Kun täällä näin paljon kauhistellaan niin kertokaa mielipiteenne meistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaas

Vieras
Meillä on 1,5v lapsi ja toinen tulossa. Minä olen kotona ja avomies on armeijassa. Ensimmäinen oli suunniteltu ja niin toinenkin, vaikka mietittiinkin sitä kannattaako vielä, kun avopuoliso on menossa armeijaan ja minulla ei vielä koulutusta peruskoulun lisäksi. Päädyttiin kuitenkin siihen, että yritetään nyt toista lasta ja tulee jos on tullakseen.

Meidän edelliset suunnitelmat oli, että kun puolisoni on käynyt armeijan niin hän jää hoitamaan esikoistamme kotiin ja näin hän saa siis kotihoidotukea minun sijastani ja minä menen kouluun jotta saan ammatin. Kuitenkin vauvakuume molemmille iski, kun tajuttiin, että meidän pikkuinen vauva onkin jo niin iso.

Eli elämme tällä hetkellä pelkästää Kelan tuilla, kotihoidontuki+asumistuki+sotilasavustus. Kertokaa suora mielipiteenne asiasta, kiertelemättä. En tosin loukkaannu vaikka jotkut sitä yrittävät, ihan mielenkiinnolla odotan minkälaisia mielipiteitä ja ajatuksia tämä meidän perhetilanne herättää.

Olette varmaan hirveän nuoria vielä?

Rehellisesti ja omasta näkökulmastani: tyhmiä olette kun noin kiireellä ja pienillä resursseilla kouluttamattomina käytte lisääntymään. Yleisestä näkökulmasta: jos tuo sopii teille ja lapset molemmilta toivottuja, niin mikäpä siinä sitten. Onnea vaan valitsemallanne tiellä, helppoa ei varmasti tule olemaan, mutta helppoa ei juuri mikään ole muutenkaan.

Ensinnäkin teidän pikkuinen ei todellakaan ole vielä mikään iso vaan ihana pieni.
Ja toiseksi rankkaa tulee olemaan kun toinen taloudesta poissa suurimman osan ajasta. Kokemuksesta voin tämän kertoa! Sitä ajattelee että eihän siinä nyt mitään, muttta kyllä siinä vaan on.
Ja kolmanneksi et kertonut ikääsi? Oletan että ehkä 18v?
Ja miksi pitäisi olla mitään mieltä jokainen tekee omat valintansa.
Onnea raskaudesta.

[QUOTE="nuori äiti";28901341]Miksei? Parempi tehdä nuorena kuin vanhana, se on minun rehellinen mielipiteeni! Naisella menkat alkaa syystä...[/QUOTE]

Naisilla menkat alkaa syystä... Voi luoja!! Tarkennatko hieman ikääsi? :D

Mielipiteeni riippuu vähän siitä, mitkä lähitulevaisuuden suunnitelmat teillä on nyt. Mitä jos vauvakuume iskee taas toisen lapsen tulon jälkeen? Älkää ruvetko elämäntapalisääntyjiksi. ;)

Varmaan raskasta sulle kun mies on poissa. Mut onneks ei sit ehkä enää oo kun vauva syntyy. :)

Onhan tuo välillä aika raskasta, kun ei toinen voi puhelimen ääressä voi koko aikaa olla. Onneksi on tuossa melkein naapurissa sukulaisia niin tukiverkosto on lähellä jos tulee jotain. :) Puoliso tosiaan pääsee armeijasta ennen lapsen syntymää vaikka hänelle oltiin ehdotettu josko hän olisi vuoden, mutta oli kertonut tilanteen kotona niin oli päässyt puolella vuodella.

Rehdille; Ollaan 21-vuotiaita. Mies haki lykkäystä ensimmäisellä kerralla armeijasta ja siksi meni vasta nyt. Minä olen siis ainoa jolla koulutusta ei vielä ole.
Helppoa ei tietysti tule olemaan, mutta ei se välttämättä sen helpompaa olisi vanhempanakaan.

Mihin sä tarviit muiden mielipiteitä? Ihan oikeesti, miksi haluat kuulla mitä sun tilanteesta ollaan mieltä? Jos olette onnellisia ja terveitä, mihin kaipaat mielipiteitä? Jokaikiseen asiaan maailmassa löytyy monenlaisia mielipiteitä.

No ettehän te edes mitään niiiin nuoria ole, ajattelin että ootte saaneet ekan joskus 15-16 vee :) Ihan sopiva ikä lapsentekoon, itsekin tein tuolloin ja oltiin jo mietitty lapsentekoa pari vuotta ennen sitä mutta lykättiin kunnes mulla koulu loppusuoralla..

Mielipiteeni riippuu vähän siitä, mitkä lähitulevaisuuden suunnitelmat teillä on nyt. Mitä jos vauvakuume iskee taas toisen lapsen tulon jälkeen? Älkää ruvetko elämäntapalisääntyjiksi. ;)

Voi ei, ei aleta :D Puhuttiin, että vaikka kuinka kova vauvakuume iskee niin kolmas tulee vasta sitten, kun on minulla koulutus ja toisella/molemmilla työ :)

Olemme tässä myös miettineet sitä, että jos minä hoitaisin toista vuoden verran (perustuen siihen, että tarkoitus olisi imettää lasta 1-vuotiaaksi asti) ja hakisin sitten kouluun ja mies jäisi hoitamaan lapsiamme kotiin.

Eli tarkotuksemme ei todellakaan ole elää sossupummeina koko elämäämme :D

[QUOTE="aapee";28901393]Voi ei, ei aleta :D Puhuttiin, että vaikka kuinka kova vauvakuume iskee niin kolmas tulee vasta sitten, kun on minulla koulutus ja toisella/molemmilla työ :)

Olemme tässä myös miettineet sitä, että jos minä hoitaisin toista vuoden verran (perustuen siihen, että tarkoitus olisi imettää lasta 1-vuotiaaksi asti) ja hakisin sitten kouluun ja mies jäisi hoitamaan lapsiamme kotiin.

Eli tarkotuksemme ei todellakaan ole elää sossupummeina koko elämäämme :D[/QUOTE]

Höpsis. Lapsi menee päiväkotiin heti kun on 9kk, mies menee töihin ja sinä kouluun.

[QUOTE="vieras";28901415]Höpsis. Lapsi menee päiväkotiin heti kun on 9kk, mies menee töihin ja sinä kouluun.[/QUOTE]

Miks ihmeessä?? :O Mä en oo nuori äiti enkä ilman ammattia, mut ei tulis mieleenkään viedä 9kk ikäistä päiväkotiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Täh;28901389:
Mihin sä tarviit muiden mielipiteitä? Ihan oikeesti, miksi haluat kuulla mitä sun tilanteesta ollaan mieltä? Jos olette onnellisia ja terveitä, mihin kaipaat mielipiteitä? Jokaikiseen asiaan maailmassa löytyy monenlaisia mielipiteitä.

En itseasiassa osaa vastata. Olen jo pidemmän aikaa ihmetellyt miten ihmiset täällä palstalla niin helposti tuomitsevat ja arvostelevat toisia. Halusin vain tietää mitä ihmiset ajattelevat meistä ja tilanteestamme.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain...;28901419:
Ihan uteliaisuudesta, mitä sä teit peruskoulun jälkeen, jos et ole mitään aloittanutkaan vielä opiskelemaan?

Menin peruskoulun jälkeen kyllä kouluun, mutta jouduin onnettomuuteen ja lopetin (minut potkittiin koulusta ulos) koulun tämän takia, jouduin sairaalassa olemaan niin kauan ja jäin jälkeen.

[QUOTE="vieras";28901415]Höpsis. Lapsi menee päiväkotiin heti kun on 9kk, mies menee töihin ja sinä kouluun.[/QUOTE]

Höpölöpö! Ei onnistu tälläinen juttu ;D

Toivon, ettei tulevaisuutenne ole köyhyysloukku. Tunnen perheen, jolla samankaltainen tausta. Vanhemmat ovat 30 ja risat, edelleen kouluttamattomia, lapsia neljä. Tuilla elävät yhä. Ihan täydestä hyvyydestä sanon, että hankkikaa töitä tai ammatti ja sit töitä. Oikeasti.

Jos hankit myöhemmin sen koulutuksen ja elätätte miehen kanssa itse itsenne (tai edes pyrkimys on siihen!), niin en mitään.

Jos taas jäätte vuosikausiksi himaan hillumaan ja teette aina uuden lapsen, kun edellinen kasvaa vähän isommaksi ja tulee "vauvakuume", niin en ihan hirveästi arvosta.

[QUOTE="aapee";28901441]Menin peruskoulun jälkeen kyllä kouluun, mutta jouduin onnettomuuteen ja lopetin (minut potkittiin koulusta ulos) koulun tämän takia, jouduin sairaalassa olemaan niin kauan ja jäin jälkeen.

Höpölöpö! Ei onnistu tälläinen juttu ;D[/QUOTE]

Mistä koulusta potkitaan ulos sairaalassaolon takia?

ei tuossa ole minusta mitään ihmeellistä :) ehdit kyllä koulua käydä sitten toisen lapsen hieman kasvettuakin ja tuollaisessa tilanteessa voi olla ihana mahdollisuus hoitaa lapsia kotona pitkään! tsemppiä teille, elämässä on monia valintoja teillä kuulostaa olevan ihan hyvä tilanne! :) ei minun tilanteeni toista lasta odottaessani ollut paljon kummempi, nyt lapsia on kolme ja olen saanut hommattua ammatin ja tehnyt töitäkin... kyllä elämässä ehtii :)

[QUOTE="nuori äiti";28901341]Miksei? Parempi tehdä nuorena kuin vanhana, se on minun rehellinen mielipiteeni! Naisella menkat alkaa syystä...[/QUOTE]

Eli 11-vuotiaana vaan äidiksi? Kun alkoi menkat ja kaikki! :D

Yhteistyössä