Kun teini menee yökylään.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Soitatteko aina vanhemmille, jos ette tunne heitä? Vai kontrolloitteko jollain muulla lailla, että teini on siellä missä sanookin olevansa? Onko teininne jäänyt koskaan kiinni esim. siitä, että yökyläpaikassa onkin nautittu alkoholia ja vanhempia ei ollutkaan paikalla?

kyselee taas ylihysteerinen äiti ;-D

Minä soitan aina vanhemmille. Enkä ihan ventovieraiden luokse päästä yökylään.. Minun on ainakin muutaman kerran täytynyt kaveri nähdä ja vähän tietää kotioloista etukäteen.

Mietin vain, koska meillä käy useinkin yökylävieraita. Osa on sellaisia, joita en tunne ennestään muuta kuin nuoren puheista. Suurin osa vanhemmista ei soita mitään ja kysele. Ihan kunnolla nuo ovat kuitenkin aina olleet meillä. sitten kun oma nuoreni on menossa yökylään niin soittelen vanhemmille...

Kyllä mä varmaan varmistaisin että todella on siellä missä pitääkin ja että siellä oikeasti on vanhemmat paikalla, jos näin on sovittu. Ei sillä ettei saisi olla joskus kaverilla yötä, vaikka siellä ei vanhempia olisikaan ja joskushan sitä ensimmäisen kerran lähdetään kylille pörräämään, mutta siitä pitää sitten rehellisesti kertoa, että tietää mistä etsiä jos jotain sattuu. Omista teinivuosista muistan kyllä että silloin tuli jätettyä kertomatta ettei kaverilla ole vanhempia kotona, kun mentiin yökylään, mutta me ei koskaan vedetty mitään järkyttäviä perskännejä ja oksennettu pusikossa. Joskus jälkeenpäin kun olen oman äidin kanssa puhunut teinivuosista, niin hän on sannut että kyllä hän tiesi että me veljeni kanssa joskus alkoholia käytettiin, mutta kun aina käyttäydyttiin asiallisesti ja tultiin kotiin kun oli sovittu, eikä tosiaan oltu ympäripäissämme, niin ei hän nähnyt syytä siihen puuttua, ettei sitten tehtäisi sitä että jätetään tulematta kotiin siinä pelossa että huutia tulee, tai väitettäisiin että ollaan jossain muualla kuin todella ollaan. Vaikeita juttuja vanhemmille, kun jokainen teini joka haluaa kokeilee kyllä alkoholia ennemmin tai myöhemmin...

Itse luotan kyllä lapseni puheisiin. Meidän 15v. poika siis saattaa mennä yökylään ja ilmoittaa minne menee. Soitan sitten pariinkin otteeseen illan aikana ja kuulostelen tilannetta. Kertaakaan ei ole luottamustani pettänyt.

En soita vanhemmille, pääasia, että olen tavannut heidät. Soitan lapselleni ja kontrolloin tilannetta siten.

Lisäys... luottamus lapseen on ja pysyy niin kauan kunnes se menetetään. En mä ala lapsiani mistään epäilemään tai varmistelemaan heidän puheitaan ilman syytä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä