Kun teidän lapsi kattoo telkasta lastenohjelmaa niin oletteko aina vieressä katsomassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Mun kaverin mielestä pitäis olla, lapsi ei siis esim ylen lastenohjelmia (pikku kakkonen jne) kattoa ilman aikuista. Onko se ihan normi tapa, mä kun en oikeestaan ikinä jouda istumaan telkan ääressä pikku kakkosen aikaan eikä oo ikinä käyny mielessäkään että ees pitäis?? Miten te muut teette?

No minkä syyn kaveri sanoi? Että aikuinen voi valvoa sisältöä, lapsi voi kysyä ohjelmista, television katsomiskokemuksesta tulee lapsen ja aikuisen yhteinen hetki...

[QUOTE="mä";25088686]No minkä syyn kaveri sanoi? Että aikuinen voi valvoa sisältöä, lapsi voi kysyä ohjelmista, television katsomiskokemuksesta tulee lapsen ja aikuisen yhteinen hetki...[/QUOTE]

kaikki mainitsemasi syyt on perusteena plus se että Hyvä Äiti tekee niin.

Jos 3,5-vuotias katsoo niin olen vieressä, 8-vuotiaan vierellä harvemmin.. ;)

Ei mitään erityistä syytä. Jos on joku loppuunkulutettu Pingu-dvd, voi olla etten katso lapsen kanssa, oon samassa huoneessa yleensä kumminkin.

Esikoisen ja keskimmäisen ollessa pienempiä, katsottiin lastenohjelmia yhdessä. Nykyään riittää, että suurinpiirtein ollaan kartalla mitä ohjelmaa lapset katsovat. Isommat lapset katsovat vähän jännempiä ohjelmia sitten tuon kuopuksen kanssa vieretysten. :heart:

Käytännössä ollaan kyllä aina lastenohjelmien aikaan samassa huoneessa. Kuten nyt, äiti koneella ja lapset rivissä telkkarin ääressä. ;)

[QUOTE="milma";25088946]Mutta kerkiät istua kaksplussan keskustelu palstalla? :'D[/QUOTE]

Itse yleensä näihin aikoihin teen ruokaa yms., mutta tänään poika yllätti minut ja ruoka oli valmiina, kun palasin kotiin. Mutta jotain muita lasten ohjelmia jos joskus katsovat, niin mä otan silloin omaa aikaa ja esim. palstailen.

En nyt ainakaan enää katso lastenohjelmia yhdessä lasten kanssa, mutta kun olivat pienempiä niin kyllä katsoin. Nykyään - lapset 7v. ja 4v.- vaan kuuntelen mitä sieltä tulee, paisti jos joku ohjelma on vähän epäilyttävä kuten Banaani-ohjelma ja Madagaskarin pingviiniit. Jälkimmäinen on meillä nyt syynissä sen suhteen onko se 4v:lle liian raisu ohjelma vai ei. 4. v hetti mua sunnuntaina dublo legolla leukaan, kun ohjelmassakin oli heitelty jotain tavaroita.

Yhteistyössä