Kun mikään ei huvita eikä mikään kiinnosta... kevätväsymystäkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä avuksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä avuksi

Vieras
Vähän niinku väsyttäis koko ajan. Mistään ei tule semmoista wau!-oloa. Ei mitään kivaa mitä odottaa. Arki samaa harmaata massaa, päivästä toiseen...
Työni hoidan (vaikka sekin tuntuu välillä evvk-osastolta), samoin lapset ja kodin. Mutta on vaan semmonen blääh-fiilis :(

Onko mulla kevätväsymystä ja mikä siihen auttais?

Minulla samanlainen tilanne, mutta olen tosin eronnut melko vasta. Uskon, että minulla on jokin eromasennus meneillään. Eiköhän me tästä taas jakseta ilostua :D

Mulla ainakin on väsymystä, ollut koko talven.
Asiaa pahentaa yötyöt, niin mieluummin jätän ne kotihommatkin tekemättä. : /
Tänään ja eilen olen väkisin huhkinut, imuroinut järjestellyt ja mopannut.
Onneksi on reipas pikkuapulainen (5-v.) joka haluaa osallistua ja auttaa.

Mua auttoi kodin sisustaminen.

Keväisin mulle tulee yleensä kauhea tarve saada uutta, ja koti mahdollisimman siistiksi. Siivota jaksaa taas paremmin kun on saanut ylimääräisen krääsän taas kerättyä ensin tieltä pois, ja jotain uutta tilalle. Mutta enemmän tavaroita ulos kuin sisään :D.

Plus että fiksailee itseäänkin vähän kesäkuntoon.

Noista asioista karstui talven masikset.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kannattaa varmaankin mittauttaa Hb, se voi olla kevättalvella matalahko ja aiheuttaa "kevätväsymyksen". Monivitamiineistakin voi olla apua. Riittävä lepo ja raitis ilma auttavat myöskin. Joskus kevään tuleminen ja kirkas valo voi aiheuttaa masennuksen tyyppistä oireilua. Jos tilanne jatkuu pitempään (viikkoja), kannattaa hakeutua lääkärin vastaanotolle mahdollisen masennuksen hoitoa varten..

Mulla on ainakin joka kevät sama juttu. Ja kevätväsymykseksi sen luokittelen. Ei ole masennusta. Onneksi helpottaa että tietää menevän ohi. Yritän levätä paljon koska jos väsyttää tarvii levätä. Ulkoilla ja ottaa vitamiineja. Sitten se alkaa helpottaan jossain vaiheessa. Joillakin ihmisillä tuo valo sen tekee. Aivot ei pysy perässä :)

Yhteistyössä