Kun parta kasvaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yäk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yäk

Vieras
Tietääkö kukaan onko "liialliseen(/vääriin paikkoihin)" karvan kasvuun olemassa jotain lääkettä joka hillitsee tuota kasvua?

Itse olen ylipainoinen ja kuulemma siitä voi johtua myös tuo leukaan tulevien sänkien kasvu. Tuntuu että raskauden jälkeen on vielä aiempaa runsaampaa :(
Alkaa häiritä ikävästi, etenkin ku lapsen kanssa aamuisin olis menoa niin et ripeästi tulis suoriutua kotoa lähdöstä ni minä tuhraan ja nypin noita karvoja :( :( Ällöttää jos ei nypi.

Joillakin auttaa e-pillerit. Meillä toi ekstrakarvoitus menneepi ihan suvussa, joten aina siihen ei oo syynä edes sairaudet vaan geenit :snotty: taitanpi olla ehta neandertaali :D

Mä ainakin huomasin että raskauden jälkeen karvankasvu kiihtyi. Tosin se olikin normaalia niukempaa sillon raskaana ollessa.

Siinähän on hormonitoiminta taustalla ja voi olla muitakin juttuja kun karvojen kasvu mitkä pitäis hoitaa, siis jos tilanne on epänormaali. Onhan noita lääkkeitäkin. Kysy lääkäriltä tai gynekologilta.

mulla kanssa karvat ruvennu yhtäkkiä kasvaa ja meillä ei ainakaan oo suvussa mitään semmosta... taitaa johtua hormoneista kun on muitakin oireita jotka viittaa estrogeenin puutteeseen.. lääkäriin en oo vielä jaksanu raahata itteni.... ja en mä kuitenkaan mitään esim e-pillereitä vois syödä kun on suvussa verisuonitauteja ja tukoksia.... voi miestä parkaa kun joutuu oleen partaisen naisen kanssa pian.. :D

Mä ainakin huomasin että raskauden jälkeen karvankasvu kiihtyi. Tosin se olikin normaalia niukempaa sillon raskaana ollessa.

Siinähän on hormonitoiminta taustalla ja voi olla muitakin juttuja kun karvojen kasvu mitkä pitäis hoitaa, siis jos tilanne on epänormaali. Onhan noita lääkkeitäkin. Kysy lääkäriltä tai gynekologilta.

Ainiin, sitä piti kanssa kysyä et olisko tää niinku yleislääkärin vai gynen juttu enempi? Tuo karvajuttu on jotenki niin "häpeällinen" et mielelläni jonkun toisen asian/vaivan yhteydessä siitä puhuisin :( Gynelle tulossa käynti 1-2kk:n sisällä..

E-pillerit ei oo sopiva vaihtoehto minulle. Jotain vahaa oon myös kokeillut joskus, mut aina tuntui joku piikki viel jossain. Ja nyppimälläki joudun tekee sen joka päivä :(

Mulla kiihtyi myös ekan raskauden myötä. Pimppakarvat kasvoivat napaan saakka ja kasvoihin alkoi tulla karvaa. Erityisesti leukaan sellaisia paksuja karvoja. Mutta myös hahtuvaa poskiin ja kaulaan. Nyt olen toista kertaa raskaana, saa nähdä olenko kohta yltä päältä karvoissa.

Ällöttää joo itseänikin, mutta minkäs teet. Ajattelin sitten tämän lapsen jälkeen mennä ne laserilla poistamaan, jos pysyisivät vähän kauemmin pois.

"Yleisin hirsutismin syy on perinnöllinen taipumus, jolloin kyse ei ole sairaudesta vaan tälle yksilölle normaalista ominaisuudesta. Kun hormonisairaus johtaa hirsutismiin, kyse on lähes aina androgeenien liikatuotannosta, joka voi syntyä monella tavoin. Tällöin noin 80-90 %:ssa syynä on polykystiset munasarjat, jonka syntytapa on tuntematon. Harvinaisia syitä ovat lisämunuaisen kuorikerroksen liikatoiminta (synnynnäinen lisämunuaishyperplasia ja Cushingin oireyhtymä) ja lisämunuaisen kuoren tai munasarjojen androgeenejä tuottavat kasvaimet. "

Scarlett, tässä jotain vastauksia, lue tuo polykystisiin munasarjoihin liittyvä osuus. Varmaan ainakin insuliiniresistenssin kautta liittyy siihen ylipainoon.
http://www.therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Kuukautiskiertoon_liittyv%C3%A4t_h%C3%A4iri%C3%B6t_ja_ongelmat
Kyllä se siis on gynen asia, koska 90 % hirsutismista liittyy polykystisiin munasarjoihin.
Tärkein hoito on laihdutus, lukee tuolla.

mulla on kans karvankasvu kiihtynyt näiden raskauksien myötä,en n.7 vuotta sitten joutunut nyppimän ollenkaan leukaperiä:| ja nyt on vaan tosiaan kasavanut ja kasvanut....haluisin itekin jtn.lääkitystä siihen jos vaan on...

ja mulla kun on vielä ne karvat mustia osa... joudun nyppimään 1-2 krt viikossa,sit alkaa rehottaan...ja se ei oo mikään kiva näky.

tänään gyne niin mainitsen tuostakin muuten

Yhteistyössä