttö siellä voikin olla. Noh, itselleni ei sukupuoli oikeasti ole merkittävä juttu, joten en ole muissa ultrissa enää lääkäreiltä sukupuolta kysellyt. Toivon vain, että raskaus sujuu hyvin loppuun asti ja lapsi on terve.

Mutta. Lähisuvussani on vain tyttölapsia. Jo esikoisemme tuntui aiheuttavan pettymyksen suvulle ollessaan poika. Ymmärrän kyllä, että olisi mukava antaa vaatteita ja tyttöjen tavaroita meille eteenpäin (kiitollinen siitä olenkin!), kun omat lapset eivät niitä enää tarvitse, mutta nyt alkaa itseä ahdistaa huomatessani minkälaisen pettymyksen tulokas aiheuttaa, jos onkin poika eikä tyttö. Suoraan ketään ei sano, että toinen poika harmittaisi, mutta kyllä sen huomaa, ettei poikaa odoteta. Pettymys kuultaa äänestä pojasta puhuttaessa ja minulle se alkaa aiheuttaa jo mielipahaa. Ehkä raskaus tekee herkemmäksi, mutta tuntuu kurjalta tuollainen ja himmentää sitä odotuksen onnea, kun lähimmät eivät osaa muusta puhua kuin tytöstä. Toki tärkeintä on, että itselleni ja miehelleni tulokas on rakas olipa tyttö tai poika, Vaan toivoisihan sitä, ettei syntyvä lapsi ole pettymys suvulle tai jotenkin vähempiarvoinen kuin suvun muut lapset. Miten tähän pitäisi suhtautua? Yrittää niellä paha mielensä kai ja piutpaut välittää suvun ajatuksista?
 
Arvaas mitenkä paljon mä sain kuulla että "kunpa teillekin tulisi poika", "no NYT se on varmaan poika" ja "mä kyllä toivon teille poikaa", kun odotimme kolmatta lastamme. Kaksi ensimmäistä on siis tyttöjä.

Ei siinä muuten mitään, mutta mä itse nimenomaan toivoin kyllä tyttöä ja sen olin kaikille erittäin selväksi tehnyt.

Kolmas lapsemme oli tyttö. Joten arvaas miten kävi silloin, kun aloimme odottamaan neljättä lasta :LOL::LOL::LOL:
 
Ken guru
Arvostan omaa äitiäni siinä että osaa ottaa kaikkien raskaudet vastaan yhtä iloisesti, vaikka sitten tulisi liuta tyttöjä tai liuta poikia. Kaikki ei siihen jostain syystä tosiaan pysty.

Jännä miten henkilökohtaisesti jotkut ns. ulkopuoliset ottavat nämä lapsen sukupuoli asiat.
 
"juup"
Minä huomasin toista lasta odottaessani kuinka tärkeää varsinkin vanhemmille ihmisille on se, että perheessä on poika. Työskentelin vanhainkodissa ja lähes kaikki hoitamani ihmiset kertoivat, kuinka toivovat että tämä odottamani lapsi olisi poika, kun ensimmäinen oli tyttö. Tiesin itse odottavani toista tyttöä ja olin onnellinen, sitä olin toivonut, mutta hymyilin vain ja naureskelin itsekseni toisten poikatoiveille.. Jännästi se vieraille ihmisillekin on iso asia. Myöhemmin eräs vanhus sanoi, että kyllähän niillä tytöillä poikia saa, niinkuin vävyksi.. Hohhoijaa.. :D
 
"Vierastus"
Meille tulossa kolmas lapsi, kaksi ensimmäistä on tyttöjä. Osa tuttavista/sukulaisista on sanonut, että voi kumpa se seuraava edes olisi poika. Ultran mukaan tulossa on kuitenkin tyttö ja me vanhemmat emme voi ymmärtää, miksi tulevan lapsen sukupuoli on muille niin suuri ongelma, kun me olemme onnellisia ihan kummasta tahansa. Pääasia, että synnytys sujuisi hyvin ja vauva voisi hyvin. Vienosti hymyillen kuuntelen muiden toiveita ja arvauksia, kun tulevan vauvan sukupuolta emme ole heille paljastaneet :D
 
Miksi te ette vain sano suoraan niille kommentoijille, että teille on aivan sama tai toivotte itse juuri päinvastaista, joten voisivat pitää törkeän turpansa kiinni?

Mun mielestä tuollaisille saa sanoa aika ilkeästikin, sillä on todella tökeröä ja mautonta ruveta kommentoimaan toisen raskautta noin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29441103:
Kuka jaksaa tollasta edes miettiä? Maailman turhin asia millä vaivaa päätänsä.
Kyllähän se miettyttää itseään jonkin verran, mutta mitä hittoa se muille kuuluu.:D

Mä kyllä epäilen tuon olevan tapa. Näin on aina ollut, ja näin luultavasti tulee aina olemaankin.
Eikä nuo sauhuamiset rajoitu pelkästään siihen sukupuoleen. Kun laps on saatu pihalle alkaa vaahtoamiset nimistä.:D Tottakai lapsella pitää olla joku suvusta tuttu nimi etc.:D
Sitten kokoontuu kasvatusneuvonta and so on...
 
Tuo aloitus voisi olla kuin mun suusta, tai näppikseltä siis. Meillä jo yksi poika, ja yksi menetetty vauva vk 22, joka oli tyttö. Tietysti kaikki sukulaiset sitten toivoo, että tämä jota nyt odotan olisi tyttö myös. Mä toivon vaan että olisi normaali terve vauva. Toki se tyttö olisi kiva minunkin mielestäni, mutta kyllä se poikakin on ihana.:) Kunhan vaan syntyisi elävänä ja terveenä.
 
vieras*
Mua ahdistaa, kun kaverini, kahden pojan äiti, alkoi odottaa kolmatta lasta, selän takana kommentoitiin, että taitavat vielä yrittää saada tytönkin. Mullakin on kaksi poikaa, ja haluaisin vielä ainakin yhden lapsen lisää, mutta sukupuolella ei ole mitään väliä. Itseasiassa, jos olisi ihan pakko valita, valitsisin varmaan pojan. Ei pitäisi välittää siitä mitä muut ajattelee, mutta inhottaa, jos joku ajattelee, että kolmas lapsi hankittaisiin vain siksi, että halutaan tyttö... jos tuleekin kolmas poika, ajatteleeko ihmiset, että se on sitten pettymys? Inhottavaa.
 
lainelauta
[QUOTE="Moraalinvartija";29441234]Naiset kaipaa poikalapsia, koska ne tietävät jäävänsä kuitenkin yksinhuoltajiksi ja ilman miestä.[/QUOTE]

No just! Jos ite aattelisin, että jäisin yh:ksi, niin kaitpa nyt tyttöä toivoisin! Eikös se nyt olisi paljon luontevampaa elellä äitinä kahdestaan tytön kanssa, kuin pojan?
 

Yhteistyössä