Kun teillä ei vielä ollut lapsia...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Millaista elämää vietitte? Olitteko paljon kotona, vai huitelitteko harrastuksissa? Teittekö puolisonne kanssa asioita yhdessä, vai oliko molemmilla omat menot ja ystäväpiiri? Oliko teillä selkeä päivärytmi arkena? Ruoka samaan aikaan joka päivä? Kävittekö kaupassa pari kertaa viikossa vai joka päivä? Elittekö suunnitelmallisesti vai extempore?

Ja sitten se suuri kysymys:

Kuinka paljon lapsi muutti elämäänne...?

Elettiin aika extempore ja kotikuviot ei olleet kovin säännöllisiä. Kaverit oli yhteisiä ja omia. kaupassa käytiin kun käytiin.
Sitten tuli lapsi...ja rutiineja taloon. Edelleen mentiin aika extempore, mietittiin vaan miten voi tehä lapsen kanssa. Kaupassa käytiin suunnitelmallisemmin ja käyään edelleen.

Kävin töissä, ryyppäsin, luuhasin missä lienee, olin rikollinen... Sain lapsen ja rauhotuin. Menetin lapsen ja erosin exästä ja taas ryyppäsin, luuhasin missä lienee, olin rikollinen. Siinä samalla menin naimisiin uuestaan ja tulin lopulta raskaaksi ja rauhotuin. Se on mennyttä se. Oltiin yhessä ja erikseen miehen kans, kummassaki avioliitossa, eri ystävät oli nykysen kans. Päivärytmi meni miten meni, kumpiki teki vuorotyötä, syötiin sillon ko oli nälkä ja yritettiin siinä onnistua sentään niin että yhessä syötäis. Me eletään vieläki aika lailla extempore. :D

Eletään mukavasti, mennään minne huvittaa, syödään kun huvittaa, tullaan ja mennään kuinka halutaan. Käydään reissuissa, nukutaan pitkään ja HYVIN.

Ja suurimpaan kysymykseesi en voi vastata, sillä pidän elämäntyylistäni niin paljon, etten halua lapsia sitä häiritsemään :heart:

Koti oli aina siisti =) . Matkusteltiin paljon, tekemiset oli yhteisiä ja lapsi (lapset) muutti elämää PALJON! Ennen lapsia tehtiin mitä huvitti (tosin paljon töitäkin) ja mitä aikaa huvitti. Elämä oli kivaa mut jotain puuttui, kai se sit oli nää rakkaat lapset. Mikään ei oikein enää tuntunut miltään kun kaikkea sai ja voi tehdä just sillon kun halus (siis ennen lapsia).

Käytiin ihan hirveästi töissä molemmat. Oltiin kyllä samassa duunissa, että ei niin paljoa oltu erossa.

Kotona oltiin sitten aika iso osa siitä ajasta, kun ei oltu töissä. Yhdessä oltiin silloinkin madollisimman paljon. Ruoka-ajat oli millon sattuu ja paljon käytiin kyllä ulkona syömässä.

Lapset on muuttaneet elämää niin, että mä en ole ollut töissä moneen vuoteen, eikä mieskään liikoja tee. Ruoka-ajat ja rutiinit on säännölliset, baareissa tai muuten pippaloimassa käydään aika vähän.
Enää ei lähdetä ulkomaille hetken mielijohteesta, jne..

Onhan ne lapset aika paljon elämää muuttaneet, mutta en kyllä mistään hinnasta vaihtais takaisin aikaan ennen lapsia. Niin paljon rikkaampaa elämä on näin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Kävin töissä, ryyppäsin, luuhasin missä lienee, olin rikollinen... Sain lapsen ja rauhotuin. Menetin lapsen ja erosin exästä ja taas ryyppäsin, luuhasin missä lienee, olin rikollinen. Siinä samalla menin naimisiin uuestaan ja tulin lopulta raskaaksi ja rauhotuin. Se on mennyttä se. Oltiin yhessä ja erikseen miehen kans, kummassaki avioliitossa, eri ystävät oli nykysen kans. Päivärytmi meni miten meni, kumpiki teki vuorotyötä, syötiin sillon ko oli nälkä ja yritettiin siinä onnistua sentään niin että yhessä syötäis. Me eletään vieläki aika lailla extempore. :D

Onko sulla nyt lapsi? Mä muistan ne surulliset asiat, mut onko asiat nyt siis paremmin? :hug:

Opiskeltiin, juhlittiin, käytiin leffassa ja matkusteltiin kaukomaille. Mutta oltiin myös aika paljon kotona ja töitä tehtiin paljon opiskelujen ohessa. Kaupassa käytiin kun tarve vaati.

Esikoinen ilmoitti tulostaan: valmistuin ammattikorkeasta, muutimme maalle, mies valmistui yliopistosta, matkustettiin vielä thaimaahan. Esikoisen synnyttyä: olemme paljon kotona ja nautimme siitä, ruokajat ovat nyt säännölliset. Kaupassa käydään edelleen silloin kun tarve vaatii. Juhliminen jäänyt, mutta sitä emme kaipaa. Kaukomaille matkustelu myös jäänyt, nyt lyhyen lentomatkan päässä olevat kohteet houkuttavat. Elokuvat katsellaan kotona, kun lapsonen nukkuu. Ylipäänsä suurin osa tehdään lapsen tarpeiden ehdoilla, ja hyvä niin.

Mitään en kaipaa edellisestä vaiheesta, aikansa kutakin!

Alkuperäinen kirjoittaja Ulla-Utelias.:
Alkuperäinen kirjoittaja kale:
En olis arvannut, että hyytikyppynen on ongelmaäiti..

Mikä hemmetin ongelmaäiti? :xmas:

Yllätytkö, jos omista lapsistasi tulee samanlaisia?

Jaa miten minun lapsesta tullee samanlainen? Sen jälkeen ko olen raskaaksi tullu en ole touhunnu mittään epämääräsiä. Ihan samanlainen äiti ollu ko muutki, normaali. Mitä nyt sairastanu ihan liikaa ja vauva-ajasta ollu ison osan sairaalassa enkä ole pystyny lasta hoitamaan kunnolla. Juu, rikollinen siitä tullee.

Jaa miten minun lapsesta tullee samanlainen? Sen jälkeen ko olen raskaaksi tullu en ole touhunnu mittään epämääräsiä. Ihan samanlainen äiti ollu ko muutki, normaali. Mitä nyt sairastanu ihan liikaa ja vauva-ajasta ollu ison osan sairaalassa enkä ole pystyny lasta hoitamaan kunnolla. Juu, rikollinen siitä tullee.

Onks sun lapsen toinen nimi Sisu? Tuli hassu ajatus että tiedän kuka oot. Toivon sulle ja perheellesi kaikkea hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:

Onks sun lapsen toinen nimi Sisu? Tuli hassu ajatus että tiedän kuka oot. Toivon sulle ja perheellesi kaikkea hyvää.

Ei. Meijän koiran nimi on Sisu. :D

Yhteistyössä