Kun on niin monta vaihtoehtoa mistä valita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jotain selkeyttä asiaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jotain selkeyttä asiaan

Vieras
Mä en kerta kaikkiaan osaa päättää mitä mä alan opiskelemaan. Tarkoitus on suorittaa alanvaihdos. Pää on ihan pyörällä kun vaihtoehtoja on vaikka kuinka ja mikään niistä ei oikein tunnu olevan ylitse muiden.

Lisäks opiskelumuotona oppisopimus kiinnostais. Tiedä sitten saako sellaista kovinkaan helposti. Lähihotajaksi oppisopimuksella suht helpolla kuulemma ottavat mutta sitten varmaan joutuu pakosti vanhuspuolelle? Ei mulla mitään vanhuksia vastaan ole mutta mieluummin lasten kanssa työskentelisin. Toki pakollisen harjoittelun vanhusten parissa tekisin.

Sitten olis parturi-kampaaja tässäkin sais olla ihmisten kanssa tekemisissä ja samalla sais tehdä jotain käsillänsä. Tässä vaan ei taida kovin helpolla päästä oppisopimuksella opiskelemaan kun on pieni kunta ja kaikki kampaamot on yksityisyrittäjiä jotka pyörittää hommaa ihan yksinänsä. Eli olisko kellään edes varaa palkata oppisopimusopiskelijaa..?

terveydenhoitaja/sairaanhoitaja vaihtoehdon tiputin pois listalta verikammoni takia ja koska en oo ihan se penaalin terävin kynä :D

Sitte olis perhepäivähoitajakin...

Lastenohajaaja

Sosionomi

no siinä nyt taitaa olla ne mitkä pääasiassa mielessä pyörii...

kannattaa laittaa hakemuksia ehdottomasti muutamiinkiin paikkoihin. Sosionomiksi on melko hankala pästä mutta suosittelen ehdottomasti yrittämään. Mutta pohdi sitä jos et et jaksa esim. kirjoja päntätä ja opinnäytetyöt ammattikorkeassa on suht stressaavia.

Jos haluat saada mielekkään ja mukavan työn niin perhepäivähoito ja lähihoitajan koulutus on erittäin hyvä yhdistelmä. Lähihoitajaksi voi opiskella oppisopimuksella ainakin juuri päiväkodeissa. :)

Yhteistyössä