Kun taapero VIHAA lunta...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kahlemestari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kahlemestari

Jäsen
02.02.2010
336
0
16
Olen vissin synnyttänyt poikani väärälle puolelle maapalloa. Tässä kuukauden totutusyrityksen jälkeen alan olemaan epätoivoinen. Mun vajaa 2v. poika vihaa lunta.

Joka kerta sama homma. Ulos menee ihan mielellään. Istuu rattaissa tyytyväisenä, mutta auta armias jos nostaa hänet maahan. Pikku herra jumittuu siihen paikkaan ja alkaa itku että tahtoo rattaisiin. Paras saldo tähän mennessä on kolme askelta lumessa ja sekin onistui niin ilkeästi kun hän koitti tulla syliin niin peruutin vähän aina taakse että huomaisi että lumessa voi oikeesti kävelläkkin.

Mitäs tässä nyt kannattaisi tehdä? Luovutanko suosiolla ja talvi saa rajoittua rataskävelyihin :headwall:
Jotenkin tylsää kun ei voi koko perheen kesken ulkoilla kun poika jäätyy rattaisiin jos istuisi siellä seurana kun muut ollaan vaikka pulkkamäessä.

Pulkkaakin ollaan kokeiltu ja se vasta oli jotain ihan kamalaa :D

Onko kenelläkään kokemusta tämmösestä sisäisestä etelän lapsesta? Voinko jo suosiolla lopettaa tän yrittämisen ja siirtää sen ensi talveen? Ei viitsisi joka päivä käydä samaa itkettämistä läpi kun toinen ei vaan lämpene lumelle...

Meidän tyttö ei oikein suostunut kävelemään lumessa niinä talvina, kun oli 1-2 vuotias. En tiedä, mistä johtui. 3-vuotiaana muuttui oikein reippaaksi ja tykkää olla pulkkamäessä, luistelemassa ym.
Kurjaahan se oli silloin pienenä, kun ulkoilut meni vaan rattaissa istumiseen. Toisaalta tytöllä todettiin myöhemmin myös astma, ja on lääkityksen jälkeen alkanut muutenkin liikkua eteenpäin.
P.s kannaattaa tarkistaa, ettei kengät purista eikä olo ole lapsella muutenkaan liian topattu.

Mun kohta 4v poika ei tykkää jos lunta tuiskuaa naamaan, tosin kukapa siitä tykkäisi :D. Silloin poika muuttuu patsaaksi eikä suostu liikkumaan. Aamuisin joskus päiväkotiin mennessä on vaikeaa jos kovasti sataa :D :D. Ja jos on paljon lunta eikä ole aurattu niin ei suostu kävelemään :D

Okei no hyvä kuulla että mun lapsi ei ole ainut joka ei ihan täysillä lämpene lumelle :)

Vaatetuksen pitäisi olla ihan kunnossa. Kengätkin on ihan uudet ja sisällä kävelee niillä tosi hyvin. Tä tuntuu niin oudolta kun esikoinen suurinpiirtein sukelsi lumessa onnessaan jo ton ikäisenä.
No jos mä laitan toivoa siihen ensi talveen ja tänä talvellä sitten mennään vaunulenkkejä pikkusiskon kanssa.
Voisin kyllä ainakin hetkeksi lopettaa ton väkisin yrittämisen ja vaikka kuukauden päästä koittaa uudestaan jos pieni tauko tekisi hyvää...

meillä on ihan sama vaiva, viilettäminen loppui siihen paikkaan kun ensilumi satoi maahan :D pulkassa ja stigassa istuu kyllä mielellään ja kaahailee, rattaatkin käy. ja nyt on edetty jo siihen pisteeseen, että kolatulla alueella kävelee mielellään. eli oon aatellut antaa edetä omaan tahtiinsa, onhan se varmaan vaikeeta hangessa rämpiä kun vasta on alle vuosi sitten oppinut kävelemäänkin :)
tsemppiä teillekin sinne nietosten keskelle! :D

ota lunta sisälle vaikka pesuvatillinen, pesuhuoneessa lumi ei ehkä olekkaan enää niin pelottavaa.

Eiköhän tässä ole talvea niin paljon jäljellä että lopulta oppii lunta sietämään, kaikkien ei tarvii olla talvi-ihmisiä.

Yhteistyössä