Kun liikkeet tuntuu aikaisin, ja sitten loppuu...

Onko muilla kokemusta?

Nyt siis toinen raskaus, ekat liikkeet tuntui rv13 alussa ja siitä lähtien tuntui päivittäin viikon verran mylläystä masusta ajoittain. Vilkas kaveri, kuten ultrassakin todettiin. :D No, sitten ne liikkeet loppui ja nyt yli viikkoon ei ole tuntunut mitään... :/

Neuvolaan voisi tietty soittaa ja pyytää päästä kuuntelemaan sydänääniä, mutta en viitsisi, kun vakkari neuvolatäti on kesälomalla ja lastenneuvolan th joutuu muutenkin tekemään kahden ihmisen työt. Ja sanoisi kuitenkin, että ei ne näin aikaisin välttämättä tunnu... :/ tiedetään, mutta kun ensin tuntui ja sitten loppui.

Väkisin vähän huolettaa, vaikka olen yrittänyt itselleni selittää että vauva on vaan vaihtanut asentoa ja monottaa nyt jonnekin selkäpuolelle mistä ei tunnu niin helposti. Vähän helpotti kun muistin, että esikoisestakin tunsin ekat liikkeet rv15 muutamaan otteeseen ja sitten tuli parin viikon tauko, seuraavan kerran tuntui silloin rv18 tienoilla ja säännöllisesti alkoi tuntua rv20 aikaan.

Ajattelin, että jos ensi viikkoon mennessä ei mitään tunnu, niin sitten soitan sinne neuvolaan. Mies on silloin kesälomalla, niin on helpompi päästä käymään (esikoiselle hoitaja).

Onko muilla aikaisin liikkeitä tuntevilla käynyt samoin, että liikkeitä ei ole tuntunut pitkään aikaan, vai onko tuntunut alusta asti säännöllisesti?
 
Hei! Mulla on aina tuntuneet ekat liikkeet tosi aikaisin. Varsinkin tässä kolmannessa raskaudessa oli pitempikin jakso ettei tuntunut juuri mitään, kunnes liikkeet alkoivat tuntua säännöllisesti n. vk 18 ja vk 20 lähtien meno on ollut päivittäin kovaa. Tosiaan jos sinun pikkuisesi on kääntynyt sopivasti, niin noin pienen hennot liikkeeet eivät vielä tunnu.
 
Mulla kävi samoin =)
Ja itse kehittelin syiksi esimerkkeinä lapsiveden runsaantuminen, istukan kasvaminen "eteen" ja tosiaan toi vauvan siirtyminen sinne ei niin tuntuvalle puolelle...
En vieläkään tunne liikkeitä todella hyvin ja nyt viikkoja 18+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Mulla kävi samoin =)
Ja itse kehittelin syiksi esimerkkeinä lapsiveden runsaantuminen, istukan kasvaminen "eteen" ja tosiaan toi vauvan siirtyminen sinne ei niin tuntuvalle puolelle...
En vieläkään tunne liikkeitä todella hyvin ja nyt viikkoja 18+6

Mulla ainakin on istukka etuseinämässä, ollut joka raskaudessa.
 
ettei vaan olis ollu noi aikaiset liikkeet ihan vaan haamupotkuja? itse tunsin ekat liikkeet kuopuksesta rv8, ja kaikkihan me varmaan tiedämme ettei se voinut olla vauva. mutta siis ihan aitoja liikkeitä siellä tuntui, loppuivat pariksi viikoksi siinä rv14, ja alkoivat uudestaan rv16.
eli olen sitä mieltä, että vauvan potkut alkoivat vasta rv16, sitä ennen elimistö vain muisteli edellistä raskautta. =)
oli muuten todella hämääviä, epäilinkin sillon että olekin pidemmällä raskaana, olivat niin aidontuntuisia liikkeitä.
 
Itselläni oli niin tässä raskaudessa. Ekat myllerrykset tunsin siinä 14 raskausviikolla ja sit oli reilu viikko että ei oikeastaan tuntunut. Ja sit 16--> alkoi taas tuntua. Välillä oli kyllä päiviä ettei tuntunut ollenkaan. Nyt viikkoja 26+2 ja kova on pikkunen liikkuun :heart: . Vaikka on välillä niit hiljasiakin päiviä :whistle:
 
Minulla kävi esikon raskaudessa samoin, ja varmaan käy nytkin, kun liikkeet tuntuivat taas tosi aikaisin.

Neuvolalääkäri sanoi syyksi, että alussa hennot liikkeet voivat tuntua alhaalla kohdunsuun tienoilla, jos kohdun asento on sopivasti oliko se nyt häpyhermoa vasten. Liikkeistä tuntuvat vartalon liikkeet, eivät vielä potkut.

Sitten kun kohtu nousee ylemmäs lantioon, ei ulottuvilla ole herkkiä hermoja hetkeen. Liikkeet tuntuvat uudestaan vasta sitten, kun vauvan potkut ovat niin vahvoja, että ne tuntee vatsanpeitteiden kautta tai lantion muiden hermojen kautta.
 
Minä tunsin ekan kerran rv12 liikettä ja siitä lähin joka päivä. rv15+3 ja 15+4 kavero potki oikein kunnolla ja sitten liikkeet lakkasi. Viikon odotin ja menin sitten neuvolaan varulta että kuuntelevat sydänäänet ja siellä ne kuului. 8 päivää kaveri oli "liikkumatta" eli siis varmaan jalat selkään päin ettei mitään voinut tuntuakaan.
Ja ekan kerran kirpun potkut tuntui päällepäin 18+3 :eek:
Nyt viikot 19+3 jo menossa ja meno on kaverilla aivan mahdoton. yötä päivää potkii :heart:
 

Yhteistyössä