Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Vaikka on jokamiehenoikeus, että metsissä saa kuljeskella, niin sielläkin koirat tulee pitää kiinni, ellei ole sitten kysytty metsän omistajalta lupaa pitää vapaana. Kuinka moni on kysynyt luvan, luulen ettei monikaan![]()
Ei kyllä taida pitää paikkaansa tuo! Jos Metsä ei ole taajamalla ja ei ole pesitysaikoja niin saa kyllä pitää koiriaan vapaana esim. samalla ku itse noukkii maroja, JOS omat koirat on hallinnassa ja valvonnan alla. Ei tarvita metsänomistajien lupia.
Sen sijaan pelloilla ei saa aiheuttaa haittaa kävelemällä siellä saati pitää koiria vapaana, jos ne aiheuttavat isoja haittoja.
No uusimmassa koiramme-lehdessä oli artikkeli tuosta ja ihan oikeasti metsästyslaki määrää sen, että koirat on pidettävä kytkettynä myös metsissä, ellei sitten metsänomistajalta ole saatu siihen lupaa. Ja myös valtionmetsäs kuuluvat tuohon, pitäisi siis kysyä lupa valtiolta. Koiraa saisi oikeasti pitää vapaana vaan omalla aidatulla pihalla.
Me nyt ei missään metsissä käydä, mutta kun mökillä ollaan, niin koirat kyllä kulkee siellä metsätiellä vapaana.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24594827:Me omistamme tuon pellon :saint:
Metsässä juoksuttamiseen en ole kysynyt lupaa enkä kysy. Anteeksi mutta en kysy.
Metsänomistajakin on tosin joskus tullut vastaan, rupatellut ja rapsutellut hurtankuvatusta, joten en ajattele että tykkää kovinkaan kyttyrää.
En tiedä kaikista omistajista, mutta sitä mieltä olen, että tämä minä omistan tämän metsän ja kaikki kysyvät minulta luvan- on ihan typeryyttä.
Koiraa en juoksuttele vapaana rauhoitusaikana, pentukoiraa kyllä. Emme kynnä ja kuovi, tee hirveää jälkeä tai muuten häiritse metsän rauhaa. Toisten pelloilla emme käy, naapuruston pelloilla kyllä mutta emme todellakaan silloin kun vilja on oraalla vaan silloin kun on puitu jo.
Kai tiedät, että ihan kuka tahansa voi ja saa tulla sinun metsääsi vaikka poimimaan sieniä halutessaan. Sinä taasen olet koirien omistaja ja vastuussa niistä..
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24594827:Me omistamme tuon pellon :saint:
Metsässä juoksuttamiseen en ole kysynyt lupaa enkä kysy. Anteeksi mutta en kysy.
Metsänomistajakin on tosin joskus tullut vastaan, rupatellut ja rapsutellut hurtankuvatusta, joten en ajattele että tykkää kovinkaan kyttyrää.
En tiedä kaikista omistajista, mutta sitä mieltä olen, että tämä minä omistan tämän metsän ja kaikki kysyvät minulta luvan- on ihan typeryyttä.
Koiraa en juoksuttele vapaana rauhoitusaikana, pentukoiraa kyllä. Emme kynnä ja kuovi, tee hirveää jälkeä tai muuten häiritse metsän rauhaa. Toisten pelloilla emme käy, naapuruston pelloilla kyllä mutta emme todellakaan silloin kun vilja on oraalla vaan silloin kun on puitu jo.