Kun lapsi ei suostu potalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miumiu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miumiu"

Vieras
Kuinka saan jo kerran "päiväkuivaksi oppineen" lapsen käymään potalla? Jostainsyystä tyttö ei enää ilmoita hädästään, vaan tekee tarpeensa mielummin vaippaan. Kun koittaa houkutella potalle, saa vastaukseksi vain "ei" Ja jos taas koittaa "Väkisin" istuttaa potalle, tulee tietysti huutoa. Eikä kukaan kai ulosta käskystä.

Mitä teen?

Jos ei sillä ole mitään "tavallisuudesta poikkeavaa", kuten kehitysvamma tai asperger, vaan kyse on vain hänen päätöksestään, niin ihan varmasti oppii seuraavan vuoden-parin aikana, kun et painosta. Unohda asia joksikin aikaa, siivoa kakat housuista tyynesti, korkeintaan voit todeta, että lapsellekin olisi kivampaa tehdä se pottaan. Jos ei pariin vuoteen tapahdu edistystä vaikka nyt jo päiväkuiva, niin sitten voisit vähän kysellä neuvolasta. Ja muista: tuo on asia jossa voit käyttää lahjontaa, mutta rangaistusta et!

[QUOTE="vieras";23640490]Jätä vaippa pois.
Tuskin montaa kertaa housuun hätää tekee.[/QUOTE]

juurikin näin. voitte myös käydä kaupasa valitsemassa uuden hienon potan tai sellaisen wc-pöntön renkaan pienentimen ja saapi sitten valita missä käy tarpeensa tekemässä, joskus se uhmailu unohtuu kun asian esittää niin että lapsi saa itse 'päättää' mitä tekee.

En mä kyllä odottaisi, vaan pistäisin lapsen potalle. Vaippaa en missään nimessä enää laittaisi enkä tosiaan alkaisi paria vuotta siivoamaan ison lapsen kakkoja. Mitä se haittaa, jos lapsi huutaa potalle tai pytylle laitettaessa?

mä oottelen kans kesää ja meil käy potalla kyllä mutta tarvii yöksi ja matkoille vaipan vielä ja pissi vahinkoja sattuu kyllä mutta kun alkaa olemaan lämintä ni ei tarvi pelätä et pyllypaleluu jos juoksee pelkis pikkareis ( neiti kun osaa myös laskea ne alas kun käy potalla ) ja en ole pitänny mitään kiirettä jokainen kolmesta lapsestani on oppinnu itekseen käymään potalla ilma painostusta ..jos väkisin laitoin ni alko huuto ja kiukku joten sai mennä ite ja jos pissi tai kakka tuli latialle ni sitten siivottiin pois ...kyllä hän oppii elä huoli :)

Yhteistyössä