Kun teette muussia niin kuinka paljon joudutte kuorimaan perunoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HUhhhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HUhhhuh

Vieras
Ja minkäkokoisesta perheestä on kyse?

Mua hirvittää jo valmiiksi kun teen kahdelle hengelle muussia vajaasta kahdesta kilosta pottuja, (syödään sitä toki kaksi pv) mutta kuinka paljon saa kuoria kun on lapsiakin...

No meitä on 2+2 ja tehdään 2-2,5 kilosta muusia. Eli ei sitten vissiin enempää jouduta kuorimaan, kuin säkään. Ja ostan aina muusia varten jättikokoisia pottuja, niin pääsee helpommalla kuorimisessa. Tai sitten ostan pakastemuusia :ashamed: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No meitä on 2+2 ja tehdään 2-2,5 kilosta muusia. Eli ei sitten vissiin enempää jouduta kuorimaan, kuin säkään. Ja ostan aina muusia varten jättikokoisia pottuja, niin pääsee helpommalla kuorimisessa. Tai sitten ostan pakastemuusia :ashamed: :laugh:

Mä ostin kanssa sitä kerran, kun sai rahat takaisin jos ei tykännyt, ja se oli kauheeta!! Siis se oolannin, en käsitä kuinka se voi maistua niin paljon jauhemuussille..

En halua kritisoida valmiin käyttöä, käyttäisin itsekin jos olis ollut hyvää. Muussin tekeminen ei ole lempparipuuhaa.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä ostin kanssa sitä kerran, kun sai rahat takaisin jos ei tykännyt, ja se oli kauheeta!! Siis se oolannin, en käsitä kuinka se voi maistua niin paljon jauhemuussille..

En halua kritisoida valmiin käyttöä, käyttäisin itsekin jos olis ollut hyvää. Muussin tekeminen ei ole lempparipuuhaa.. :D

Mun mielestä nimenomaan se Oolannin on ihan huippuhyvää. Teitkö sen ohjeen mukaan, eli lisäsit suolaa, maitoa ja voita? Toi taitaa olla ainoa ruoka, jonka teossa en mokaa :laugh:

En yhtään. Meitä on 2+2 ja laitan kaksi pussia Pirkan pakastemuusia tulemaan kerrallaan. Siitä jää aina vähän yli, joka käytetään yleensä sitten lettutaikinaan.

no hui ,minä kun luulin että meillä syödään paljon.sen valmispussillisen (2kg) tai vähän vajaa ja 2+4 siis. No okei, pienin on ikänsä ollut syömislakossa mutta minä ja 2 isointa kyllä syödään senkin edestä.Ja saman verran silloinkin kun mun pikkuveli on syömässä eli kolmas aikuinen

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mun mielestä nimenomaan se Oolannin on ihan huippuhyvää. Teitkö sen ohjeen mukaan, eli lisäsit suolaa, maitoa ja voita? Toi taitaa olla ainoa ruoka, jonka teossa en mokaa :laugh:

Mä taas en pitänyt itseäni kovin surkeena kokkina, mutta syytä varmaan epäillä jos pakastemuussistakin tulee huonoa. :D :)
Ja KYLLÄ, mä lisäsin voita, suolaa ja maitoa :)

15 perunaa. 3 poikaa, mies ja mää, laitan mukaan reilun nokareen voita ja hiukan maitoo..
oletettavissa on että parin vuoden päästä kuorin hieman enemmän.. pojat tarvii enemmän kasvuun kun tytöt..