Kun sanotaan, että sen sitte tietää kun täytyy lähteä synnyttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenni87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jenni87

Aktiivinen jäsen
05.04.2005
5 405
0
36
niin tietääkö varmasti?

Viimeks mulla kohdunsuu oli 5cm auki ja lääkäri huomas sen sattumalta yliaikaiskontrollissa enkä todella ollut tuntenut mitään sen kummempaa, siis ainakaan mitään kipeää.

Supistukset alkoi tuntuu ikäviltä vasta, kun kohdunsuu oli auki 6cm --->

Viikkoja 39+0 ja nyt tunnen, että supistuksia tulee, ihan säännöllisestikin, ehkä 7-8min välein, maha kiristyy ja selkään tulee paineen tunne, mutta ei kipeä. Tiedän, että minulle ei paljoo näitä ennakoivii supistuksia varmaankaan tule ennenkun on tositoimet, mutta kuinka mä nyt sitte osaan lähteä sairaalaan, kun nääkin supistukset avaa todennäköisesti kohdunsuuta jo useamman sentin... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Öööö:
20 vuotias ja jo kohta 3 lapsen äitee, mitähän kertoo susta.

Varmaan sitä että ap, minä ja moni muu ei halua tehdä lapsiaan 40 ja nauttia niistä sitten eläkepäivillä. Todella törkeä kommentti sinulta .

No tietenkin sen, että se osaa harrastaa seksiä, mutta ei käyttää ehkäsyä. Eihän se nyt muuta voi kertoa :o Vai voiko :o

Täytyy sanoa, että mä en kyllä tiiä yhtään. Ekasta lähin vesien menosta (ei suppareita) ja tokasta äiti pisti mut lähtemään, vaikka en mä kyllä olis vielä mihinkään lähteny. Muistaakseni oli kanava hävinny ja 4cm auki ja olin vielä siinä ovella siis kääntymässä takas, että ei tämä synny kuitenkaan, kun ei nää supistukset taas ookaan kipeitä jne. Että... Kai se vaan jossain vaiheessa on lähdettävä, kyllä ne takas pistää, jos siltä näyttää. Onko pitkä matka synnärille? Tsemppiä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:

No tietenkin sen, että se osaa harrastaa seksiä, mutta ei käyttää ehkäsyä. Eihän se nyt muuta voi kertoa :o Vai voiko :o

Täytyy sanoa, että mä en kyllä tiiä yhtään. Ekasta lähin vesien menosta (ei suppareita) ja tokasta äiti pisti mut lähtemään, vaikka en mä kyllä olis vielä mihinkään lähteny. Muistaakseni oli kanava hävinny ja 4cm auki ja olin vielä siinä ovella siis kääntymässä takas, että ei tämä synny kuitenkaan, kun ei nää supistukset taas ookaan kipeitä jne. Että... Kai se vaan jossain vaiheessa on lähdettävä, kyllä ne takas pistää, jos siltä näyttää. Onko pitkä matka synnärille? Tsemppiä!!!

On sinne jonkunmoinen matka... parikymmentä kilsaa.
Enkä mä nyt oikeesti voi vielä lähteä, enkä lähdekään, kun ei nää kipeitä ole... Mietiskelen...
Useinhan sieltä sanotaan, kun soittaa, että ole kotona niin kauan kun pystyt ja sitten vasta tulet. Viimeksi ainaki oisin synnyttäny tällä tyylillä kotiin. Ekasta meni multaki lapsivedet ja siitä tiesin lähteä...

No sitä minäki mietin, että olisko mullaki syntyny kotiin, jos ei äiti olis mua pakottanu synnärille. Ku joskus 23.15 vissiin menin synnärille ja siinä 00.40 jälkeen alko olo olla kipeä ja laps synty 01.29. Että mä olisin varmaan lähteny vasta joskus tuntia tai vajaata aiemmin. Tai toisaalta, mun kyllä oli muutenkin mentävä ajoissa, että ehitään varata veret jne. jos tulee sama ku aiemmin, eli istukan käsinirrotus ja runsas vuoto (5000ml). Mulla kun on sellanen kakssarveinen kohtuki vielä. Mutta...

Kyllä mä sinuna lähtisin, jos niitä supistuksen tapasia alkaa olemaan noin tiheesti ja jos ne jatkuu vaan. En mä montaa tuntia kattos.

Minä en tiennyt kummallakaan kerralla 2 vrk kestäneiden epäsäännöllisten supistusten vuoksi. Olen käynyt näytillä kummankin lapsen kanssa yhden "turhan" kerran. Minusta kannattaa mieluummin käydä näytillä, kuin ihmetellä kotona asiaa itsekseen.

Esikoisesta luulin harjoitus supistuksiksi, mutta vesien mentyä lähdettiin sairaalaan ja olin sinne tullessa 8 cm auki. Toisesta lähdettiin ajoissa, mukamas, koska äitini pakotti. No sairaalaan mennessä oli vajaa 3 cm auki, mutta tuosta meni vain 45 min oli vauva sylissä.

eli sisnuna soittaisin ja kävisin näytillä.

Mulla oli takana yksi nopea synnytys (kesto1h25min) niin sit sanottiin että kun supparit kivuttomatkin säännöllistyvät niin näytille. Menin neljän aikaan iltapäivällä sairaalaan ja kätilön sisätutkimuksen jälkeen tuli vasta ensimmäinen kipeä supistus ja siitä hetkestä 1h 45min niin vauva syntyi.

No en tiedä.. mun 30 kymppinen kaveri ei tajunnu että sitä supisti ja koko illan ihmetteli, että mikähän on kun vähän väliä on vatsa pinkeenä ja käy kipeesti. Sitten vasta tajus että supisteli kun meni vedet... Mutta tossa tais olla jo vähän vikaa omien korvien välissä..

Yhteistyössä