Kun mies haluaa erota väliaikaisesti taloudellisista syistä.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhäkö

Vieras
Meillä on sellainen tilanne nyt että mies haluaa että muutetaan erilleen joksikin aikaa että saadaan talous kuntoon.
Rahaa on ihan normisti ja normaali menot.
Miehen mielestä saadaan hyvät tuet kun muutetaan erilleen ja saadaan raha-asiat kuntoon.
Minusta tuntuu pahalle,mutta ei kait se muukaan auta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikuttas vähän siltä et miehelläs on kiikarissa uus nainen tai sit ainakin haaveissa kohdata sellanen :(

Siihen en minä usko,ollaan oltu yhdessä yli 15vuotta.
Ei ole koskaan kulkenut muualla kuin töissä,aina kaiket muut ajat viettänyt kotona.
Ja se olis mulle kertonut heti jos sillä olis toinen kiikarissa.

No erillään muuttamalla sitä TALOUDELLISTA tilannetta ei kyllä korjata, vaikka tuet saisikin niin se kahdessa asuminenkin maksaa aika roimasti. Että joko miehelläsi on tosi harhainen käsitys yhteiskunnan tuista tai sitten se on tekosyy haluta eroa. Lataa sille laskutoimitukset kehiin ja sano, että paskapuhetta on se, että taloudellisesti olisi kannattavaa asua erillään ja käske kertoa todellinen syy tai selvittää ensin mikä olisi taloudellisesti järkevää.

Muutenkin minusta aika ikävää, jos tuollaisten syiden jälkeen joutuisi eroamaan. Mieluummin mä yrittäisin ratkaista, mistä voisi säästää YHDESSÄ, miten selvitään YHDESSÄ ja mitä kumpikin voisi tehdä taloudellisen tilanteen korjaamiseksi.

Ei kuule kannata. Juuri näin on että joutuu maksamaan kahdet vuokrat, elatusavun lapsille, sinä et saa kun muutaman kympin enemmän lapsilisää ja mahdollisesti asumistukea...jotka sitten menevät miehesi vuokraan :headwall:
Jos miehesi on todellakin tuota mieltä niin kannattaisi varmaan vähän tarkemmin seurata mitä hän puuhailee selkäsi takana. Onhan sitä moni muukin yllättynyt täysin kun miehellä on uusi heila jo kierroksessa. Jutelkaapa, onko tuo hänen tapansa sanoa että haluaisi vaihtelua...
Säästö kuullostaa aika kaukaa haetulta..

Alkuperäinen kirjoittaja tuutikki71:
Ei kuule kannata. Juuri näin on että joutuu maksamaan kahdet vuokrat, elatusavun lapsille, sinä et saa kun muutaman kympin enemmän lapsilisää ja mahdollisesti asumistukea...jotka sitten menevät miehesi vuokraan :headwall:
Jos miehesi on todellakin tuota mieltä niin kannattaisi varmaan vähän tarkemmin seurata mitä hän puuhailee selkäsi takana. Onhan sitä moni muukin yllättynyt täysin kun miehellä on uusi heila jo kierroksessa. Jutelkaapa, onko tuo hänen tapansa sanoa että haluaisi vaihtelua...
Säästö kuullostaa aika kaukaa haetulta..

Se laskee että kun asutaan erillään niin saan asumistukea kun olen yh ja on ottanut kuulemma selvää niin molemmiiile valtio maksaa elatustuen kolmesta lapsesta jne...
Meillä siis 6 lasta ja mies haluaa että mulla asuu kolme ja sillä kolme lasta.
En ymmärrä miehen tahtoa ollenkaan.
Eli meillä olis sitten omat tulot ja menot.

Mies ei siis ilmeisesti ole töissä eikä saa ansiosidonnaista päivärahaakaan? Noin yleisesti ottaen kahden asunnon ylläpitäminen tulee riivatun paljon kalliimmaksi kuin yhden asunnon pitäminen. Yhteiskunnan tuista huolimatta. Ne tuet siis menee ihan siihen elämiseen eikä yhtään enempää jä käteen kuin ennenkään. Milteipä päinvastoin. Eri juttu on, jos mies siirtää kirjansa vaikka vanhemmilleen, mutta edelleen elätte yhdessä siinä sulle jäävässä asunnossa.

Se laskee että kun asutaan erillään niin saan asumistukea kun olen yh ja on ottanut kuulemma selvää niin molemmiiile valtio maksaa elatustuen kolmesta lapsesta jne...
En ymmärrä miehen tahtoa ollenkaan.
Eli meillä olis sitten omat tulot ja menot.

[/quote]

No yhä hullummaksi menee... ei kai tuollaisen takia kannata perhettä hajottaa!! Joko miehesi on jotenkin sekaisin tai sitten sulla on syytä epällä, että on jotain mitä sulle ei nyt kerrota.

Alkuperäinen kirjoittaja tissipapu:
niin molemmiiile valtio maksaa elatustuen kolmesta lapsesta jne...
.

No kyllähän teiltä ne elarit peritään vaikka ulosoton kautta. Eihän valtio niitä maksa???

Minkä ikäinen miehesi on? Eikö sitä hävetä tollanen tukiaisilla keplottelu.

käskeppäs herran raapustaa ruutupaperille nykytilanne vs. kuviteltu tukitilanne. voisin sanoa, että ei siinä uudessa tilanteessakaan olis mitään hurraamista.
itse kyllä suuttuisin satasella, jos tuommoista ukko ehdottas!

No ei kai kukaan ole erossa rakkaastaan pelkän rahan takia! Ei edes nykyaikana! Eikä edes miehet!

Jätkällä on toinen nainen tai ei enää vaan kiinnosta. Lemppaa pihalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Karhu:
No ei kai kukaan ole erossa rakkaastaan pelkän rahan takia! Ei edes nykyaikana! Eikä edes miehet!

Jätkällä on toinen nainen tai ei enää vaan kiinnosta. Lemppaa pihalle.

Sitä mä olen tän illan aikana miettinyt että pakko kait tässä on muutakin olla takana.
Taidan heittää koko äijän menemään.
Nauttikkot elämästä ilman lapsia.

Yhteistyössä