KUN "KORVATUNTURIN PAKETTI" HAISEE NIIN PAHALLE...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häpeää valittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häpeää valittaa

Vieras
Eli tilanne on se, että mummilasta tulee joka joulu laatikko sisältäen ruokia, joullahjoja ja kaikkea mukavaa lapsille ja koko perheelle.
Mutta...
Minun kotipuoleni talo on vanha. Siis todella vanha. Ja siellä on aina sellanen ummehtunut vanhan talon haju, joka ei siis ole ollenkaan kiva. Epäilen siellä jopa olevan hometta. Äitini hygienia-asiat ovat joltain aivan muulta aikakaudelta kuin omani=(

Lahjat ja muut ovat tietenkin kivoja, ja olen kiitollinen ja iloinen, en halua valittaa. Mutta kaikki täytyy aina pestä, ja se haju ei edes lähde kun vasta kulumalla. Kurjaa. Lapsetkin sanoo aina jouluna kun mummin lahjat avaa että mikä täällä haisee.. ja mummille kun ei voi sanoa että se mummi ja se lahja!! Kun mummi on meillä käymässä koko talo haisee mummille, monta päivää sen jälkeen! Se ei ole mikään hiki tai muu, vaan se on sellanen vanhan talon haju. Ja voin kertoa että olen käynyt myös hyviltä tuoksuvissa vanhoissa taloissa, ja olenkin sanonu mummille että onko varma ettei ole hometta.. kuulemma on korjattu.. =( ei ole on vastaus.

Onko muilla tällasia ongelmia joululahjojen suhteen?

Meillä ei niinkään joululahjojen suhteen. Mutta muuten kyllä lapsetkin jo tuntevat mummolan hajun. Sanovat unileluistaan vierailun jälkeen, että haisevat mummolalta. Kaikki vaatteet pakkaan aina mummolareissulle tiiviisiin muovipusseihin, ja otan vain tarpeellisen esille. Kaikki esillä olevat vaatteet menevät pesuun, kun tulemme kotiin, kun haisevat niin ummehtuneelle.

Kyllä, useammassakin sukulais/tuttavaperheessä on homeongelmia. Yhdet juuri tekevät isoa remonttia, ja tosiaan niillä kaikki lasten vaatteetkin haisivat ennen homeelle. Samoin mummolassa on ainakin ollut homeongelma, nyt tekevät remonttia mutta epäilen, että ei auta kun eivät kattoa kuitenkaan halua avata vaikka se vuotaakin. Vaatteet saa perstä moneen kertaan ennen kuin niitä voi käyttää ja muitakin tavaroita saa tulettaa pari viikkoa. Kyllä ne lopulta lakkaavat haisemasta, eikä tämä meille ole suuri ongelma. Asukkaille itselleenhän se on terveysriski. Mökillä en anna lasten nukkua phiten haisevissa huoneissa ollenkaan, vaikka ahdasta tuleekin.

On, minun mummolta tulevat paketit haisevat kamalalle tupakalle kun asunnossa poltetaan sisällä. Siis se haju on jotain aivan järkyttävää. Nyt ajattelinkin olla julma, tiedän mitä paketeissa on. Avaan ne, käytän pyykkikoneessa ja paketoin uudelleen ja volaa, haju on tiessään... toivottavasti.

Yhteistyössä