Kun näkö heikkenee raskausaikana - Koska palautuu?

Raitapaitainen

Aktiivinen jäsen
28.10.2007
4 934
0
36
Tampere
Miten teillä joilla näkö on heikentynyt raskausaikana, koska se on palautunut jos on palautuakseen? Jossakin luki, että vasta imetyksen jälkeen?

Tyttö on nyt 2kk ja jos tässä vielä puolisenkin vuotta onnistuis imettää niin tekis kyllä mieli hakea lasit siksi aikaa.. Mutta jos näkö palautuukin vaikka kuukauden päästä?

Ei ole puhettakaan, että näkisin leikata vauvan kynsiä! Käsi ei meinaa riittää kun kaupassa tuoteselosteita luen. Imettäessäkin lapsi on toisinaan "liian lähellä", silmiin sattuu kun yritän tarkentaa katseen hänen kasvoihinsa. Tätä on yleensä iltaisin kun silmät on jo väsyneet. Vasta kaksi vuotta sitten sain lasit pois kun kävin leikkauksessa..

Olikos sulla paljon turvotusta raskaus aikana???mulle sanottiin et jos ollu paljon turvotusta ja näkö heikentyny ni silmissäki ollu ns turvotusta...et oottele et se muukin turvotus lähteny pois....mulla tosin ei näkö parantunu vaikka turvotus lähti

Palautui melkeen heti imetyksen loppuessa esikoisesta. Nyt kyllä pelottaa ettei palaudu enää, on nimittäin tosi paljon huonontunu näkö, pitäs käydä uusii lasitkin. Ketuttaa vaan et jos sit palautuukin niin en tarvii niitä laseja enää.

Alkuperäinen kirjoittaja nora:
en oo kuullukkaan että näkö vois heikentyä raskausaikana!Kolme raskautta mulla takana..

Näin on. Ostin raskausaikana uudet rillit, ja optikko jotain mutisi ettei näkö välttämättä pysy samana synnytyksen jälkeen tms.

Mulla on palautunut aina lopullisesti ehkä 6kk synnytyksen jälkeen.

Minun silmälääkäri sanoi että ei kannata leikkauttaa silmiä ennen kuin lapsiluku täysi ja olen hyvilläni että antoi tämän ohjeen. Odotan nyt viimeistä vauvaani, olen taas sokea kuin lepakko ja n. vuoden kuluttua tarkoitus mennä leikkaukseen.

Miulla se on viel niin voimakasta et sillon kun vauva on rinnalla syömässä niin sumenee silmissä ihan kirjaimellisesti!

muoks*reagoin kaikkeen mahdolliseen tosi herkästi

Mulla on molemmissa raskauksissa näkö heikentynyt. Ensimmäisen jälkeen, näkö palautui noin kolmessa kuukaudessa. Toisen jälkeen ei palautunut vaan tarvin sitten vahvemmat lasit. Optikko sanoi mulle, että kestää yleensä 2-4kk että näkö palautuu.

Mulla on -4 ja aina huonontunut reilusti, luulin että olisi yleisempää!
Olen kyllä tosi turvonnut aina... En uskalla ajaa autolla ollenkaan raskaana kun en näe edellä ajavaa autoa kunnolla :D

Kiitos vastauksista! Ennen leikkausta oli -0,75 mutta runsaan hajataiton vuoksi leikattiin. En nähnyt mitään selviä rajoja. Nyt sitten onkin ongelmana plussa eli kaikkea pitää viedä kauemmas, että näkee. Ja oli paljon turvotusta raskausaikana kun oli paha raskausmyrkytys. Käsistä/sormista meni tunto rv35 mutta se on palautunut pari viikkoa sitten.

Ehkäpä käväisen kuitenkin optikolla vaikka tammikuun lopulla..

Yhteistyössä