kun lapsi menee hoitoon..??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja micon äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

micon äiti

Vieras
meillä on nyt se tilanne että päätös tulee postissa päivänä minä hyvänsä ja tammikuussa alkaa kokopäivänen päivähoito pojallani joka on silloin 1v4kk ja huoli on kova. mico on nyt tosi "arka" ja puistossa hiekkalaatikkola leikkiessä jos joku sattuu tulemaan pikkasenkin lähelle haluu syliin ja alkaa ujostelee. toisaalta sitten riehuu kotona ja on hyvin utelias poika. alku ujoiden jälkeen alkaa kyllä yhteinen sävel toimimaan. mitä muiden äitien mielessä liikkuu kun lapsen hoito alkaa lähestyä?? kuinka paljon on lapsia alottamassa tammikuussa? mitä kaikkea olette hankkineet p.kotiin??? meilla ei ole viellä kuravaateita ja pitäis ostella sisävaateitakin lisää kun tuntuu että samoja vaateita pyöritetään.

:snotty: huoli on kova,vaikka varmaan ihan turhasta..oma äitinikin sanoi että et säkään jäänyt sinne itkee koko päiväks aluks vaan itkit..tosi lohduttavaa :o

Hyvin se tulee menemään ja jos ei heti niin pikkuhiljaa. Meillä meni hoitoon kun oli 1v 10kk, eka viikko oli hankala, kun tyttö ei ollut suostunut syömään ruokaa joi vain juomansa, seuraavalla viikolla pyysikin usein jo lisää. Vein tytön parina päivänä tarhan pihalla leikkimään ennen kuin aloitettiin varsinainen hoito, niin saatiin pehmeämpi aloitus. Monet varoittelivat itkuaamuista, mutta niitä ei tullut kuin silloin kun oli flunssaa tai muuta tuloillaan eli olo oli muusta syistä surkea. Mä mietin myös noita vaatejuttuja silloin ja ne kuravaatteet on kyllä ehdottomat niin pääsevät sitten tarhassa pihalle säällä kuin säällä. :) Sitä usein stressaa ja murehtii etukäteen liikaakin, mukavia hoitopäiviä sinnepäin!! :wave:

no mekin sovittiin johtajan kanssa että vaikka hoito alkaakin vasta 2.1 niin mennään jo itsenäisyyspäivän jälkeen sinne ja ollaan aina 16.12 siellä joka päivä leikkimässä ja sit 19.12 eteenpäin poika jää aina tunniks kaheks sinne yksin ja sit onkin joulu ja kaikkineen pyhineen ennekun se oikee tarha-aika alkaa joten jänskää tao pitkä taukokin siinä...mutta jotenkin oon tällänen "pelkuri" äiti joka haluis pitää oman lapsensa kainalossa viellä 7v asti :ashamed:

meillä poika oli 1v. kun päiväkotiin meni. En ollut huolissani koska poika on todella sosiaalinen tapaus. Mutta uskon että olisi sopeutunut vaikka olisikin ollut ujo. Kun oma ryhmä tulee tutuksi lapselle niin alkaa helpottamaan äidinkin olo.
Kuravaatteet kantsii tosiaan hommata. Ei niitä sisävaatteita niin hirveesti tarvii, samalla tavalla sotkevat siellä kuin kotonakin..

Meillä tyttö meni 9kk hoitoon ja nyt 1v ja 2kk. Paremmin ei voisi mennä. alottakaa vaan ajoissa tutustuminen ja mun mielestä lapsi sopeutuu päiväkotiin mitä nuorempana aloittaa. Meillä esikoinen meni hoitoon lähes kaks vuotiaana ja ongelmia oli...
Mukaan vaan vaipat, vaihtovaatteet, rakas unilelu tms, varatutti ja joka säälle ulkoiluvaatteet. Tsemppiä! Yleensä äidit murehtii enemmän ku lapset :)

=) :) :whistle: meillä ensimmäinen meni päiväkotiin kun oli 3v6kk,meni oikein hyvintoinen meni päiväkotiin kun oli1v6kk,ei mennyt hyvin.nyt on jäänyt isän kanssa kaksoset 11kk kun olen mennyt kurssille,on mennyt hyvin.

Yhteistyössä