Kun supistukset loppuvat aina uudelleen

Heippa!

Onko täällä kellään kokemuksia siitä, et supparit alkaa jo ihan kunnollisina ja kipeinä, mut aina loppuu muutaman tunnin kuluttua?
Odotan neljättä lasta ja aiemmin on synnytys käynnistynyt heti kun supparit kipeitä.
Nyt olen viikolla 39+5 ja jo kaksi viikkoa sitten alkoi yöllä säännölliset kipeät supistukset. Lähdettiin synnärille, kun aiemminkin on alkanut samanlaisilla kivuilla. Kotiin kuitenkin palattiin myöhemmin, kun supistukset lakkasivat.
Silloin myös irtosi osa limatulpasta ja loput (?) ilmeisesti tulleet vähitellen limaisena vuotona.
Sen jälkeen supisteli satunnaisesti pitkin päiviä melko kipeesti. Viiden päivän kuluttua alkoi taas säännölliset, kipeät supparit, joita kesti monta tuntia. Lähdettiin taas laitokselle, jossa olimme tarkkailussa 9 h. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, vaikka supisteli koko ajan. Yön aikana kotona nukkuessa, ne sitten loppuivat.
Sen jälkeen on päivittäin supistellut kipeästi ja monena yönä herään säännöllisiin polttoihin, jotka kestävät muutaman tunnin ja taas loppuvat. Tosi ärsyttävää kun menee yöt ja päivät pilalle ja aina saa miettiä, että joko lähdetään.
Enää en jaksa turhaan sairaalaan mennä. Laskettu aika on ylihuomenna, edellinen syntyi 39 tasan ja ekat menneet pari päivää yli, eli luulis jo syntyvän, varsinkin kun limatulppa on irronnut jo aikaa sitten ja supistukset on tosi kipeitä. Tää on tosi ärsyttävää!!
Sit pelottaa, et kuin nopee se synnytys sitten onkaan, kun se lopulta alkaa, ehtiikö ees sairaalaan. Edellinen synty ilman puudutusta, enkä todellakaan halua samaa uudelleen!

Onko täällä ketään, jolla olis kokemuksia vastaavasta??
chrisse80

Viestit: 1
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2012 5:12 pm
 
  • Tykkää
Reactions: Trean2012
kolmatta odottaessani soitin aina synnärille kun siltä tuntui, ei turhan takia kannatakkaan ajella, se se vasta turhauttavaa on. supistuksia saattoi olla todella säännöllisesti kolme-neljä tuntia, ja sitten ne loppui kuin seinään. mulle laitokselta sitten annettiin ohje, että jos tuntuu kipeiltä, ottaa panadolin ja odottaa noin puoli tuntia. jos menee ohi, synnytys ei ole käynnissä.
idioottimaiselta kuulostava neuvo mutta kannatti kokeilla. koska sitten kun ne supistukset OLI oikeita, eron todellakin huomasi. :) onnea matkaan ja pitkää pinnaa, tuo on rasittava vaihe kun ei tiedä synnyttääkö sitä vai ei ;)
 
Mulle kans annettiin toi Panadol ohje. Mut mulla se ei auta supistuksiin, vaikka ne loppuvat myöhemmin kuitenkin. Olen myös kokeillut kuumaa suihkua ja jyväpussia, mut silti supistelu jatkuu vaan, kunnes siis myöhemmin loppuu. Siks onkin aina niin epävarma, pitäiskö lähtee vai ei...: /
Tosi ärsyttävää! :kieh:
 
Idi
Heips! Tutulta kuullostaa. Minulle annettiin ohje lähteä tarkastukseen jos supistelut ovat kestäneet päälle pari tuntia ja ovat tulleet säännöllisesti. Loppujen lopuksi eräänä iltana supistukset tulivat kolmen minuutin välein ja matkalla sairaalaan supistukset taas katosivat. meinasi itku tulla kun luulimme, että nyt se viimeinkin tapahtuu, mutta ei. Kuitenkin sairaalaan menimme ja olin jo 3 senttiä auki. Jäime yöksi sairaalaan saliin, supistukset palasivatkin ja olivat kipeitä ja säännöllisiä. Käyrillä olin kolme kertaa ja vauvan syke oli aika korkea. Aamuun mennessä en ollut auennut lisää. Lääkäri päätti onneksi, että käynistetään, koska auvan syke pysytteli aika korkeana. Parissa tunnissa vauva rytinällä tulikin maailmaan nena parka lytyssä ja mustelmilla. Lääkärin mielestä korkea syke johtui luultavasti siitä, kun niin kauan supistellut päivittäin ja aina kun supistaa vauva painuu alaspäin masussa supistuksen ajan.
 
Mulla on aikaisemmat synnytykset alkaneet aina siitä kun ekat kipeet supparit on tullut. Nyt onkin eri juttu sitten.
Meillä on sairaalaan matkaa 45km, ettei ees viitsi kovin viime tippaan jättää lähtöä, vaikka vitsailinkin miehelle, että seuraavan kerran lähdetään kun pää näkyy! :D
 
Mulle kävi just noin kolmannen kanssa, aiemmat synnytykset lähteneet joko vesistä tai "ekoilla" kipeillä suppareillä. Kolmas junnasi 6 viikkoa, meinasin hulluksi tulla. viikoilla 41 menin sitten sairaalaan ja sanoin etten kestä enää. Yritettiin käynnistellä mutta ei sitten millääbn meinannu lähteä. Kun sitten vihdosta viimein kolmantena sairaalapäivänä lääkäri sai kalvot puhkastua niin siitä meni 3 tuntia että tyttö syntyi. Se 3 tuntia oli tosi kivuliasta mutta ihanaa kun syntyi sitten nopeasti kaiken kärvistelyn jälkeen :) Jos vielä synnytän niin mistä ihmeestä tiiän koska se "oikeasti" alkaa..
 
Mulla kaksi edellistä syntyneet juuri niin, että on varoitellut useampana yönä, että synnytys lähestyy. Supistukset eivät kuitenkaan ole olleet täysin säännöllisiä - mutta eipä mulla sitten ollutkaan säännöllisiä supistuksia ainakaan luonnostaan lainkaan! Molemmat synnytykset ovat käynnistyneet hitaasti, eli toisessa supistukset alkoivat (taas!) illalla klo 22 aikaan, mutta eivät nyt sitten loppuneetkaan. Supisteli koko yön 5-10min välein, aluksi pitempiä taukoja. Aamulla alkoi tulla napakampia supistuksia ja jopa 3min välein (toisinaan), joten sitten ajattelin, että ehkä tämä nyt syntyy. Matkalla sairaalaan tuli tauko supistuksiin, välit pitenivät taas jopa 20 minuuttiin. Mutta sairaalassa olin 4cm auki kuitenkin. Supistukset eivät säännöllistyneet ollenkaan ainakaan ennen spinaalia, jonka sain 6-7cm auki tilanteessa.

Nyt olen raskaana rv34 ja vähän jo mietityttää, onko sama tilanne edessä eli paljon väsyttäviä ilta/yöaikaisia supistuksia ja arpomista siitä, onko synnytys nyt alkamassa vai ei. Vauva tosin viihtyy poikittain, joten tiedä vaikka joutuisi sektioon :(
 
Itelläni oli kolme yötä jatkuvia supistuksia, alko myöhään illalla ja jatku n. aamu kuuteen ja sit loppu. kolme yötä valvottiin mut sit ku alko taas neljäntenä iltana niin sanoin että nyt lähetään että ei neljättä yötä niissä kivuissa jaksa..ja sitten sairaalassa olikin jo 3cm auki ja siitä jokunen tunti ja tyttö syntyi :)
 
Chrisse80, en tiedä jos kukaan seuraa tätä keskustelua enää mutta pakko kysyä kuintenkin, että miten meni? Mulla on nyt ihan samanlainen tilanne kun sulla, jopa se 9 tunnin seuranta sairaalassa on koettu! Mulla on kolmas lapsi tulossa ja päivittäiset, kovat, monta tuntia kestävät säännölliset supistukset ovat jatkuneet yli kaksi viikkoa. Edelliset synnytykset ovat olleet v 39, nyt jo 41+1 menossa. Toivottavasti sulla kävi hyvin, minä olen jo ihan epätoivoinen!

Trean 2012
 
Mulla supisteli esikoisesta koko raskauden epäsäännöllisesti ja sit viimeiset reilu 2vrk meni noin, että 1-3h supisteli tiheästi ja säännöllisesti ja kipeästi, mutta aina tyssäsivät.

Nyt toinen lapsi tulossa, rv 34+1. Taas on supistellu koko raskauden, ja nyt vajaan viikon vähän säännöllisemmin ja sen verran mojovasti, että öisin herättää. Muutaman kerran tunnissa supistaa, öisin saattaa mennä tunti-pari putkeen ettei supista (tai en ainakaan herää niihin). Tällaista se kai on sitten synnytykseen saakka. Melkoisen väsyttävää.
 

Yhteistyössä