Kun menette työhaastatteluun ja teillä on tiedossa useampi paikka joissa ollaan kiinnostuneita sinusta, niin...

Rättipatteri

Jäsen
05.03.2008
371
1
16
... kerrotko tästä? Mulla on tilanteena se, että sain puhelun eräästä työpaikasta jossa oltiin kiinnostuneita minusta työntekijänä ja tää työnantaja melkein siis lupasi minulle tämän työn. Työhaastatteluaikaa ei kuitenkaan vielä sovittu kun työnantajan piti ensin keskustella muiden osakkaiden kanssa. Hän aikoi laittaa mulle sähköpostia mahdollisesta työhaastatteluajasta.

No, tänään soitin yhteen toiseen työpaikkaan johon mulle sovittiin työhaastatteluaika jo. Olivat myös kiinnostuneita. Ja ittee kiinnosta myös kovasti.

Eli miten toimit vastaavassa tilanteessa kun olet työhaastattelussa, sanotko että olen valmis kuin partiopoika sotaan ja et mainitse sanallakaan siitä että susta ollaan muuallakin kiinnostuneita? (koska pelkäät että pian ei oteta kumpaankaan) vai kerrotko avoimesti että sua on pyydetty myös sinne ja sinne haastatteluun ja palkka ratkaisee tms.?

Lisäksi ottakaa huomioon se seikka että mä olen tooooodella noviisi näihin töihin, että käytännönkokemusta ei hirveesti löydy näihin työtehtäviin, joten turha rehvastelu on vähän... tarpeetonta.

Kerroin muistakin paikoista, en sanonut palkan ratkaisevan. Kaikkiin kolmeen tarjolla olleeseen pääsin. Paikasta A tarjottiin samaa palkkaa kuin paikasta B koeajaksi ja sen jälkeen nousee, paikka C muistaakseni lupasi huonomman palkan. B olisi ollut vuorotteluvapaa (ei mahdollista jatkosopimusta muuten kuin paikan C kirjoilla), paikka C oli määräaikainen (mutta ei päivämääriin sidottu) ja paikka A oli vakituinen.

Ei varmaan vaikea arvata minkä paikoista valitsin?

Mun mies sanoi ihan suoraan, että on laittanut muitakin hakemuksia ja yhdessä oli jo haastattelussakin ja he soittivat ihan peräänkin vielä.

No mieheltä kysyttiin palkkatoivetta, mies sanoi sen ja työnantaja sanoi, että selvä, toive on ok, pääsetkö aloittamaan mahd. pian ja kirjoittivat vakituisen työsopimuksen työhaastattelussa. Ja siis ammatiltaan di. Tässä nopeat syövät hitaat. Palkkatoive oli suurempi kuin toisessa paikassa, työpaikka oli myös parempi. Mutta kun on varaa valita, niin voi "hinnoitella" itseään korkeammalle.

Yhteistyössä