[QUOTE="Äiti";22551291]Mä muuten oon tuossa kannustinloukussa varmaan nyt. Mun on parempi olla kotona ja hoitaa lapsia kotihoidontuella, koska mieheni tulot on sen verran, että jos minä saisin pienenkään palkan niin jäisin miinukselle kokonaisuudessa. Auton kustannukset, toisen auton hommaaminen, hoitomaksut ja palkka... Miinukselle mentäs tai sit kuussa jäis satanen enemmän käteen. Mitä hyötyä? Mua siis kannustetaan olemaan kotona ja sehän tarkottaa sitä, että mä saan eläkkeelle jäädessäni pienempää eläkettä ja sitä myöten saan siis tukia, jos vaikka asusin yksin...[/QUOTE]
Mä sanon sulle - kuten 1980-luvulla eräs iäkkäämpi kodinhoitaja sanoi mulle - että älä murehdi omaa eläkettäsi. Nimittäin sinä päivänä, kun saavutat eläkeiän, ei välttämättä enää ole mitään eläkkeitä tai ainakaan sellaista, että kukaan tulisi sillä toimeen. Mun pitäisi päästä vanhuuseläkkeelle 14 vuoden päästä, mutta uskon, että tässä ehtii vielä tapahtua niin paljon, että tuskin pääsen. Tai ainakaan eläkkeeni määrä ei ole se, mitä eläkelaitokset nyt antavat mun ymmärtää sen olevan. Pakko niitä eläkkeitäkin on leikata jossain vaiheessa.