Kun te olette perheenä yhdessä kotona kuinka paljon vietätte aikaa yhdessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a-p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a-p"

Vieras
Tarkoitan yhdessätekemistä. Pelaatteko yhdessä koko ajan pelejä? Ulkoilette kaiken aikaa yhdessä? Perheenä teette kaikki kotiaskareet? Vai onko enemmän niin, että jokainen tekee sitä omaa juttua? Esimerkiksi yksi leikkii ulkona, toinen katsoo telkkaa, kolmas laittaa pyykkiä, neljäs tekee ruokaa jne. Huomasin vaan, että meillä on enemmän tuota jälkimmäistä :/ Tuntuu, että jokaisella on se on oma tekeminen ja pakolliset kotihommat vie yllättävän paljon aikaa arjessa. Sitten kun jotain tehdään kaikki yhdessä se on suunniteltu esimerkiksi huvipuistoretki. Yleensä siis jokin tuollainen erillinen tapahtuma ja poissa kodista.

Jos asia harmittaa sinua, niin sovi joku aika vaikka kerran tai kaksi kertaa viikossa kun teette jotain pientä yhdessä. Siis vaikka pelaatte lautapeliä. Tai tehkää joka päivä ruoka yhdessä, jos vain mitenkään mahdollista.

No aamulla tein aamupalan miehelleni ja hän nautti sen sängyssä, sit meni töihin. Aikani olin yksikseni valveilla, kun päätin herättää lapset ja olin laittanut heillekin aamupalatarpeita valmiiksi pöytään. Ei siinä sen kauemmin sitten yhdessä oltu, tein heille eväät ja he jatkoivat sitten omiin touhuihinsa, mie tyhjensin astianpesukoneen yms.kotihommia. lähdin kauppaan ja lapset jäi kotiin, lähtivät omia aikojaan puistoon. Tulivat iltapäivällä kotiin ja tein ruoan, mies tuli töistä ja kaikki syövät nyt ruokaa yhdessä. Mies siivosi autotallia nuoremman pojan kanssa ennen ruokaa. Lapset, 5 koululaista, ovat paljon yhdessä ja me aikuiset pyöritään kehikkona ympärillä tuoden rajat.

• Tykkää
Reactions: Data
Tälleen loma-aikaan ei juuri olla yhdessä,tehdä yhdessä mitään..Lapset (17 ja 14v) heräävät omia aikojaan,syövät aamiaisensa ja hajaantuvat omille menoilleen.Tullaan syömään soiton perästä,ja taas mennään.Illasta on jokunen tunti,että katotaan telkkua,höpötellään..."himmaillaan" (kuten hra 14 v sanoo =)
Meistä jokanen harrastaa tälleen päiväsaikaan mitä kukin harrastaakaan..mie pyöräytän kotihommat,lähen lenkille jne...Meillä tää toimii,ei ole ongelmia ilmennyt.Pojat on sen verta isoja,että osaavat itse ottaa ja tehdäkin ruokaa,jos nälkä yllättää kesken päivän.

Me ollaan yhdessä, vaikka tehtäisiinkin eri asioita. Mies tiskaa, mä teen jotain firman paperihommia, lapsi muovailee tai piirtää. Kaikki samassa tilassa touhuilemassa ja jutellaan niitä näitä. Pihalla sama homma. Harvemmin on sellaisia juttuja, joiden suorittamiseen tarvitsee koko porukkaa. Semmoisia ovat esim. puiden pilkkominen ja pinoaminen, johon sitten osallistuu koko poppoo.

Me pelataan usein ja paljon yhdessä erilaisilla kokoonpanoilla. Pienemmät, peliä osaamattomammat otetaan 'joukkueeseen', missä oppivat pelit sitten lennosta. Meidän ydinperheyksikölläkin pelaillaan, silloin useammin sitten lapsen omia lauta- tai korttipelejä.

Käydään myös yhdessä saunassa, uimassa, kävelyllä, kaupoilla ym.

Yhteistyössä