kun mies matkii isääsi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rätti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rätti

Vieras
sanotaan, että nainen etsii kumppanikseen isäänsä ja mies äitiään. minun mieheni on alkanut ottamaan mallia isästäni, enkä pidä siitä.
isäni juo ja on välinpitämätön perhettään kohtaan. mieheni ei juo ja välittää perheestään, mutta lähtee aina isäni pyytäessä mukaan juomaan ja on vastaamatta minulle tai lapsille puhelimeen, koska se on isäni mielestä typerää eikä hän näin ollen sitten vastaa isäni seurassa, saati soita takaisin ennen kuin isäni silmä välttää.
isäni on läheinen, mutta he tuntuvat tätä nykyä olevan keskenään läheisempiä kuin me muut ja se raastaa minun hermojani.

äitiäni tilanne ei vaivaa, hän on tyytyväinen että he tulevat toimeen ja ovat yhdessä aina isäni näin halutessa. mieheni valintaa en kadu, vaan sitä että tämä on pikkuhiljaa mennyt tähän. mieheni on täysin isäni pikkusormen ympärillä, enkä tiedä miten helpottaisin tilannetta.

Yrittääkö miehesi saada isältäsi hyväksyntää jollain tapaa?
Kuulostaa nimittäin samalta, kuin pikku poika, joka yrittää saada isänsä huomiota ja kiitosta ja tekee mitä vain itsestäänkin epämiellyttävää sen saavuttaakseen.

Teet miehellesi asian selväksi, että tuollainen ei vetele. Miehesi on oman itsensä herra, eikä hänen tarvitse piitata mitä mieltä SINUN isäsi on siitä, että vastataan vaimolle ja lapsille puhelimeen liikenteessä ollessa.
Ja voisit myös sanoa isällesi muutaman valitun sanan tyttärenä ja aikuisena naisena, joka elää jo omaa elämäänsä omalla tavallaan oman miehensä kanssa!

Ja mitä tulee äitiisi, hän on varmasti sinisilmäinen ja turtunut isäsi käytökseen. Ei näinollen huomaa käytöksen häiritsevän tai satuttavan muita, joten en usko häneltä saavan apua.

Minun mietteeni vain.

ihan varmasti yrittää miellyttää isääni, oma isänsä hylkäsi miehen ollessa pieni, siksi en ole asiaan puuttunutkaan. mutta liian pitkälle menee nyt se, että mies on alkanut perumaan yhteisiä suunnitelmia minun ja lasten kanssa lähtiessään isäni mukaan. se menee yli.

Alkuperäinen kirjoittaja rätti:
ihan varmasti yrittää miellyttää isääni, oma isänsä hylkäsi miehen ollessa pieni, siksi en ole asiaan puuttunutkaan. mutta liian pitkälle menee nyt se, että mies on alkanut perumaan yhteisiä suunnitelmia minun ja lasten kanssa lähtiessään isäni mukaan. se menee yli.

Eikö sinunkin isäsi tavallaan ole hylännyt perheensä, ainakin henkisesti?

Kyllä mun mielestä asiaa pitäis katsoa niin, että miehesi on aikuinen ihminen, joka ihan itse päättää, mitä tekee ja on itse vastuussa itsestään.

No kaikki ei hae. Esim. mun isäni ja mies eivät ole toistensa näköisiä eikä kaltaisia. Isäni on tumma ja ulkomaalaisen näköinen, mies vaalea sinisilmäinen skandinaavi. Luonteessaan ei oo samaa. Poliittinen kanta on sama ja aktiviteetti tällä saralla.

Sinä olet valinnut isäsi kaltainen, ei se mies ole mitään matkimaan ruvennut.

ei isäni ole hylännyt, äitini jopa yllyttää isääni lähtemään ja ottamaan mieheni mukaansa. asuvat siis äitini kanssa kahden, toisin kuin minä ja mieheni lasten kanssa. tottakai mieheni on vastuussa itsestään, mutta hän on kykenemätön kieltämään mitään isältäni, ei hän ole sellainen kenenkään muun kanssa. kai minunkin täytyisi vain osata miehelle sanoa, etten halua olla naimisissa isäni kanssa. en kai kovin pahoja arpia voi repiä auki, vaikka omansa onkin hylännyt, nyt eletään nykyisyyttä.

Yhteistyössä