kun mies ei halua toista!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maikki

Vieras
minula ja miehelläni on "pieni" ongelma, kun minä haluaisin toisen ja mieheni ei,koska hän sai jo hänen toivoman pojan. mutta kun olin asiasta jo ennen poikaamme sanonut, että jos meille lapsia tulee, niin sitten tulee enemmän kuin yksi tai ei ollenkaa. mitä nyt kun mieheni onkin tullut toisiin ajatuksiin? en kuitenkaan halua ainakaan erota miehestäni, koska rakastan häntä. miten saisin hänet "yli puhuttua" tai suostumaan? onko kukaan ollut samankaltaisessa tilanteessa?

lapsi on kahden vastuu ja toista et siihen voi pakottaa. olisit onnellinen edes yhdestä lapsesta, toisilla ei ole siihen mahdollisuuksia vaikka kuinka haluisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja maikki:
minula ja miehelläni on "pieni" ongelma, kun minä haluaisin toisen ja mieheni ei,koska hän sai jo hänen toivoman pojan.

Onko todellakin niin, että mies laittaa omille lapsilleen arvon sukupuolen perusteella? Tyttö tuli: "Äh, pieleen meni. Mutta ei se mitään kulta, yritetään uudestaan." Minkä sovinistisian kanssa oikein elät?

Ole onnellinen lapsestasi. Meitä on monia joilla ei ole yhtään lasta, eikä koskaan tule olemaankaan vaikka kuinka haluaisi. Ei riitä, että sinä haluat toisen, kyllä teidän molempien pitää haluta. Valitettavasti usein on niin, että kun ensimmäinen lapsi on poika, se riittää miehille, mutta jos lapsi on tyttö, yritetään kohta uutta jos vaikka "onnistuisi" saamaan pojan. Tiedän useita perheitä missä on näin. Mutta ei voi syyttää miehiä tällaisesta käytöksestä. Ketkä heidät on tuohon ajattelu tapaan, että pojat on parempia kuin tytöt kasvattaneet? ÄIDIT.

höh, onpa tullut ap:lle hassuja vastauksia...mä itse neuvoisin odottamaan rauhassa. Sitten kun esikoisenne on jo iso, niin miehesi mieli voi muuttua ja hän haluaakin taas vauvan!!?Meillä oli tosi vaikea vauva-aika. Poikamme huusi, valvotti kaikki yöt ja oli muutenkin "vaikea vauva". Mieheni sanoi minulle kerran väsyneenä, että tämä lapsi saa kyllä jäädä ainoaksi...Olin ihan surunmurtama, koska itse olin toivonut paljon lapsia....Nyt pieni vauvamme on jo yli vuoden ja maailman helpoin tapaus!Nukkuu hyvin, syö hyvin ja on hyväntuulinen ja rauhallinen tapaus! :D Ja nyt olemme toista alkaneet yrittämään.....

Sinulle toivon malttia...ja koita nauttia pojastanne ja miehestäsi tietenkin!! ;)

Minäkin sanoin just eilen miehelleni, joka meinas pistää taas hanttiin toisen lapsen "hankinnan" suhteen, että millä oikeudella hän aina saa päättää kaikista minulle tärkeistä asioista, kuten kihlat ja naimisiin meno; aikanaan, katotaan sitten, esikoisen tekeminen; sitten joskus..ja nyt sitten kun haluaisin toisen; en jaksa enää, ethän jaksa tota yhtäkään aina hoitaa (!!?). Oikeesti, miesten järjenjuoksu ei ihan aina ole auennut mulle...No, kuitenkin häntä rakastan ja hyväksyn tollaisena. Ja tiedän, että lopulta kaikki aina kääntyy parhain päin (ainaki tähän mennessä!). Mutta silti välillä vähän sapettaa, kun toinen "saa aina päättää" tietyissä asioissa...Tsemppiä!

Yhteistyössä