Kun kerran valmismarinoidut lihat on niin pahasta :D

Kirjolohelle sitruunaa pintaan, vähän soijakastiketta, jos tahtoo kiiltoa ja pikkuisen rapeutta. Muuten en sitä marinoisi erityisesti.

Kana, tai tarkoitat varmaan broileria, no sille sitten vaikka oliiviöljyyn sekoitetaan sitruunaa, chiliä, vähän suolaa, yrttejä ja sekoitetaan ja kaadetaan lihojen päälle.

vieras
Ai jaijaijai. Marinointi on varmaan aina pahasta. Se on tosi paha juttu, että ammatti-ihmiset koekeittiössä tekevät marinadit ja sitten tuotannossa mätkäistään sinne pakkaukseen. Eiköhän siinä ole enemmän kyse hinnoittelusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai jaijaijai. Marinointi on varmaan aina pahasta. Se on tosi paha juttu, että ammatti-ihmiset koekeittiössä tekevät marinadit ja sitten tuotannossa mätkäistään sinne pakkaukseen. Eiköhän siinä ole enemmän kyse hinnoittelusta.
Niissä valmismarinadeissa on aika paljon sellaista, mitä kukaan ei omassa keittiössä ruokiinsa lisäisi.

-Jonttu-
Hinnoittelusta juu. Ja siitäkin, että ootteko nähneet missä esim. Atrian marinadit tehdään :p:p Olen ollut ko. rakennuksessa siivoamassa, ja voin sanoa että siellä laarien seassa lentelee mm. pikkulintuja paskomassa sinne sekaan.
No on niissä yleensä muovit päällä, mutta se muovi menee notkolle, kun lähettämön katosta tippuu kondenssivedet siihen päälle.

Mä heitän lohen päälle suolaa ja sitruunapippuria :p
Just eilen katsoin sitruunapippurin tuoteselostetta, en ihan tarkkaan muista, mutta sen valmisteen suurin ainesosa, yli 40% oli suolaa ja sitten oli myös natriumglutamaattia, oli sille jotain pippuriakin näytetty vissiin.

vieras
Voit myös säästää marinadit esim. broilerista, koska sitä lientä on yleensä ihan liikaa ja laittaa ne kalalle. Aina ylijääneet voi pakastaa kun kaikki ei imeydy lihaan/kalaan ja käyttää seuraavalle. Näin se riittää tosi pitkään ja moneen ruokaan.

Voit myös säästää marinadit esim. broilerista, koska sitä lientä on yleensä ihan liikaa ja laittaa ne kalalle. Aina ylijääneet voi pakastaa kun kaikki ei imeydy lihaan/kalaan ja käyttää seuraavalle. Näin se riittää tosi pitkään ja moneen ruokaan.
Iiihanaa, ja kaikki ruoka maistuu "Atrian oranssille".

nn
Broilerille ja porsaalle saa mainion marinadin kun sekoittaa jotain öljyä, jotain makeaa, jotain suolaista ja jotain hapanta. Plus pippuria, yrttejä ja mausteita maun mukaan. Makea voi olla vaikka sokeria tai hunajaa, ihana on esim. ananas tai nektariini, joka on samalla myös hapan. Muita happamia tietysti sitruuna, balsamicot ja etikat. Tuoreyrteille pitää antaa aikaa antaa marinadista makua, muuten vaan palavat pintaan. Lähes aina menee marinadiin mausteeksi myös sinappia.

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Just eilen katsoin sitruunapippurin tuoteselostetta, en ihan tarkkaan muista, mutta sen valmisteen suurin ainesosa, yli 40% oli suolaa ja sitten oli myös natriumaglutamaattia, oli sille jotain pippuriakin näytetty vissiin.
Juu, ei käytetä meillä. Se ei nyt ole sitruunaa tai pippuria nähnykään. Laitan mielummin suolaa, pippuria ja sitruuna erikseen.

??
Hyi helvetti! Sitä oranssia litkuako laitat pakastimeen. Tsiisus! Eikö teillä ole makuaistia tai ettekö ole koskaan saaneet hyvää ruokaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Poutun on parempaa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Oikein olen pistämättä tämän vinkin mieleeni :D psst: sain tämän koneen auki ja osaan melkein jo kirjoittaakin tällä, näppis niin erituntuinen, että tulee typoja alvariinsa.

pinkkikupla
Minä en edes tiennyt, että kirjolohta saa myös marinoituna. Yksi hyvä tapa tehdä lohta on laittaa pinnalle suolaa, pippuria sekä aurajuustoa, ja sitten uuniin. Kanan marinadiin laitan yleensä soijaa, valkosipulia, inkivääriä ja chiliä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Just eilen katsoin sitruunapippurin tuoteselostetta, en ihan tarkkaan muista, mutta sen valmisteen suurin ainesosa, yli 40% oli suolaa ja sitten oli myös natriumaglutamaattia, oli sille jotain pippuriakin näytetty vissiin.
Juu, ei käytetä meillä. Se ei nyt ole sitruunaa tai pippuria nähnykään. Laitan mielummin suolaa, pippuria ja sitruuna erikseen.
No höh :( Mut kyllä mä silti käytän ton meidän sitruunapippurin loppuun :D

mie
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Löytyy myös suolaton sitruunapippuri esim.
http://www.santamaria.fi/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.ProductServlet?a=0&p=p1c&c=1&s=1&id=5431

Yhteistyössä