Kun oma kroppa hävettää lihomisen takia :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yäk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yäk

Vieras
Tilanne se, että olen lihonut ja häpeän vartaloani, en tunne itseäni kauniiksi ja hyvinvoivaksi. Olen aina ollut hoikka, mutta 1-2 vuoden aikana olen lihonut 15 kiloa:( Mitat ennen 171/60 ja nyt 75kg). Tunne olevani valas. Vyötäröä ei enää ole kunnolla ja kaksoileuka on. Vaatekoko 40. Ja mulla on huono olla, kun mahamakkara rullautuu hankalasti istuessa ja joka paikasta tursuaa vähän läskiä, jumppatunnilla jalka ei nouse enää niin kevyesti.

Ärsyttää, kun muut vähättelevät pahaa oloani. Pitääkö olla satakiloinen, että oma elopaino saa ahdistaa. Ihan kuin minulla ei voisi olla paha olla tämän kokoisena. Ulospäin vaatteet päällä näytän varmasti monen silmään hieman pyöreähköltä/pehmeältä nuorelta naiselta, mutta ilman vaatteita tilanne onkin toinen.

Onko ketään muita saman kokeneita? Miten saitte itsenne motivoitua laihtumaan?

Alkuperäinen kirjoittaja yäk;25798627:
Tilanne se, että olen lihonut ja häpeän vartaloani, en tunne itseäni kauniiksi ja hyvinvoivaksi. Olen aina ollut hoikka, mutta 1-2 vuoden aikana olen lihonut 15 kiloa:( Mitat ennen 171/60 ja nyt 75kg). Tunne olevani valas. Vyötäröä ei enää ole kunnolla ja kaksoileuka on. Vaatekoko 40. Ja mulla on huono olla, kun mahamakkara rullautuu hankalasti istuessa ja joka paikasta tursuaa vähän läskiä, jumppatunnilla jalka ei nouse enää niin kevyesti.

Ärsyttää, kun muut vähättelevät pahaa oloani. Pitääkö olla satakiloinen, että oma elopaino saa ahdistaa. Ihan kuin minulla ei voisi olla paha olla tämän kokoisena. Ulospäin vaatteet päällä näytän varmasti monen silmään hieman pyöreähköltä/pehmeältä nuorelta naiselta, mutta ilman vaatteita tilanne onkin toinen.

Onko ketään muita saman kokeneita? Miten saitte itsenne motivoitua laihtumaan?
Se sinä oletkin.

Mulla on samanlainen olo, tosin en ole vielä lihonut 15 kiloa, vaan "vain" n. 5-7 kiloa. Silti se maha ja tursuaminen ahdistaa, kun on tottunut olemaan hoikka eikä ole tarvinnut koskaan murehtia painoaan. Sehän tässä on ärsyttävää, kun muut vähättelevät murhettani, kun en tietysti edelleenkään ole ylipainoinen tai muuten kauhea valas. Mutta itse en omassa kehossani viihdy tällä hetkellä - siitä olen saanut motivaation laihduttamiseen, ja muutama kilo onkin jo pudonnut.

Mulla on juuri suunta alaspäin, 170cm ja 76kg. Lähtöpaino 85. Mä vain kypsyin, eräänä päivänä alkoi ärsyttää "sitten kun" -ajattelu ja päätin aloittaa kunnon niskaperseotteen ottamisen itsestäni. Motivaatio tuli ihan siitä kyllästymisestä.

Mullakin ihranen olo, olen kyllä raskaana puolivälissä mutta painoa tullut turhan paljon ja takapuoli roikkuu, reidet osuu yhteen, tissit roikkuu, tuli niin paha mieli kun sovitin bikineitä kun pitäisi reissuun lähteä ja perse roikkui yli... :(
Olen vaan maannut 4 kk ja syönyt roskaruokaa ja mitat on 172/62 mutta se on silkkaa läskiä kaikki. Olen aika ruma ja jos en ole laiha/hoikka niin ei mussa ole mitään kateltavaa.

Ja ärsyttää, kun ihmiset jeesustelevat sitä, että kun mä lihon niin nätisti, niin miksi pitäisi laihduttaa, kun näytän hyvältä isompanakin! Joo, mä lihon ihan kivasti, myönnetään, tasaisesti ja mikään ei jää roikkumaan varsinaisesti. Mut onko se nyt syy olla pullea.

Kyllä minulle se ylimääräisten kilojen aiheuttama ällötys oli riittävän suuri motivaattori! Kun istuin, niin koin, että sylissäni istuu 10 kilon hyllyvä ihratyyny. Siinä kohtaa oli ennen vyötärö.
Aloin katsoa tarkemmin, mitä ja miten söin sekä lisäsin aerobista liikuntaa (kävely, sitten juoksuaskelia ja lopulta juoksulenkkejä, nyt talvella hiihtoa).

Ihan samat tuntemukset. En ole enää edes nuori vaan keski-ikäinen. Olin vielä muutama vuosi sitten hoikahko, 171/61, nyt painan 70 kg. Edestä päin näytän vielä aika normaalilta, mutta kun vilkaisen peilin avulla selkäpuolta, niin ällöt jenkkakahvat hyökkää silmille. Vielä on kuitenkin selkeä vyötärökin, mutta kyllä nuo tursuilut ällöttää. Olen yrittänyt laihduttaakin, mutta ei vaan paino putoa.

Mulla tulee sisäreisiin sellaset läskipussit jos painan yli 60 ja eriparitissien ero tulee esiin. Naamakin on ku bulldogilla, olen pyöreäkasvoinen siis. Parhaimmillaan kun paino jotain 57kg niin ei luut näy mutta tissiä jäljellä. Sitten kun painan sen 57 niin mulle sanotaan että lihoa 5 kg ni näytät paremmalta, no en tosiaan...

Suorastaan huvittavaa, että tuon painoinen märisee ylipainosta ja väittää olevansa valas. Mä painan 101kg, että siinä teille valas. Silti en ajattele yhtään kuten ap.

No mulla on paino heitellyt 45-85 välillä tässä aikuisiässä ja olen puolet elämästäni kärsinyt syömishäiriöistä niin ehkä siksi ajatusmaailma on mikä on. Mutta ei se tätä pahaa oloa ja itseinhoa vähennä.

[QUOTE="Gaby";25798773]Suorastaan huvittavaa, että tuon painoinen märisee ylipainosta ja väittää olevansa valas. Mä painan 101kg, että siinä teille valas. Silti en ajattele yhtään kuten ap.[/QUOTE]

Mitä huvittavaa siinä on?
Mäkin tunnen itseni valaaksi mitoissa 175/65, kun olen tottunut aina ennen olemaan alle 60-kiloinen.

Yhteistyössä