Kun täällä on jo ollut jouluketjuja niin... Mitä leivotte jouluksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miete
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miete

Vieras
Haluaisin leipoa jouluksi jotain perinteisten piparien ja torttujen kylkeen...
Tai ehkä piparit voisi jopa kokonaan jättää pois, niitä on kiva tehdä yhdessä ja niistä tulee ihana tuoksu, ja koristeltuna ovat nättejäkin, mutta niitä ei meillä kukaan oikein meinaa syödä...

Haluaisin tehdä jotain uuttaa ja erilaista, kuitenkin jouluista, ja ehkä lisäksi jotain perinteistäkin.... Mutta mitä?

Mitä te leivotte jouluna?

Joulutorttuja ja pastejoita ainakin ehkä myös pipareita.

Haluaisin leipoa jouluksi jotain perinteisten piparien ja torttujen kylkeen...
Tai ehkä piparit voisi jopa kokonaan jättää pois, niitä on kiva tehdä yhdessä ja niistä tulee ihana tuoksu, ja koristeltuna ovat nättejäkin, mutta niitä ei meillä kukaan oikein meinaa syödä...

Haluaisin tehdä jotain uuttaa ja erilaista, kuitenkin jouluista, ja ehkä lisäksi jotain perinteistäkin.... Mutta mitä?

Mitä te leivotte jouluna?
Eipä ole vielä tietoa mitä tehdään, mutta saisitko tuolta mitään vinkkejä:)
Tunturisuden joulupalsta • Etusivu
Jouluruoat
Joulun ruokia ja ruokaperinteitä, juomia, leivonnaisia...

Olen suunnitellut tekeväni suklaisen irish coffee -kakun, joulutorttuja vanilja-luumutäytteellä, arabialainen maustekakku on ihan pakko tehdä, samoin appelsiini-taatelikakku, pipareita leivon taaperon kanssa, sitten tehdään piparkakkutalo, joku sienipiirakka varmaankin, karpaloista jokin juustokakku, vilhelmiinoja ja ässiä vielä edesmenneen mummon reseptillä.

Juu, tiedetään, jouluhommat lähtevät multa aina lapasesta...

Minä laitan meille tänä jouluna ihan ensimmäistä kertaa itse ruuat, aina oltu vanhempieni luona syömässä joten vinkkejä ei juurikaan ole antaa mutta täälläkin mielellään niitä otetaan vastaan! :D Tuota juustokakkua itsekkin voisi tehdä, mikä muu jouluun sopisi kuin tuo karpalo? :) Suklainen irish coffee kakku kuullostaa ihanalta! ;)

pipareita, piparkakkutalot, joulutorttuja( EI luumutäytteellä) makeana ja suolaisena versiona,karjalanpiirakoita, arabialainen maustekakku, tiikerikakku, maustekakku, karpaloinen juustokakku. lohikukkosia

Yhteistyössä