Kun lapset syrjii toisiaan

Mulla on ongelma! Olen aika ulalla tämän asian kanssa. Eli kysynkin mitä te muut teette tilanteessa jossa teidän omaa muksua joku/jotkut muut syrjivät leikkipaikoilla? Että ensin vaikka leikitään yhdessä, sitten yhtäkkiä yksi jätetään leikistä pois ja aletaan huudella tyhmäksi eikä haluta tätä yhtä enää leikkiin??

Mä en oikeasti tiedä mitä tekisin sellaisessa tilanteessa! Mun tyttö tosin vasta 1v8kk. Tykkää leikkiä ikäistään hieman vanhempien lasten kanssa. Eikä vielä tajua kun niin pieni on, jos häntä ei yhtäkkiä halutakaan mukaan, menee vaan silti ja muut juoksee karkuun ja huutelee tyhmäksi. Vaikka ensin ovat leikkineet yhdessä. Inhottavaa!!! Kyllä lapset osaa olla kamalia...

Tuo tuntuu kyllä äidistä aina tosi pahalle, vaikka lapsi olisikin vielä niin pieni ettei ymmärrä ilkeilyä :( Mä taitaisin tuollaisessa tilanteessa ainakin sen sanoa näille vanhemmille lapsille, ettei tyhmäksi haukkuminen ole mukavaa eikä sellaista saa tehdä. Ja ettei tämä pieni ymmärrä, miksei häntä yhtäkkiä halutakaan mukaan...
Mun tyttö on 2v2kk ja joskus muutama kuukausi sitten puistossa hän puuhaili vähän isompien lasten mukana jotakin, meni katsomaan mitä muut tytöt keskenään touhusivat yms. ja jossain vaiheessa kuulin, kun nämä isommat tytöt huusivat että "mee pois, et saa tulla tänne!" Mun tyttö oli hämillään, seisoi van paikoillaan ja ihmetteli. Mä sitten menin paikalle ja sanoin tytöille että voi sanoa nätimminkin, jos ei halua pientä seuraansa.

muija
tuttua.mun lapset on niin "pumpulissa" olleita ettei ne ymmärrä toisten haukkumisia,siis tyttö 4,poika 6v ja tyttö 2.siis tarkoitan tolla pumpulilla et olen kasvattanut heitä hyväksymään muut sellaisena kun on ja sit ne ei ymmärrä miks toi naapurin likka/joku muu on ilkee ja jättää pois leikistä heti kun joku muu tulee siihen,haukkuu yms.mulle tulee itelle tosi paska fiilis siittä kun näen sen tilanteen,olen ruvennut pitään heitä pois niitten luota ja koittanut löytää pienenmpiä leikkikavereita.

Yhteistyössä