Kun selkä on niin jumissa että ei ahteriaan yllää pyyhkiin......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heeeeelp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Venyttelyillä saa (jopa itse) nikamalukkoja auki - jos selkä ihan "jäykkänä", ota ensin särkylääkettä ja sitten venyttelyt siellä kipurajalla muutaman päivän ajan. Osteopaatti/kiropraktikko auttaa heti...

Miten tuo on fyysisesti mahdollista?

Kyllä se on, tiedän kokemuksesta. Nyt ei ole kyseessä mikään pikkujumi, vaan selkä on kertakaikkiaan niin jumissa ettet pysty sitä liikuttamaan. Sitten on haasteena myös mm. sukkien ja kenkien laittaminen jalkaan, kuten myös housujen. Mun mies joutui tekemään tämän pahimmassa vaiheessa.

Mä yllän tällä hetkellä takapuoleeni ja saan vaatteet päälle, mutta esim. varpaankynsien leikkaaminen sekä yskiminen ja aivastaminen tuottaa tuskaa. Kerran kun aivastus tuli täydellä voimallaan putosin lattialle ja tuloksena viikon sairasloma. Mulla siis on päässyt vatsa-ja selkälihakset sairauden takia niin huonoon kuntoon, ettei ne tue keskikehoa yhtään. Koko ajan yritän parantaa tilannetta, mutta aikaa se vie. Pahimpina päivinä joudun käyttämään selkätukea.

mie voin sanoa että hyvinkin mahdollista.

itse olen kankea kuin rautakanki, syynä on selkärankareuma joka todettiin viime syksynä. oireilua oli ollut jo 9 vuotta mutta kukaan lääkäreistä ei ottanut jatkuvia nivel ja nikama kipuja todesta ja lääkäri jopa sanoi että kyllähän hänelläkin nivelet on kipeät silloin tällöin ja kun vielä verikokeessa ei mitään näkynyt. lopulta yks lääkäri sanoi että nyt reumalääkärille! ja sieltähän se löytyi! ensin verestä hla-b27 antigeeni sen jälkeen selkeä löydös.

Yhteistyössä