kun kotiäiti sairastaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selmisdn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

selmisdn

Vieras
missä lapset on?

meillä silloin harvoin kun erehdyn itse sairastumaan, lapsetkin on sairaana ja yleensä just silloin mies työmatkalla. joskus olis kiva olla töissä, vois sairastaa rauhassa, edes sitä tehdä rauhassa..

sairaana ollessani hoidin samalla lapset,ei mies voinut jäädä kotiin.. Oli se rankkaa,oikeasti.
Mutta jos olin itse kipeä ja muutaman kerran lapset oli kipeinä samaan aikaan,niin haettiin kyllä miehelle sairaslomalappu lapsesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No kotona..jollain aloilla, vai koskeeko ihan kaikkia..no kummiskin siis mies saa olla palkatta hoitamassa pesuetta jos kotiäiti on kipeä.
Riippuu työnantajasta palkatta vai ei. Meillä mies saanut palkkaakin ajalta, kun itse kotiäitinä en ole kyennyt lapsia hoitamaan. Toki on ollut aina lääkärintodistus.
Ns. normaaliflunssat ja muut menee sitten kärvistellessä..
Niin ja inhottavaahan sekin, kun lapset sairastaa, mut kamalin vaihtoehto, että itse ihan tööt ja lapset täydessä voimassa!

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No kotona..jollain aloilla, vai koskeeko ihan kaikkia..no kummiskin siis mies saa olla palkatta hoitamassa pesuetta jos kotiäiti on kipeä.
Riippuu työnantajasta palkatta vai ei. Meillä mies saanut palkkaakin ajalta, kun itse kotiäitinä en ole kyennyt lapsia hoitamaan. Toki on ollut aina lääkärintodistus.
Ns. normaaliflunssat ja muut menee sitten kärvistellessä..
Niin ja inhottavaahan sekin, kun lapset sairastaa, mut kamalin vaihtoehto, että itse ihan tööt ja lapset täydessä voimassa!

ei oo, kun yrjö-paskatauti neljässä..

Jos kotiäiti on sairaalassa, saako puoliso jäädä kotiin lasta hoitamaan? Isäpuolihan saa nykyään jäädä kotiin töistä, jos puolison lapsi on sairaana mutta entäs sitten kun äiti on?

Alkuperäinen kirjoittaja selmisdn:
missä lapset on?

meillä silloin harvoin kun erehdyn itse sairastumaan, lapsetkin on sairaana ja yleensä just silloin mies työmatkalla. joskus olis kiva olla töissä, vois sairastaa rauhassa, edes sitä tehdä rauhassa..

Mitenkä se siihen sitten vaikuttaisi vaikka töissä olisi. Samalla tavalla lapset olis sun kanssa kotona sairastamassa ja mies matkoilla?

Meillä on sukulaisia joita kysyä tarvittaessa avuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Jos kotiäiti on sairaalassa, saako puoliso jäädä kotiin lasta hoitamaan? Isäpuolihan saa nykyään jäädä kotiin töistä, jos puolison lapsi on sairaana mutta entäs sitten kun äiti on?

Eiköhän ensisijainen paikka olisi hoito.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos äiti on hoitovapaalla.

Kotona ne on ja hoidan lapsiani vaikka olen kipeä.
Mutta jos olen todella kipeä etten pysty sängystä nousemaan niin kuin kerran olin oksennustaudissa ja kovassa kuumeessa niin mies sai sairaslomaa ja hoiti lapsia.

Silloin kun tyttö oli ihan vauva ja mulla oli pari kertaa tosi paha rintatulehdus, kuumetta 40 ja en muuta kyennyt tekemään kun makaamaan, mies jäi kotiin pahimmiksi päiviksi, palkatontahan tuo oli, mutta työnantaja ei laittanut onneksi yhtään hanttiin. Kun mies oli hoitovapaalla ja pahassa vatsataudissa, jäin itse kotiin, jälleen palkatta, mutta eipä hänkään olisi siinä kunnossa pystynyt vauvaa hoitamaan.

No ilmeisimmin se olisi sitten syytä keskeyttää siksi aikaa ja viedä lapseet hoitoon, äiti saa kyllä sairaspäivärahan tietyn omavastuuajan jälkeen. Ei sitä isälle sen takia sairaslomaa anneta jos lasten äiti on sairaalassa. Fiksu tietenkin hankkii itse hoitajan ja saa siltä ajalta kotihoidontuen.

No ilmeisimmin se olisi sitten syytä keskeyttää siksi aikaa ja viedä lapseet hoitoon, äiti saa kyllä sairaspäivärahan tietyn omavastuuajan jälkeen. Ei sitä isälle sen takia sairaslomaa anneta jos lasten äiti on sairaalassa. Fiksu tietenkin hankkii itse hoitajan ja saa siltä ajalta kotihoidontuen.

Jos tänään joutuu sairaalaan, niin miten päiväkotiin pääsisi heti seuraavana päivänä!?

Yhteistyössä