Kun vauvan liikkeet suorastaan sattuvat ja tekevät pahaa...

B-7
Mikä avuksi?
Olen nyt rv 29+ ja seiskaa odottelen.Vauva liikkuu ahkeraan.Luultavimmin heittää ihan kuperkeikkaa massussa,aivan en perässä pysy miten päin on vaikka aika hyvin tunnistan.
mutta ne liikkeet,vääntymiset ja kääntymiset...AUTS!
Viikoja pitäsi kertyä vielä 11 päälle ja nyt jo tekee pahaa.
Onko mun vatsanpeitteet niin ohentuneet näistä raskauksista että liikkeet tuntuu näin?Vai missä"vika"?Entä jos lapsivettä on vähän/paljon,vaikuttaako se liikkeiden tuntumiseen näin??

Kokemuksia?
 
Nimra
Moips,

Itse odottelen esikkoa ja olen huomannut aivan saman!!! Siis KAIKKI liikkeet, pienetkin tuntuu välillä varsin pahalta - Ihan todellakin tuntuu, että EI olis normaalia tällaisilla kivuilla, mutta ei vielä ainakaan kukaan ole mitään syytä löytänyt :( Kävinkin ultrassa 27+4 ja siellä ainakin todettiin vilkasliikkeinen vauva, normaalissa lapsivedessä (siis määrä normaali) ja istukka takana ylhäällä. Vauvan painoarvio oli silloin 1200 g =) keskikäyrällä kasvaa...
Mulla tekee myös nukkuminen pahaa tai jos olen edes hiukan pitkällään "selän puolella" niin tekee aivan ÄÄRETTÖMÄN pahaa!!!! Mulla ei aina edes kävely onnistu ilman, että pidän vatsasta kiinni alapuolelta sillä liikkeet tuntuu niin pahalle, vaikka ihanhan se on, että niitä ON =)
Olen nyt itse viikoilla 29+1 ja mietin itsekin monesti sitä, että vielä näitä viikkoja tulisi tähän kertymään ...miten tässä jaksaa.., kun ei edes unta saa :(
Mulla on nyt tullut vielä korkea verenpaine ja huimauskohtauksen ja lieviä näköhäiriöitä, että mutta virtsanäyte puhdas, joten saas nähdä mitä lääkäri sanoo kun soittelen huomenna...

Nimra + "Futari" 29+1
 
Mulla oli myös aika tuskaiset vikat raskausviikot ilman mitään sen erityisempää syytä kun esikoispoikaa odottelin, ja usein se mylläys vielä ajoittui niin että alkoi iltakymmeneltä ja kesti sinne kahteen asti ainakin.. Vauva oli siis vilkas ja liikkeet tekivät tosi häijyä.

Kaksi asiaa huomasin mitkä vauvan masu-ilkamointia rauhoitti: imurointi ja vauvan isän kädet vatsan päällä. Ja kyllä niin kipeetä teki että imuri oli aika usein kourassa jos ei isukkia ollut lähettyvillä.

Nyt pikkukakkonen tulossa, viikkoja 16+4 joten vielä on hetki armon aikaa ennenkuin "alakerrassa" alkaa bileet..

Jaksamista, ja toivottavasti löydätte konstit mitkä helpottaa oloanne!
 

Yhteistyössä