Kun kyläillessä tuntee olevansa vain riesa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aina jaloissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aina jaloissa

Vieras
Ihan sama vaikka on kuinka sukulainen, nyt loppui kyläilyt ainakin joksikin aikaa! Ei ole kiva fiilis, kun emäntä on niin pinna piukeella ettei tee muuta kuin tiuskii miehelleen ja vihjailee kuinka kaikki menee kaaokseksi kun on paljon porukkaa ympärillä.
Tiedän kyllä, että vauva-arki väsyttää mutta turha sitten ihmetellä kun kukaan ei enää käy :whistle:

Tiedän tunteen, siis tuon emännän puolesta. Mitäpä jos koittaisit auttaa häntä, ei varmasti tarkoita tuota tiuskimista henk.kohtaisesti. Kyllä se varmasti ajallaan alkaan helpottamaan tuo kaverisi väsymys ja elämäntilanne ja ymmärtää miten v--mäinen on ollut myös muille. Ei se ainakaan tilannetta paranna, että kaveritkin häipyy. Tosi ystävät pysyvät vaikeinakin hetkinä toisen rinnalla.

Tiedän tunteen, siis tuon emännän puolesta. Mitäpä jos koittaisit auttaa häntä, ei varmasti tarkoita tuota tiuskimista henk.kohtaisesti. Kyllä se varmasti ajallaan alkaan helpottamaan tuo kaverisi väsymys ja elämäntilanne ja ymmärtää miten v--mäinen on ollut myös muille. Ei se ainakaan tilannetta paranna, että kaveritkin häipyy. Tosi ystävät pysyvät vaikeinakin hetkinä toisen rinnalla.

Vähän vaikee auttaa, kun lapsiinkaan ei saa koskea... Ihmettelen, ettei vauvan kantoapukaan kelpaa :o

Jatkan, että rouvan mielestä vain hän osaa käsitellä lapsiaan oikein, vain hän osaa lämmittää ruuan sopivaksi jne.
No, eihän mulla ole kuin pari lasta enemmän, mites minä lapsia osaisin hoitaakaan.

Mä kävin mun sedän luona pojan kanssa sillon kun hän oli vielä vauva ja kovasti olivat houkutelleet kylään. no emäntä heilu keittiössä, muksut ei ollu kotona ja setä istu jalat pöydällä ja katto telkkaria aikani siinä istuskelin ja sitten kun lähettiin kaikki hyökkäs eteiseen juttelemaan. sit vielä kehätaan ihmetellä et mä en ole kutsunut heitä mun häihin. (eipä oo 3v aikana edes soittaneet/postikorttiakaan lähettäneet)

No mulla vähän samanlaisia kokemuksia kälystä. Kutsui kylään ja kun mentiin niin oli olevinaan kauhea kiire, koko ajan touhusi jotain omia työhommiaan. Ihan tuli sellanen olo et ollaan väärään aikaan kylään tuppauduttu vaikka itse oli pyytänyt käymään ja asiasta oli sovittu etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oliko teidät kutsuttu ja vierailun ajankohta yhdessä sovittu esim. vauvan äidin kanssa?

Oli sovittu. En oikeastaan koskaan tee mitään yllärikäyntejä. Ovella saatan asian perästä pistäytyä, mutta kyläilemään en kutsumatta/ennakkoon sopimatta mene.

mun mielestä vauva-aika on ihanaa, mutta stressaavaa, enkä niissä kyläilyissä oo koskaan parhaimmillani. Sinänsä ihanaa, että vieraita käy paljon, mutta siihen väsyy. Sitten kun on vielä vähän perfektionistin vikaa ja osa meillä käyvistä on samoten, niin hermoilee unenpuutteessa vähän toisarvoisista asioistakin, esim. siitä jos vauva vaan huutaa käynnillä, isommat sisarukset riehaantuu, talo on vähän sekaisin ja niin edelleen. Varsinkin jos vieraana oleva on kova sanomaan eli heittää jotain loukkaavaa - ei välttämättä loukkaamistarkoituksessa, mutta muuten.
Tavallaan sitä haluaisi rauhoittua vauva-aikana ja nähdä vaan niitä kaikkein läheisimpiä jotka ei piittaa siitä, että kaikki ei ole tiptop, äitikin on vähän väsy ja lapset ei aina niin suloisia. Silti ymmärtää, että monet haluu käydä vauvaa katsomassa eikä loukkaantumisen pelossa tohdi kieltääkään.

Yhteistyössä