Kun lapsi ei suostu sovinnolla ottamaan lääkettä,mikä avuksi

Meillä on ihan mahdotonta tuon 3v täyttävän poitsun kanssa. Nyt määrättiin allergialääkkeet kun nenä vuotaa ku seula, pitäisi ottaa kahdesti päivässä zyrtek mikstuuraa ja aamuisin laittaa nenäsumute mutta,taistelu on järkyttävä, toisen vanhemmista pitää pitää kiinni ja toinen sit laittaa lääkkeen-pahaa tekee kaikille!

Mitä popaskonsteja vielä olisi? Lahjoa ole nyrittänyt, herkästi oksentaa jos väkisin laittaa suuhun lääkettä,jos laittaa supon juoksee heti kakalle. pakotus ei tosiaankaan tunnu kivalta pitkällä tähtäimellä.

Kerran meni kolme antibioottikuuria pitkin ja poikin ennenkuin sain tuttipullossa mehun seassa ujutettua lääkkeen,meinasi mennä korvatulehduksen hoito injektioiksi... :headwall: Tämä tapahtui hänen ollessa noin 1,5v,eli ei kuulu nyt ilmeisesti vain ikään tämä vastustus.

Muutenkaan ei saisi leikata tukkaa,ei kynsiä,ei mitään tehdä,naaman rasvaus yksi kamalimmista toimenpiteistä jota huudetaan kurkku suorana-kohta meillä varmaan poliisit oven takana tarkistamassa mitä lapselle oikein tehdään jos ei ala näiden päivittäisten lääkkeiden otto sujumaan yhteistyössä..

APUA!!! :eek:
 
Ajan kanssa helpottaa.

Meillä reilu kuukausi taisteltiin astmalääkkeen kanssa, maskin kautta hengiteltävän. Tässä hiljattain on alkanut onnistua ilman kamalaa huutoa.

Kamalinta tilanne oli sairaalassa, jossa lääkkeiden hengittelyyn meni kauan aikaa. Siellä minä pidin poikaa kaikin voimin kiinni ja hoitaja piti maskia naamalla. Ei ollut kivaa, mutta pakko oli kestää, jotta poika saatiin terveeksi.

Meidän onneksi nestemäiset lääkkeet (kuten Ventoline) onnistuu hyvin, mutta ton hengiteltävän kanssa on vieläkin toisinaan vaikeuksia.

Voimia lääkkeiden kanssa. Kyllä se siitä.
 
lääkkeestä
ja sen ottamisesta...

Meillä tuo zyrtec menee ihan hyvin, kerron aina etukäteen, että tämä on se hyvä lääke (se ON hyvää, banaanin makuista... :p ) Antibiootit menneet melko hyvin - paitsi ne, joista tullut allergisia reaktioita, niitä ei ole meinannut ottaa milllään. Kerron myös aina, että nyt on se paha lääke, mutta että pitää nielaista, koska muuten ei parane ja joutuu sit uudelleen lääkäriin. Vettä ja mehua olen tarjonnut lääkkeen jälkeen, ja lapsi pyytää yleensä itsekin. Nyt kun on kipeenä taas, niin pillimehua saa juoda niin paljon kuin haluaa, mutta ehto on se, että lääkkeet on otettava silloin kun äiti tai isi sanoo. Meidän tyttö sairastanut niin paljon, että tietää, että lääkkeet otetaan kuitenkin. Ja jotenkin on mennyt aina juohevasti nuo tilanteet. Olen kyllä kova antamaan kirjoja/leluja/tarroja tms. lapselle just silloin, kun sairastaa (ostan aina kivoja varastoon, kun näen, joskus saanut lääkärireissulla valita itsekin) Luulen, että siinä vaiheessa alkaa helpottaa, kun lapsesi huomaa, että nämä otetaan kumminkin. Mitäs jos antaisit palkinnoksi vaikka katsoa jotain lempiohjelmaa tms. hetken verran? Jos siitepölyallergian takia zyrtecillä olette, niin pitkä kausihan tässä on aluillaan... jaksamista! :hug:
 
Kiitos vastaajille!

Jotain ihmettä on tapahtunut,aamulla poika ITSE PYYSI lääkkeensä!!! :eek: Ja otti kanssa hienosti ilman minkäänlaista narinaa!! Uskomatonta,nyt vaan tarttee toivoa että suuntaus on jatkuva eikä vain tilapäinen mielenhäiriö... ;)

pari päivää siis annettiin lääkkeet niin että kerroin että nyt otetaan ja ei sitten jääty aikailemaan vaan se tettiin välitömästi joko kiltisti tai pakolla. Ilmeisesti mukavampaa ottaa kiltisti tai sitten huomaa että se oikeasti helpottaa tuota hankalaa tukkoista oloa!

Palkittukin on,menee kätevästi nyt pääsiäismunilla... ;) :D
 
Meillä laitetaan lusikanpohjalle hunajaa, lääkkeet nuollaan siitä viimestä tippaa myöten! Tosin en tiä, miten allergisten lasten kohdalla, saavatko hunajasta oireita? Sitten pitää kai lahjoa muulla. Ja huom: hunajaa ei saa antaa alle 1-vuotiaille!
 
koivunkäpy pihalla
Mä selotan zyrtekin mahuun lusikkaan ni hyvin on menny alas.. pienempänä huijasin antibiootit ain jugurtin kans, eka muutama lusikallinen jugurttii, sit lääkkeet ja taas jugurttii... :D
 
Vaikeetahan se on. Kait jokaine keksii ne omalle lapselle parhaimmat kikat.

Meillä esim. nestemäinen Panadol menee pillimehupurkkiin ja johan maistuu!

Tabletit murskataan ja sokerin kanssa lusikalla suuhun, hemua perään.

Suppoja nyt ei ole tarvinnut kuin vauvana ja sinnehän ne solahtaa..

Sanon nyt kuitenkin vaikka hiljaa kannatais olla.
Välttäkää pakottamista viimeseen asti.
Oikeesti, lapselle voi jäädä lääkkeistä ja sairaaloista tosi pahat kammot.
Uhkailu lahjonta kiristys valheelliset lupaukset. Näistä perinteisistä lastenkasvatus kikoista ei mielestäni sais käyttää kun lahjontaa ja valheellisisa lupauksia (jos ei jää kiinni..)

Nimim: en mene lääkäriin enkä ota lääkettä jos ei ole pakko...
 
Jotkut asiat kannattaa antaa lapsen tehdä itse. Esim naaman rasvaaminen on varmasti semmonen, jonka lapsi voisi tehdä itse eikä siitä ole lapselle vaaraa (toisin kun esim saksien käsittely eli kynsien leikkaaminen...)

Monet jutut tuntuu olevan lapselle paljon helpompia, jos he saavat itse vaikuttaa. Nenäsumutteen pumppauksen saisi painaa vaikkapa itse myös.

Monesti lapsille riittää ihan se, että saavat vaikka hakea lääkkeen pöydältä ja ottaa lääkkeen itse paketista pois.

Kannattaa yrittää. :)
 

Yhteistyössä