kun mies hakee liitolta rahaa niin pitääkö mun antaa kans siihen mukaan kotihoidontukipaperit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tyhmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tyhmä"

Vieras
niin kun mies hakee ekaa kertaa pamin liitosta rahaa niin pitääkö munkin siis laittaa siihen mukaan kotihoidontuki tulot? ja kauanko kestäää kun ekat rahat tulee kun ekaa kertaa hakemuksen laittaa?

Laita vaikka varmuudeksi se lappu kelalta missä lukee kuukausittainen summa. Mä hain itte liitolta rahaa ja se piti olla, joten epäilenpä että pitää olla tuossakin tilanteessa. Turhat kopiot ja laput ei hakemuksessa haittaa. Mä pistin sinne kaiken mahdollisen jos vaan sattuiskin tarvitsemaan.

Mulla eri liitto, mutta 6 viikkoa meni käsittelyyn. Ja hain 3 viikon työttömyyden jälkeen sitä rahaa.

Kyllä pitää laittaa ja kht vähennetään miehen rahoista vaikka tulisi sinun nimelläsi. Näin meillä myös Ainoa et mun nimellä kummatkin kun ei kuulemma ole järkeä vaihtaa miehen nimille kun vaikuttaa aivan samalla tavalla ja saan sentään tosta kht:sta eläkettä itelleni jonkun pennin kerrytettyä

Mä hain pamista rahaa kun olin työtön, mut ei ne ollu mun miehen tuloista kiinnostuneita, vain minun mitä oli tienannut ennen työttömyyttä.

juu tulot ei vaikutakaan, mutta kyse oli nimenomaan kotihoidontuesta. tässä ajatus on se että jos mies kerta on kotona(työttömänä) niin vaimo voi mennä töihin ja mies hoitaa lapset. eli yhteiskunnan ei tarvii tukea enää sitä toisen kotona olemista jos toinen kerta jokatapauksessa on kotona.

[QUOTE="vieras";24794620]joo pitää laittaa ja se vähennetään siitä miehen rahasta minkä saa.[/QUOTE]

Paitsi jos se kht:n saaja on omasta työstään hoitovapaalla, silloin ei vähennetä.

Yhteistyössä