Kun käyt kaverin uudessa kodissa, mihin kiinnität ensimmäisenä huomion?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"opiskelija"

Vieras
En ehdi siivoamaan koko kämppää kirkkaan kiiltäväksi lattiasta kattoon, mut tuli mieleen et mihin kiinnitätte huomiota kun meette ekaa kertaa uuteen paikkaan? Saisin sit edes ne heti silmään pistävät paikat kondikseen :D

Mä en katso koskaan, onko paikat puunattu viimeisen päälle. Kunhan nyt on jonkinlainen järjestys talossa. Muutenkin, jos menen ensimmäistä kertaa vierailulle, mua kiinnostaa enemmän esim. asunnon pohja ja katson millaiset lattiat ja seinät jne.

• Tykkää
Reactions: Empuuu
Oon ite niin laiska siivoamaan että myönnän tuntevani pientä vanhingoniloa jos huomaan että jollakin muullakin siivoamatta.
Esim käytiin miehen veljellä ja vaimo tunnettu siitä et on tarkka ja nipo. siellä oli oh:n nurkassa kori pyykkejä ja tasoilla oli tavara kasoja.

Ite siivoan oh keittiö eteisen ja vessan niin tarkkaan kuin pystyn.

...mun pitää vielä tarkentaa etten nyt ENSIMMÄISEKSI kiinnitä siihen vessaan huomiota, mutta on siellä mukavapmaa käydä jos hammastahna/saippuaroiskeet on lavuaarista pesty pois ja jarrutusjäljetön pönttö... ;)

Muutosta johtuva kaaosei mua häiritse noin yleensä, ellei keittiön kahvipöydässä nytr muuttolaatikoita ole.

Yleisesti teen ensin katsahduksen huoneisiin, eniten kiinnitän huomiota yleiseen siisteyteen, ettei pöytätasoilla (keittiön pöydät, olohuoneen pöytä yms..) ole täynnä sekalaista tavaraa.
Harvoin edes käyn kavereilla wc:ssä ja itse kutsuja pitäessä (kestävät n.2-3 h) harva vieraista käy wc:ssä tuona aikana, eli sen siistinä pitäminen on yleensä "turhaa". Toki lavuaari+pönttö pitää puhtaat olla (mutta niinhän ne yleensä siivotaan kerran päivässä tai vähintään 2-3x/vko) ja mielellään uusi puhdas käsipyyhe kun vieraat tulevat.

No jos ihan ekaa kertaa menen vierailulle, niin ekanahan tietysti "pöllähtää" kasvoille se miltä asunto haisee. Tai tuoksuu. Onko tunkkainen, likainen, tms. Vai joku pullantuoksuinen paratiisi :D En minä huomaa jos lattialla jotain muruja on, mutta esim vessanpytyn siisteys on kyllä sellanen miistä kannattaa huolehtia, EHDOTTOMASTI. Ne kakkatäpit huomaa kyllä pöntössä.. Hyi.. Ja mielellään ei mitään valtavaa haisevaa tiskivuorta keittiössä..

Vessan ja keittiön siisteyteen ja ettei villakoira juoksentele pitkin paikkoja. Samaten pöydät on hyvä olla aika tyhjillään tavarakasoista ja sohvalle ja tuoleihin pitäisi pystyä istumaan..

En mä kauheesti kiinnitä siisteyteen huomiota mutta jos jotain niin varmaan sitten vessa ja keittiö... Periaatteessa siis sellainen "oikea siisteys" :D Kaikilla on joskus pölyä hyllyssä ja murusia lattialla, mutta jos on( kirjaimellisesti) paskainen vessa ja joku rasvainen keittiö niin se on jo ällöä.

Minä olen sellainen ihminen, ettei levällään olevat tavarat minua millään lailla häiritse. Eikä nyt pikku pöly lattioillakaan, mutta kiva olisi jos wc olisi puhdas ja pöydällä ei mitään ruokatahroja.

Siis oliko pääpointti sanassa UUSI? :whistle: Kaverit yleensä tunnetaan yleensä jo entuudestaan, joten tiedän hänen siisteysasteensa jo ennestään, joten jos kämppä on uusi, niin kyllä se huomio silloin kiinnittyy siihen asuntoon itseensä; pohjaratkaisuun, materiaaleihin, toimivuuteen jne. Mua ei paljon hetkauta, vaikka miten olis leluja tai muuta hujan hajan, mutta kunhan nyt lattiat olis sen verran siistit, että saa jalansijan, eikä sukan pohjat ota kiinni... Wc ja keittiö on mulle myös sellanen paikka, että ne tulis olla ainaki suurinpiirtein puhtaat (tai ainakin ne jarrujäljet pöntöstä, tipat renkaista ja räät lavuaarista pois), tai voi yökkä tulla kylään...

No, varmaan tosiaan lähinnä olisin kiinnostunut kaveristani... mutta tällä hetkellä (kun oma rakennusprojekti menossa) myös katto- seinä- ja lattiamateriaaleihin, ikkunoiden paikkoihin sekä keittiöratkaisuihin.

Yhteistyössä