Kun junassa joku istuu sulle varatulla paikalla

• Viestiketjun aloittaja "maalaishiiri"
  • Ensimmäinen viesti
"maalaishiiri"
Siis mitä teette..? Viimeksi kun matkasin Treelta Hkiin, joku tyyppi istui mun paikalla ja kun pyysin siirtymään, niin käski mun mennä ***tuun, koska oli istunut siinä jo koko matkan (mistä ikinä tullutkin) ja levittänyt läppärit ja muut välineensä, joita ei voinut alkaa keräämään. Jouduin ite sit hyppäämään paikalta toiselle sitä mukaa kun porukkaa tuli junaan ja loppumatkan seisomaan, vaikka olin ostanut ja maksanut istumapaikan. Ei oo itellä pokkaa tollaseen. Huomenna pitäs taas lähtee junaan ja ärsyttää jo etukäteen.

Ken guru
Johan oli kummallinen tyyppi. Tuskin tuollaisia kahta kertaa vastaan tulee. Jäisin varmaan siihen viereen jonottamaan että konnari tulee, ja olisi sitten konnarin homma heivata tyyppi pois varatulta paikalta.

"viieras"
No herran jestas, lakkaa olemasta tollanen kynnysmatto ja mene omalle paikallesi. Kyllä sen tyypin siitä jotenkin saa siirtymään, viimeistään konduktööri. Mua olisi ruvennut niin vatuttaamaan tommonen tyyppi, että olisin jo ihan periaatteesta iskenyt hanurini juurikin omalle paikalle. Eri asia, jos olisi ystävällisemmin itseään ilmaissut...

Jos vaunussa on tilaa, niin saatan vaan kertoa, että mulla on paikalle lippu ja sanoa, että voi istua siinä ellei mua häädetä tyhjältä paikalta. Jos on kova tungos ja odotettavissa, että vaunu tulee täyteen, pyydän siirtymään. Kiukuttelijalle voi pyytää konduktöörin sanomaan, kun tulee lipunleimauskierrokselle. Jos paikka on ostettu, ei siinä istuva paikaton voi alkaa päättämään saako oman paikkansa vai ei.

siis joo
Todellakin olisin istunut omalle paikalleni, vaikka sitten syliin taikka läppärin päälle (riippuen siis siitä kumpi oli minulle varatulla pakalla), ei väliä onko vaunu tyhjä vai täysi niin paikalleni olisin istunut!

"tii-"
En oo kyllä ennen tollassiin haistattelijoihin törmänny. Ehkä ekalla kerralla olisinkin mennyt toiseen paikkaan, mutta jos toistuvasti joudun hyppelemään, niin olisin varmaan mennyt haistattelemaan takaisin. Tai sitten apua konnarilta.

Voin kyllä siis istua muuallakin, jos jollain on oikeasti paljon tavaraa, mutta nämä tyypit on aina ymmärtäneet, että jos juna tulee täyteen, he etsivät paikan muualta, ei paikan varannut.

"vieras."
[QUOTE="maalaishiiri";29616693]No kyllä muakin vatutaa, sehän tässä onkin. Mut mitä se konnarikaan olis voinu tehdä? Eihän ne tollaseen puutu, ei ainakaan ko. tapausta kiinnostanut.[/QUOTE]

Mitä tarkoitat? Vartijat ja tarvittaessa poliisi poistaa häirikön seuraavalla asemalla.

Ken guru
[QUOTE="maalaishiiri";29616693]No kyllä muakin vatutaa, sehän tässä onkin. Mut mitä se konnarikaan olis voinu tehdä? Eihän ne tollaseen puutu, ei ainakaan ko. tapausta kiinnostanut.[/QUOTE]

Tottakai konnarin pitää ja kuuluu puuttua. En mäkään anna sairaalassa potilaiden mennä muiden sängyille makoilemaan.

"Myy"
Näin minäkin toimisin, et jos vaunussa on tilaa sanoisin että voin istua muualle mut jos joudun siitä siirtymään niin sitten tulisin omalle paikalleni. Jos on ruuhkaista niin paikallani istuva lähtee vaikka konnarin toimesta jos ei muuten. Turha itse alkaa riidellä.

Mulle kävi kerran niin, että mulla oli toisen matkustajan kanssa sama paikka varattuna. Lipussa luki molemmilla sama paikkanro. Konnarin kanssa jouduttiin selvittelemään asiaa ja minä muistaakseni siirryin toiselle paikalle istumaan.

"vieras."
[QUOTE="maalaishiiri";29616716]Siis uhmaikäisestä mallia ja hirmu kohtaus päälle, että-mutta-kun-mä-haluan-istua-just-siinä-paikalla ?!?[/QUOTE]

Ei vaan yksi kohtelias pyyntö. Jos ei tepsi niin konnari paikalle.

hggj

Oliko se ukko,akka,nuori,vanha,laiha,lihava?

"rrr"
Ohoh, kyllä kaikki mun kohtaamat paikkavarkaat ovat ihan kohteliaasti lähteneet kun olen vain sanonut että sori, se olisi mun paikka.

No, jos juna on selkeästi tyhjän oloinen ja tiedän että se ei pysähdy miljoonalla väliasemalla niin menen kyllä jollekin vapaalle paikalle, mutta normaalitilanteessa haluan kyllä sille omalle paikalleni koska mullakin on tarkoitus levittää se läppäri tai nukkua eikä kiinnosta alkaa hyppiä paikasta toiseen.

Tilanteessasi olisin kyllä sanonut sille konduktöörille tästä ja vaatinut että se joko hommaa mulle mun paikan tai sitten jonkun muun oikeasti vapaan.

Mutta älä nyt ärsyyntyile jo valmiiksi siellä - kokemasi tilanne oli melko epätodennäköinen ja tuskin toistuu uudelleen. :)

matkustaja
Olisin varmaan pyytänyt päästä omalle paikalleni juurikin tuon takia että on vaara joutua sitten hyppäämään jos satut istumaan jonkun muun varatulla paikalla. Kyllä konnareiden pitäisi tuollaiseen puuttua. Itse olisin varmaan myöskin niin vittuuntunut ko käytöksestä että olisin tosiaan vaatinut päästä omalle paikalleni vaikka tilaa olisi ollut muuallakin.

Ken guru
[QUOTE="maalaishiiri";29616716]Siis uhmaikäisestä mallia ja hirmu kohtaus päälle, että-mutta-kun-mä-haluan-istua-just-siinä-paikalla ?!?[/QUOTE]

En todellakaan alkaisi tappelemaan paikasta, ei mitään äänenkorotuksia tarvita. Ellei siirry niin odotan konnaria joka sitten saa ja joutuu hoitamaan asian.

Yhteistyössä