kun lapsi on koko ajan äänessä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermostunut

Vieras
onko muita?
meidän 5 vuotias on koko ajan äänessä,höpöttää ja pölöttää meidänkin päälle ja vaikka kuinka komentaa ja ärähtääkin niin ei osaa olla hiljaa.

ärsyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Hänestä tulee varmaan poliitikko.

tulispa vaan niin maksais meidän kalliin vanhustenkodin sit kun ollaan vanhoja :D

ja kun ei malta olla hetkeäkään paikoillaan.koko ajan tekee jotain tai paukuttaa jotain tai ihan mitä vaan.

Meillä 3,5-vuotias samanlainen :o On myös autossa jne. äänessä koko_ajan. Kyselee. Pitäisi jaksaa vastata. Aina ei vaan jaksa. Jos aikuiset puhuvat, oikein korottaa ääntään, että sais oman äänensä kuuluviin...

Meiän pojalla 3-v. on kysely vaihe menossa ja pölöttää ihan koko ajan. Se on ihanaa, mutta kun tulee sama kysymys monta kertaa peräkkäin, niin ei jaksais enään vastata.

Meillä samanlainen 2,5-vuotias. Olen ystävällisesti (toisinaan ei-niin-ystävällisesti) yrittänyt ohjata siihen, että kukin saa puhua vuorollaan. Vaatii kyllä pinnaa. Ja tietenkin lapsen kunnioittamista siten, että hänenkin asiansa otetaan vakavsti ja äänensä kuullaan. Uskon, että tällä tavalla pikkuhiljaa sosiaalistamalla saa paremman tuloksen kuin "ole nyt jo hiljaa!"-kehotuksilla.

mä olen kans yrittänyt kohteliaasti sanoa että ei saa puhua toisten päälle ja mies sitten hermostuu useinkin ja ärähtää ja komentaa et nyt hiljaa mut eipä tuo usko kun hetken ja taas alkaa toi pölötys.
pölöttää yksinkin koko ajan tai kissan kanssa kun leikkii.

7-vuotta täyttänyt tyttö, on ollut koko ikänsä äänessä. Ei ole hiljaa kuin nukkuessaan(luojan kiitos), koko ajan puhuu, laulaa, mumisee tjm,alkaa ottaa kyllä hermoon pikkuhiljaa, saa nähdä pystyykö olla koulussa suu supussa!!!!

Yhteistyössä