Kun mielii raskaana uimaan, niin pitääkö...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niin"

Vieras
Käydä tutkituttamassa paikat ennenkuin tohtii mennä? Kun mulla nyt viikot 17+6 ja viikko sitten supisteli ihan pienistäkin syistä, mm. autossa istuminen, saunominen jne. Nyt ei enää ole supistellut kuin muutamia kertoja. Harjotussupistuksista siis kyse, eivät ole olleet missään vaiheessa kivuliaita mutta epämiellyttäviä kylläkin.

Kun mietin, että jos paikat onkin auki, mistä sen voi varmaksi tietää... Voinko siis mennä huoletta uimaan ilman mitään kohdunsuun tarkastuksia??

No kovasti muakin supisteli ku olin töissä, mutta kiinni oli.
Uimassa olen nyt käynyt ja seuraava lääkäri on vasta helmikuussa. Siihen asti käyn ja katsotaan mitä lääkäri sanoo.

Mä en tiedä miten teillä, mut tääl on lekurin tarkastukset viikoilla 16,26,36 noin. Eli jos sulla on ollu tarkastus lähiaikoina, niin luulisin et kaikki ok. Aikaisin sulla supistelee, oletko muuten seurannassa? Mutta oli mullakin harkkareita jonnin verran, uskaltaisin mennä ihan hyvin nyt, viikkoja 28, kun pari viikkoa sitten tsekattu tilanne. Joskus sanottiin mulle et viikolle 36 voi mennä turvallisin mielin JOS EI MITÄÄN ERIKOISTA :)

En oo missään erikoisseurannassa, ja neuvolassakin täti oli aika neutraali, sanoi että on kyllä normaalia. Meillä siitä vähän huono lääkäri, ettei tee sisätutkimuksia lainkaan, koko raskauden aikana. Ei tehnyt esikoisesta. Enkä sillon osannut vaatiakaan kun en tiennyt että niitä pitäs tehdä. Jälkitarkastuksessakaan ei katsonut alapäähän lainkaan.

Huomenna on neuvola, joten pitää vielä neukkutädiltä varmistaa, vaikka sekin on kyllä sellanen hoopo ettei aina tiiä mistään mitään.

[QUOTE="a p";22922357]En oo missään erikoisseurannassa, ja neuvolassakin täti oli aika neutraali, sanoi että on kyllä normaalia. Meillä siitä vähän huono lääkäri, ettei tee sisätutkimuksia lainkaan, koko raskauden aikana. Ei tehnyt esikoisesta. Enkä sillon osannut vaatiakaan kun en tiennyt että niitä pitäs tehdä. Jälkitarkastuksessakaan ei katsonut alapäähän lainkaan.

Huomenna on neuvola, joten pitää vielä neukkutädiltä varmistaa, vaikka sekin on kyllä sellanen hoopo ettei aina tiiä mistään mitään.[/QUOTE]

En oo kuullutkaan ettei tehtäis sisätutimuksia ja VARSINKIN jälkitarkastuksessa, varmaan huitaisisin ainakin silloin yksityiselle. Meilläkin eri lekureilla on eri variaatioita, toiset katsoo kaiken ja säätää ja toiset vaan nopeasti koklaa kohdunsuun tilanteen sormilla. Hmmm, en oikeasti usko, et on vaaraa, mut kuuntele kroppaas :)

Selvä. Ehkä sitten uskalletaan tänään tytön kanssa uimaan :) Kiitos teille. Ja kyllä, näin se vaan on, jälkitarkastusta ei tehty. Mutta nyt aion vaatia! Kun tiedän miten asioiden pitäs oikeesti mennä.

ei tosiaan noilla viikoilla tarvitse. Itse olin auki 36 viikolla polikäynnillä, mutta sanoivat, että hyvin voi uida, kun kalvot ehjät. Niin uin sitten 39 viikolle asti, kun käynnistettiin. 4cm olin auki.

Yhteistyössä