Kun kiloja on tippunut paljon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shaina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Shaina

Vieras
.. ja puhun siitä, kun kiloja on tiputettu vaikka 20kg (Susu79??). Miltä se tuntuu, kun oma kroppa muuttuu niin ratkaisevasti? Kun itsestä tuntuu, ett viisikin kiloa tekee jo kesän, niin miltä tuntuu -20kg? Onko teillä ollut mitään nk. identiteettitraumoja, joista puhutaan kun laihduttaa paljon ja oma ulkonäkö muuttuu? Vaatekaappikinhan menee kokonaan uusiksi?!

On vähän filosofinen aihe, mutta sallittakoon se tännekin puolelle ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2005 klo 08:50 Shaina kirjoitti:
.. ja puhun siitä, kun kiloja on tiputettu vaikka 20kg (Susu79??). Miltä se tuntuu, kun oma kroppa muuttuu niin ratkaisevasti? Kun itsestä tuntuu, ett viisikin kiloa tekee jo kesän, niin miltä tuntuu -20kg? Onko teillä ollut mitään nk. identiteettitraumoja, joista puhutaan kun laihduttaa paljon ja oma ulkonäkö muuttuu? Vaatekaappikinhan menee kokonaan uusiksi?!

On vähän filosofinen aihe, mutta sallittakoon se tännekin puolelle ;)

No tässä on nyt tiputettu 15kg, mutta aikaa on kulunut 10kk joten se tapahtuu pikkuhiljaa. No joo välillä sitä kyllä vieläkin "pelästyy" kun näkee oman kuvansa peilistä, sisäisesti kai kuvittelen vieläkin olevani lihava. Ehkä se kriisi on vielä tuloillaan tai sitten ei tulekkaan. Enemmän kyllä nyt tunnen itseni tutuksi kuin lihavana. Tosin lihava olin vain muutaman vuoden joten tutumpaa se on olla näin normaali mitoissa. Enkä koskaan hyväksynyt itseäni lihavana. Eli enemmän traumoja oli olla lihava kuin laihdutuksen jälkeen /aikana.

Vaatekaappia on todella saanut uusia ainakin housujen osalta, ja sitten on voinut kaivaa vanhoja vaatteita taas käyttöön. Harmittaa vain kun tuo yläkroppa ei muutu (no eipä se lihavuus kyllä siellä kovasti näkynytkään). Kaikki vaan aina valittaa että kun laihduttaa niin ensin lähtee tissit. Lähtiskin, mulla ei noi lollot muutu mikskään lihoin taikka laihduin. (Tahtoo pienemmät).

Mulla ei oo tuntunut oikeestaan missään :ashamed:
Olen omasta mielestä aivan yhtä lihava kun 20kg sitten vaikka senttejä on lähteny kuinkapaljon..
Kyllä ihmiset, jopa puolivieraat asiakkaat, tulevat huomauttelemaan että jopas olet kutistunut ja saa kuulla kuinka pieni on, mutta omasta mielestä ihan sama kun ennen. Tuntuu vain että ihmiset latelee näitä kohteliaisuuksina sen kummempia tarkoittamatta sitä.

Toisin sanoen samat läskit roikkuu pyllyssä, mahassa ja reisissä, mä oon vaan vähän kutistunut pesussa... muoto on säilynyt samana..

Mun kyllä pitäis tiputtaa painoni tuonne 45 tienoille että olisin hoikka, mut en usko että jaksaa.. (olen muuten 147cm)
Mikäli olisin kakskytä senttiä pidempi niin tämmöinen 10 kilon ylipaino ei näkyis niin selvästi kun pakattuna pieneen varteen

Minun kohdalla traumoja tuli kanssa sisarille. :\| Kun eivät näyttäneet enää minun rinnalla sen kummemmilta. Kelpasin kyllä ennen 25 kg painon pudotusta "kaveriksi" mihin vain... Onneksi miesystävällä on parempi itsetunto. Ihana asia tämä perus suomalainen kateus.
Miltä tuntuu?
Tuo on myös niitä kysymyksiä jota ns. normaalipainoiset aina kyselee. Ei sitä ihmisenä sen kummemmin muutu, ei se elämä sen auvoisempaa ole tai taivaat aukene. Ei ylipainoiset missään suossa rämmi. Laihtuttaminen on helppoa mutta saavutetun painon pitäminen on sitten eri juttu. Joku on joskus maininnut että kropalta menee kolme vuotta ennenkuin se tottuu uuteen olotilaan. Tarkoitan nyt vähintään sitä 15 kg painonpudotusta. Jatkan totuttelua...

Yhteistyössä