KUN SE KASTELEE TAAS!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tönterö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tönterö

Vieras
HELLUREI! oNKOS KOKEMUSTA: Tyttö 3,5v oli täysin yökuivakin 3v ikäisenä. vahinkoja sattui ehkä kerran kuussa, MUTTA NYT: kESÄKUUSTA ALKAEN ON JÄLLEEN YÖKASTELLUT!! Ja tuonikäisen pissamäärät eivät ole ihan pieniä... Ollaan kokeiltu herätellä pissalle ja vähentää juomista illalla, mutta mikään ei tehoa!!! Ehdin jo iloita kun ei enää tarvinnut ostaa vaippoja, mutta nyt niitä saa taas kantaa!! Onko vinkkejä ja kohtalotovereita?! Kohta menee hermot!! :headwall:

Täällä yksi kohtalontoveri, tosin meillä taas parempi vaihe menossa. :) Meillä on auttanut, että kannan pojan nukkualtaan pöntölle silloin, kun menen itse nukkumaan. Illalla ei tosiaan enää kuuden jälkeen anneta muuta kuin lääkemitallinen lämmintä maitoa (koska siskokin saa oman nokkamukinsa). Sängyn vieressä on yöllä rantapyyhe, joka levitetään vahingon sattuessa sänkyyn, en ala koskaan vaihtamaan lakanoita yöllä. Ei sitä pyyhettä ole muutamaan yöhön tarvittu. Olen jutellut pojan kanssa ja sanonut, että jos hän käy yöllä itse vessassa, niin minä tulen sitten sen jälkeen peittelemään, ja mut saa herättää. Ehkä sekin on vähän auttanut, tosin itse olen ollut aika väsynyt, kun joudun nousemaan ainakin kerran yössä lastenhuoneeseen. :) Tsemppiä ja kestämistä vaan sullekin! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 22:08 tuulituisku kirjoitti:
Eihän tytöllä ole tulehdusta virtsateissä?

Miten muuten tulehdus mahdollisesti oireilee? Jos pissaaminen ei kuitenkaan satu eikä kuumettakaan ole :/ .

Meillä on nimittäin alkanut myös tulla nyt pisuvahinkoja 4-vuotiaalle tytölle. Tosin ollaan huomattu, että vahingot kulkevat aika lailla käsi kädessä yöunien pituuden kanssa. Vahinkoja tulee nykyään alkuviikosta aina, kun tyttö on ollut viikonlopun isällään :/ .

Yöpisuissa on pahinta minusta se, että tyttö itse kokee ne noloiksi vaikka meillä ei ole ikinä tietenkään asiasta oltu vihaisia, päin vastoin. Pyykkikonehan onneksi pesee pyykit eli ei se minulle mikään katastrofi ole. Mutta tytön vuoksi olisi ihanaa, että nuo vahingot loppuisivat taas.

Tytön elämässä ei muuten ole tapahtunut mitään suuria muutoksia eikä ikäviä asioita.

Jokohan meidän pitäisi ottaa asian tiimoilta yhteyttä neuvolaan? :heart:

Ei meilläkään ollut mitään muita oireita kuin jatkuva pisulla ravaaminen (ja housujen kastelu) sekä sängyn kastelu. Pöpöhän sieltä löytyi ja hoidon jälkeen taas ihan ok.

HEI
Meillä pojan kanssa oli samanmoisia "ongelmia" ja kaikkea kokeiltiin.
Meillä yö vahinkoihin saattoi aiheuttaa esim. päivän aikana koettu jokin uusi tai jännittävä asia joka palasi pojan uniin ja näin aiheutti hätäpissan, vilkas mielikuvitus kun on.
Nyt kun ikää on tullut enemmän niin kastelukin on jäänyt, taitaa vain olla ikään liittyviä kommervenkkejä.

laitanpa minäkin meidän tarinan tänne.eli meillä poika joka on jo 8vuotias alkoi yhtäkkiä kastelee pari kertaa viikossa sänkynsä.tätä kesti melkein puoli vuotta kunnes sain tarpeeksi ja kysyin asiasta neuvolasta.toimitin virtsanäytteen joka oli kuitenkin puhdas.poika nimittäin ravasi illallakin vähän kuin varmuuden vuoksi vessassa ennen nukahtamistaan monen monituista kertaa ja kuulostelin ettei sieltä edes tullut kuin muutama tippa,siksi epäilinkin pissatulehdusta.elämäntilanteemme oli sillä hetkellä vähän erilainen koska puntaroimme muuton kanssa että muutetaanko vai ei.poika ei halunnut muuttaa mutta ei yleensä osallistunut siihen keskusteluun kuitenkaan muuten kuin sanomalla kerran että ei halua muuttaa.ja jätti sitten meidät muut perheenjäsenet miettimään ja puimaan tilannetta.kun sitten päätös syntyi muuttamis asiassa ja päätimme unohtaa muuton eli jäädä tänne missä nyt asumme niin pojan kastelut loppuivat siihen paikkaan.eikä nyt muutaman kuukauden aikana ole tullut enää yhtään vahinkoa ja ne iltaiset vessassa ravaamisetkin on loppuneet.aina ei siis tarvi olla välttämättä suuria asioita kun lapsi saattaa reagoida tällä tavoin.ehkä kuitenkin tässä asiassa tämä meidän juttu oli pojalle suurikin asia koska noin voimallisesti reagoi.laitanpa vielä että muutto jota pähkäilimme olisi ollut ns.takaisinmuutto eli poika tiesi kyllä entisen kotiseutunsa hyvin mutta ilmeisesti viihtyy sitten kuitenkin paremmin täällä uudella paikkakunnalla. :/ =)

Yhteistyössä