Kun pihan laitto ei kiinnosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Joka puolella pihan kaapijoita piisaa. Mitä tehdä, kun ei pihan hoito kiinnosta? Eikä kukkien suunnittelu? Eikä mikään, mikä vaatii pihalla kyykkimistä.
Koen paineita naapurustosta: mitä ajattelit laittaa yms. Huoh...kun mua ei kiinnosta..piste.
Onko se niin kauheaa, jos piha on vain lasten temmellyskenttä vaikka kauneutta? Täh?
Nurtsi tietty ajetaan kesällä, eipä sitten juuri muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joka puolella pihan kaapijoita piisaa. Mitä tehdä, kun ei pihan hoito kiinnosta? Eikä kukkien suunnittelu? Eikä mikään, mikä vaatii pihalla kyykkimistä.
Koen paineita naapurustosta: mitä ajattelit laittaa yms. Huoh...kun mua ei kiinnosta..piste.
Onko se niin kauheaa, jos piha on vain lasten temmellyskenttä vaikka kauneutta? Täh?

siis vailla kauneutta!

Mä inhoan kans puutarhahommia ja oon miettiny, että miten muut kaltaiseni ihmiset toimii, jos asuvat omakotitalossa... No luulen, että riittää, et piha on siisti, ilman kukkaloistoakin.

Piha omien toiveiden mukaan. Naapurina itseäni kiinnostaisi vain, että piha on perussiisti. Voi olla pari pensasta tms, jos ei muuta jaksa. Ruohon leikkaaminenkin on jo mukava asia. Leppoisaa kevättä!

Jos teillä on siistinä pidetty nurmikko, niin sehän riittää. Kivetetyt alueet on helppoja, samoin puut ja pensaat jos nyt jotain pihaan haluaa laittaa. Se perennapenkki ei ole mikään pakollinen juttu kaikilla.

Joka asiaan saa ihmiset luotua paineita, jos antaa sen tapahtua.

Relax, don`t do it. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Jos teillä on siistinä pidetty nurmikko, niin sehän riittää. Kivetetyt alueet on helppoja, samoin puut ja pensaat jos nyt jotain pihaan haluaa laittaa. Se perennapenkki ei ole mikään pakollinen juttu kaikilla.

kiitos! Suositelkaa pensaita, joille ei tarvi sit jatkossa tehdä mitään!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ei ole mikään pakko!

Tiedän, mutta kun...
...noh, miks mulla sit on paineita?

Samasta syystä mitä mulla......... :/

Mutta ajallaan ne tulee niinkuin vauvakuumekin jos on tullakseen.
Paljon helpommalla pääsee kun ei ota siitä mitään paineita ja sanoo utelijoille että minähän en ole ajatellut laittaa mitään! JA vaihtaa kiireesti puheenaihetta.

Mä taas kauhulla odotan mitä kaikkea äiti tänä vuonna perkaa kukkapenkeistään ja kiikuttaa mulle.... :o

sama täällä.. ruohonleikkuukin on mulle ja miehelle joku ihme pakko. välillä takapiha on siis niitty. Mä tykkään kyllä niitystä! :saint: :whistle:
anoppi on kerran käyny etupihan puskat ja "nurmikon" ruokkoomas. "nurmikko" oli siis viime kesänä heinikko. :ashamed:
nyt kutsuin taas anopin katkomaan takapihan romuluiset puskat; ite yritän vähän haravoida vatsani kans. ja vaikka mul ei olis tätä vatsaa, silti ei kiinnostas.
kaikki muut naapurit meil on keski-ikäsii tai vanhempii ja semmosii viherpiipertäjii, että oksat pois.. huh huh.

Ei ole mikään pakko!

Tiedän, mutta kun...

Paljon helpommalla pääsee kun ei ota siitä mitään paineita ja sanoo utelijoille että minähän en ole ajatellut laittaa mitään! JA vaihtaa kiireesti puheenaihetta.

Mä taas kauhulla odotan mitä kaikkea äiti tänä vuonna perkaa kukkapenkeistään ja kiikuttaa mulle.... :o

Istuttaako äitisi myös ne? Mulle kelpais, jos joku haluis tehdä jotain, mutta mua ei itteeni kiinnosta nähdä yhtään vaivaa puutarhan eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja dreamer78:
sama täällä.. ruohonleikkuukin on mulle ja miehelle joku ihme pakko. välillä takapiha on siis niitty. Mä tykkään kyllä niitystä! :saint: :whistle:
anoppi on kerran käyny etupihan puskat ja "nurmikon" ruokkoomas. "nurmikko" oli siis viime kesänä heinikko. :ashamed:
nyt kutsuin taas anopin katkomaan takapihan romuluiset puskat; ite yritän vähän haravoida vatsani kans. ja vaikka mul ei olis tätä vatsaa, silti ei kiinnostas.
kaikki muut naapurit meil on keski-ikäsii tai vanhempii ja semmosii viherpiipertäjii, että oksat pois.. huh huh.

Nyt sul on hyvä syy, vatsa! =)
No, meijän naapurit on ikäisiäni viherpiipertäjiä kaikki, uus alue. Pihat kuin puutarha katalogeista :laugh: ..kaunista toki, mutta ei jaksa itelle edes haaveilla.

Sanot vaan suoraan niille naapureille, että sua ei asia kiinnosta tipan tippaa. Ja jos jotain pensaita tms kuitenkin päädyt laittamaan, kysy niiltä innokkailta naapureilta vinkkejä, ne varmasti tietävät, mitkä lajit teillä päin viihtyy.

Mua intohimoista kuopsuttajaa ei haittaa, vaikka kaikki ei niin innokkaita olekaan. Kunhan pitävtä siinä määrin pihansa siisteinä, etteivät ihan voikukkapeltona ole. Oma piha on se tärkein. JA onhan sekin nautinto, kun oma piha on kauniimpi kuin naapurin :-P

Alkuperäinen kirjoittaja rew:

kiitos! Suositelkaa pensaita, joille ei tarvi sit jatkossa tehdä mitään!

Angervot on aikas helppoja, ei tarvitse kuin suunnilleen joka viides vuosi leikata tapille. Siis kokonaan pois lähes juurta myöden. Jos pihalla on tilaa, niin noiden voi antaa levittäytyä koko komeuteensa eivätkä vaadi muotoilua, tai sitten niitä voi leikata kapeammiksi jos haluaa. Kaikki havut selviävät myös kutakuinkin ilman hoitoa.

Ei, mä en päästä äiteetä istuttamaan, se vois vaikka kaivaa pari penkkiä lisää......

Onhan ne kauniita, mutta vaatii hoitoa ja ruokkoamista eikä mulla oikeesti olis kauheasti aikaa semmoseen.

Se perustaminenhan siinä pientä vielä on :whistle:

Mun mielestä se perustaminen on isoin homma, ei sitä sen jälkeen kovin suurta vaivaa ole. Vähn silloin ja vähän tällöin.

Ei ole mikään pakko!

Tiedän, mutta kun...

samat täällä!

Me laitetaan kyllä pihat kesä- ja talvikuntoon, mutta erityisemmin ei mtn istutella. Meillä piha on lapsia varten, on keinua, hiekkistä, yms. Tuntuis myös hölmöltä että joutuis kattelemaan lasten perään etteivät tallo kukkia.(9kk ja 2,5v.).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole mikään pakko!

Tiedän, mutta kun...

samat täällä!

Me laitetaan kyllä pihat kesä- ja talvikuntoon, mutta erityisemmin ei mtn istutella. Meillä piha on lapsia varten, on keinua, hiekkistä, yms. Tuntuis myös hölmöltä että joutuis kattelemaan lasten perään etteivät tallo kukkia.(9kk ja 2,5v.).

Ihan vaan heitän täältä sivusta kommenttia, että mulla on 4 lasta ja kukaan heistä ei ole kukkapenkkien yli kävelly vaikka pari sellaista meillä onkin :D

Syreenit on näyttäviä, ja kyllä aika kokkaita. Eivät käsittääkseni vaadi mitään leikkauksia. Havukasveista tuivio on helppo, menee maata myöten, ei tartte kevätsuojausta tms, ei tartte kans muuta ku, että jaksaa sen istuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä inhoan kans puutarhahommia ja oon miettiny, että miten muut kaltaiseni ihmiset toimii, jos asuvat omakotitalossa... No luulen, että riittää, et piha on siisti, ilman kukkaloistoakin.

Meillä oli täällä muuttaessa valmiina hedelmäpuut ja marjapensaat. Talon seinustalla 1 kukkapenkki johon istutettu jotain monivuotisia härpäkkeitä. Siitä ja marjapuskista yritän vaivautua rikkaruohot nyppimään, ja nurmikko ajetaan.
Siinä se pihan hoito sitten onkin.

Etu"piha" mulla on sattuneesta syystä vedetty sähkölanka-aidoilla pinkeäksi hevostarhoja, ja yritän aina tarhoja siirrellessä ja pystyttäessä vetää aidat niin, ettei mihinkään jää sellaista tilaa joka näyttäisi kaipaavan kukkapenkkiä/ruukkua/ruusupuskaa/muuta ylimääräistä hoitoa vaativaa :saint:

Tosin täällä sillä nyt sinänsä ole väliäkään, kun naapurit ei pihaan asti näe jos eivät varta vasten lompsi tänne, ja sitten se on jo oma vika jos häiritsee.

Yhteistyössä