Kun syötte seisovasta pöydästä niin mistä maksatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
siis ihan minkälainen seisovapöytä, oli se aamiainen, lounas tai vaikka laivalla oleva seisovapöytä..

maksatteko siitä mitä syötte, siitä mitä on tarjolla vai siitä mitä voisitte syödä, jos vaan jaksatte?

en ymmärrä miten ihmiset kuvittelee et jos pöydässä on esim 9 eri salaattia, 3 lämmintä ruokaa, leivät ja jälkiruoka, niin kuvitellaan et kun/jos ei jaksa kaikkea syödä paikanpäällä, loput voi kantaa sit kotiin, eihän se niin mene..:|

Maksan ateriasta. Joka joskus voi koostua kahdesta erilaisesta lämpimästä ruuasta, jännää! Ja maksan myös siitä, että ei tarvitse odotella kun annos valmistetaan, ruokatunti kun on alle tunnin mittainen, ja siihen pitäisi ennättää hieman muutakin tekemään kuin pelkkää pöydässä istumista.

:) mä ajattelin et kysymys koskee et mitä syöt seisovasta pöydästä. Esim onko alkupalat enempi pop, vai pääruoka jne. Mut joo en ikinää kehtais mitään mukaan ottaa tms. Ja hävettää jos jotain olen ottanut liikaa/ en olekkaan tykännyt ja jää lautaselle.

no eipä tulisi mieleenkään pyytää jämiä mukaan buffasta, mutta enpä kyllä ihmettelekään.

ja hiukan toisella tavalla ajateltuna, mä maksoin esim. laivan buffassa pelkistä alkupaloista.
En löytänyt mitään mieleistäni pää enkä jälkiruuista, mutta alkupaloissa vaikka mitä namia, joten vedin
alkupalaa koko aterian läpi kunnes keräsivät ne alkupalat pois :)

Maksan siitä, mitä on tarjolla JA mitä syön. Joskus tuntuu turhan kovalta maksaa 8,70 e parista keitetystä perunasta, jämistä kaali-porkkanaraastetta ja muutamasta palasta kurkkua ja tomaattia. En silti lounaspaikassa ala valittamaan siitä, että ruokalistalla ollut laktoositon vaihtoehto on loppu ja tilalla vain vähälaktoosista. Lounaspaikassamme ateriaan kuuluu myös jälkiruoka, mutta 99%:ssa päivistä laktoositonta vaihtoehtoa ei ole lainkaan tarjolla. En valita siitäkään, koska maksan ateriani joka tapauksessa lounassetelillä. Jos maksaisin rahalla, varmaan jättäisin lounaan väliin kokonaan.

nyt myònnàn olevani aika vanhanaikainen :ashamed:
siis: minusta seisovassapòydàssà tulee melkein aina syòtyà LIIKAA ja liian montaa sorttia makuyhdistelmistà vàlittàmàttà. jotenkin taustalla on semmonen pula-ajan mentaliteetti ettà antaa mennà koko rahan edestà. ja toisaalta semmonen idea ettà kaikkea olisi kiva maistaa (taidan sitten olla liian uteliaskin) .

siispà mulle sopii mieluummin semmonen annosruokailu. seisovasssapòydàssà on silti aina se oma viehàtyksensà, myònnettàkòòn

Maksan siitä että joku muu on tehnyt ne ruoat ja joku muu huolehtii llikaisista astioista. Syön vain sen minkä jaksan, joten mun syömiseni ovat vähemmän kuin siitä perittävä maksu.

No mä maksan siitä mitä otan tarjotuista lautaselleni ja syön paikan päällä. Eipä ole tullut mieleen ottaa eväitä mukaan tai ylensyödä itteäni oksennuskuntoon.

Yks äijä oli tehnyt laivalla niin, että oli syönyt, käynyt oksulla, syönyt, käynyt oksulla jne. Todella sairasta...

Mä maksan siitä, että voin kokeilla erilaisia ruokalajeja, eikä sitten harmita, jos en jostain tykännytkään. Ihan samalla lailla ei harmita, jos lapset jättää ruokaa lautaselle, voivat maistaa vähän, hakea lisää jos tykkäsivät tai kokeilla jotain muuta. Kranttujen lasten kanssa luksusta. Laivalla minustakin alkuruuat ovat parasta, ja niitä minäkin popsin ja toki juustoja ja muita herkullisia jälkiruokia. Laivalla tykkään, että seisova pöytä on vain ihan liian kallis nykyään, kun viinit ja olut sisältyvät hintaan. Meillä ei mies käytä alkoholia lainkaan, enkä itsekään nyt sitä kaatamalla naamani kaada, kun perheen kanssa ollaan reissussa.

[QUOTE="maiskis";23141318]Maksan siitä että joku muu on tehnyt ne ruoat ja joku muu huolehtii llikaisista astioista. Syön vain sen minkä jaksan, joten mun syömiseni ovat vähemmän kuin siitä perittävä maksu.[/QUOTE]

Peesi. otan mieluummin pienen annoksen ja haen lisää tarpeen mukaan. Mua ällöttää jos joku vieressä tunkee itteensä sekalaista sotkua lautaselta vaikka silmät jo pullistuu päästä, sit yhtäkkiä röyhtäsee ja toteaa että nyt en kyllä pysty syömään enää palaakaan :x

Periaatteessa ymmärrän jos lautaselle jää joku hiton pihvi,et joku sen tahtoo kotiinsa raahata.(tyyliin niinku monet vie pizzeriasta pizzajämät folios kotiin )
Mut et kuvitellaan sellaisten ei jo otettujen ruokien olevan omia,ja et niit pitäis saada ottaa kotiin..juu ei..

Ateriasta maksan. Mä en ole koskaan nähnyt, että kukaan kuvittelisi saavansa kotiin sen mitä ei jaksa seisovasta pöydästä... Ainoa paikka mihin kotiinviemisiin oon törmännyt on pizzeriat, jossa voi ottaa folioon / foliopussiin jos ei jaksa (esim. Rossassa tarjoilija tarjoaa pussia). Mutta kerran seurasin hotellissa kun saksalaisperhe aamiaisella teke järkyttävät eväät itselleen aamiaisen jälkeen - lähti kaikille banaanit, appelsiinit ja omenat mukaan sekä noin kymmenkunta sämpylää päällisillä. :O

[QUOTE="vieras";23141420]Peesi. otan mieluummin pienen annoksen ja haen lisää tarpeen mukaan. Mua ällöttää jos joku vieressä tunkee itteensä sekalaista sotkua lautaselta vaikka silmät jo pullistuu päästä, sit yhtäkkiä röyhtäsee ja toteaa että nyt en kyllä pysty syömään enää palaakaan :x[/QUOTE]

Jotku tuntuu luulevan et seisovapöytä = sikojen syöttökaukalo,sillä erotuksel et siatki käyttäytyy paremmin..

Periaatteessa ymmärrän jos lautaselle jää joku hiton pihvi,et joku sen tahtoo kotiinsa raahata.(tyyliin niinku monet vie pizzeriasta pizzajämät folios kotiin )
Mut et kuvitellaan sellaisten ei jo otettujen ruokien olevan omia,ja et niit pitäis saada ottaa kotiin..juu ei..

Kuinkahan moni alkais latomaan lautaselleen 20 pihviä jos ne mitä ei jaksais syödä sais viedä mukanaan :D
Jotkut luulevat, että ne aterimet ja lasit kuuluu hintaan ja nekin saa viedän mukanaan:whistle:

Yhteistyössä