Kun jotkut pysyvät hoikkina vaikka söisivät kuinka paljon vaan niin onkohan mahd. että joku lihoaa helposti vaikkei söisi paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos näin on niin sitten on ollut turhaa tuo lihavien morkkaus! Olen sitä mieltä, että niillä ei ole mitään oikeutta arvostella ylipainoisia, jotka pystyvät syömään kuinka paljon herkkuja vain eivätkä lihoa vaikkeivät harrastaisi edes liikuntaa.

mies on tuollainen "läpipaskoja" :D

Pituutta sillä on 184cm ja painoa 68kg. Mitat ei ehkä kuulosta pahalta, mutta hän on todella hoikka. Ja syö kuin hevonen ihan kaikkea. Mä olen sille kade! :D

Mä oon tässä nyt syönyt n.1000-1200 kaloria päivässä. Liikun 1-2 tuntia päivässä. Nyt olen laihtunut. Mutta jos nostan kalorimäärää (esim 1500-1600) niin en takuuvarmana laihdu! Vaikkakin kaiken järjen mukaan pitäisi, kun paino on liki 90 ja ylipainoakin 20 kiloa... Toisille se on helpompaa toisille vaikeampaa. Varmaan mun se peruskulutus on niin paljon alhaisempi kuin muilla mun kokoisilla...

Alkuperäinen kirjoittaja Mun:
mies on tuollainen "läpipaskoja" :D

Pituutta sillä on 184cm ja painoa 68kg. Mitat ei ehkä kuulosta pahalta, mutta hän on todella hoikka. Ja syö kuin hevonen ihan kaikkea. Mä olen sille kade! :D

Mun mies on 183 cm ja 84 kg ja tosi hoikka! Eli miehesi on pakko olla tosi pieni!

Eikö aikusen ihmisen pitäis tiedostaa oma aineenvaihdunta/peruskulutus ja syödä sen mukaan...? Siis sen sijaan, et mättää vaan ja sit valittaa ku on lihava, mut ei voi mitään, ku on hidas aineenvaihdunta...

Tietty, jos on onnellinen lihavana, ni siinähän mättää.

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Eikö aikusen ihmisen pitäis tiedostaa oma aineenvaihdunta/peruskulutus ja syödä sen mukaan...? Siis sen sijaan, et mättää vaan ja sit valittaa ku on lihava, mut ei voi mitään, ku on hidas aineenvaihdunta...

Monella kun tuo ongelma on alkanut jo ennen aikuisikää, esim. itselläni.
Mulla on aina ollu tosi hidas aineenvaihdunta, lapsena saatto mennä viikkokin ennen isompaa hätää. Oon nyt aikuisiällä tehnyt hirveen työn, että aineenvaihdunta toimis edes jotenkuten (niin kuin normisti ihmisillä). Kerran oon onnistunut jopa laihduttamaan 10kg, mutta tulivat korkojen kanssa takaisin toisessa raskaudessa. Sen jälkeen ei oo paino suostunut laskemaan, vaikka mitä tekis.

Ja vieressä mies, joka myöskin sellanen läpipaskoja! Ei kiva! :kieh:

Ja ongelma se alipainokin voi olla niinkuin ylipaino.

Mulla paino laski raskauden jälkeen tosi nopeesti ja sitten pikkuhiljaa hiipui. Kokoajan söin normaalisti. Painoin pahimmillaan vaan 45 kiloa (pituutta 165) ja pelkäsin kuollakseni, milloin saan esim. vatsataudin tms. kun ei kroppa sitä kestä.

Nyt varmaan vuoden aikana oon saanu 7 kiloa takaisin ja alan näyttää jo melkein ihmiseltä, ihan kaikki luut ei pullota enää. Sen oon huomannu että alipaino on sellanen ongelma josta "ei saa puhua". Täytyy vaan olla hiljaa ja tyytyväinen ku on sellanen vinkuheinä.. Ihmiset päivittelee että kuin sä pysyt noin laihana!

Mä en ihmisiä arvostele painon mukaan. Mä ennen raskautta lihoin todella helposti joten kolikon molemmat puolet on mulle tuttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:

Mä syön 1500kaloria ja liikun runsaasti päivittäin (1-2h kuntoilua.) Mun lääkäri sanoo, että syön liian vähän, mutta jos nostan määrä lihon. Lihoin 20kg sairuaden takia ja nyt mun kilot on jämähtänyt, kroppa ei suostu niistä päästämään eroon. Mun tilannetta on mietitty laihdutuspolilla, sisätautilekurilla jne. Vaikeaa on, ei suinkaan helppoa. Sitä ei olisi entinen hoikka koskaan voinut uskoa, että kroppa voi näin jumiin joutua.

Eli kyllä ap, tämän suhteen on eroja!

Alkuperäinen kirjoittaja ex-hoikka:
Mä syön 1500kaloria ja liikun runsaasti päivittäin (1-2h kuntoilua.) Mun lääkäri sanoo, että syön liian vähän, mutta jos nostan määrä lihon. Lihoin 20kg sairuaden takia ja nyt mun kilot on jämähtänyt, kroppa ei suostu niistä päästämään eroon. Mun tilannetta on mietitty laihdutuspolilla, sisätautilekurilla jne. Vaikeaa on, ei suinkaan helppoa. Sitä ei olisi entinen hoikka koskaan voinut uskoa, että kroppa voi näin jumiin joutua.

Onko sulla kilpirauhasen vajaatoiminta? Mulla on ja tarinasi kuulostaa jotenkin tutulta. Mä oon nyt ootellut, että saan ton hoitotasapainon kondikseen, jotta voisin laihtua. Jos meinaan käyn vajiksella, en laihdu, vaikka oisin kokonaan syömättä.

Oli sulla ex-hoikka mikä tahansa, älä luovuta! :hug: Minäkään en aio. Kiloja tiputettavana 30...:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Monella kun tuo ongelma on alkanut jo ennen aikuisikää, esim. itselläni.
Mulla on aina ollu tosi hidas aineenvaihdunta, lapsena saatto mennä viikkokin ennen isompaa hätää. Oon nyt aikuisiällä tehnyt hirveen työn, että aineenvaihdunta toimis edes jotenkuten (niin kuin normisti ihmisillä). Kerran oon onnistunut jopa laihduttamaan 10kg, mutta tulivat korkojen kanssa takaisin toisessa raskaudessa. Sen jälkeen ei oo paino suostunut laskemaan, vaikka mitä tekis.

Sama juttu, mulla myös aivan säälittävä aineenvaihdunta. Mä varmaan oikeesti eläisin pyhällä hengellä, jos tarve vaatis. Mulla ONNEKS imetys kuluttaa/vie läskit tosi hyvin, ku maitoa tulee niiiin paljon. Normaalisti ei tarvii ku ajatella "sipsi", ni johan tuli 5kg niin että rysähti.

Se mun pointti just oliki, et aikuisena nimenomaan sitä aineenvaihduntaa enään on turha syyttää, jos lihoo, koska tässä vaiheessa uskois jo omaa kehoaan sen verran tuntevansa, ettei syö yli tarpeensa.

No täältä ainakin löytyy noi molemmat vaihtoehdot.
Mies on laiha ja sellaisena pysyy koko ikänsä vaikka kuinka söisi. Sillä ikää 27
(Kertoipi kerran että jos syö paljon niin myös p*skoo paljon ja päinvastoin)

Sisko on 23 ja anorektisen laiha ja syö varmast ainakin kaks kertaa enemmän kuin minä.
Sillä tosin todennäköisesti alkaa sitten kertymään joskus.

Mulla ollu jo teini-ikäisestä asti niin, että jos söisin "normaali kalorimäärän" päivässä ja liikkuisin "normaalin" verran niin silti lihoisin.
Aina on joutunut katsomaan mitä syö ja painoindeksi on aina ollut noin 23-24.
Olen tosin entinen karaten harrastaja, että on tuota lihastakin, mutta silti aina olen ollut "pikkaisen pyöreä"
Ja juu, todella hidas ruuansulatus ja aineenvaihdunta joka pysyy suht "normaalina" vain sillä että tarkkailee syömistään.

Minulla ainakin on sellainen pulma, että aina, kun vähennän ruokaa (siis pienennän annoskokoa), niin vatsa kertakaikkiaan lakkaa toimimasta lähes viikon ajaksi. Ja syön puuroa, kasviksia, ruisleipää ja leseitä sekä jopa ummetuslääkkeitä eikä sekään auta. T. nimim. 4 x Laxoberon aamuin illoin :( :( :(

Miä syön pelkästään tummaa leipää, salaatteja, hedelmiä, durumista tehtyä pastaa tai spagettia ja sen sellaista.
Mulla on onneksi laktoosi-intoleranssi, niin että kupillinen kahvia maidon kera päivässä pitää huolen suolen toiminnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-hoikalle:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-hoikka:

Onko sulla kilpirauhasen vajaatoiminta? Mulla on ja tarinasi kuulostaa jotenkin tutulta. Mä oon nyt ootellut, että saan ton hoitotasapainon kondikseen, jotta voisin laihtua. Jos meinaan käyn vajiksella, en laihdu, vaikka oisin kokonaan syömättä.

Oli sulla ex-hoikka mikä tahansa, älä luovuta! :hug: Minäkään en aio. Kiloja tiputettavana 30...:headwall:

Kiitos sinulle ja voimia kovasti sullekin! Kyllä kilpiksessä vikaa ja lisämunuainen tuottaa liikaa kortisonia + pco, kaikki altistavat lihomiselle/aiheuttavat sitä. Mulla ei ole kondiksessa toi lääkitys, mutta lääkäri nihkeesti nostaisi sitä, koska arvot ei ole "kovin" pahat.. : ( Mulla mennyt elämänilo aika alas, urheilla yritän kuten ennenkin, mutta kyllä ottaa päähän! Ja kyllä mullakin sitä painoa voisi 25-30 lähteä, mutta jos joskus saisin bmi:n tuonne lähemmäs 25 niin olisin onnellinen. En todella tiedä mitä tehdä, olin 2 viikkoa paastolla lääkärin ohjeiden mukaan niin lähti 300g, 95kiloisesta kropasta!

Jos haluat kirjoitella, niin ilmoittele! Tuki olisi tarpeen ja miksei lenkkikaverikin. Itse olen pk-seudulta.

Kilpirauhanen on tosiaan yksi mikä voi tehdä sen, ettei laihdu. Kun mä sairastuin mulla oli koko ajan energiavaje, laskin painonvartijoiden pisteitä, imetin ja liikuin ja paino vaan nousi. Kun sairaus viimein todettiin ja sain lääkityksen ja se alkoi tehota, laihtuminen alkoi samaan tapaan kuin normaaleilla ihmisillä. Mutta edelleen mun on pidettävä tiukkaa ruokavaliota + liikuttava kovasti että saan painon pysyyn normaalina. Ennen sairastumista laihduin helposti ja pysyin hoikkana vähällä vaivalla. Sanonpahan vaan, että veemäinen vaiva!

Lasten jälkeen ei kilot putoneet ja vuosi sitten löytyi sattumalta kilpparin vajaatoiminta ja ei ole helppoa kun paino tuppaa nousemaan ja hoikka olen ollut ennen lapsia.Taistelua tämä on

Joo oon just 20v täyttämässä 178cm ja 60kg..
Ikäiseni, saman pituiset ovat painoltaan suunilleen 70-80kg.
Vaikka mitä syön ja oikein yritän olla liikkumatta niin ei paino
oo noussu muutamaan vuoteen mihinkään.
Olin 15-vuotiaana parhaimmillani, kehon rakenteeltani ja ikäisekseni
lihaksikas, mutta kun pituutta tuli, jäin laihaksi, mutta kuitenkin kiinteäksi
ja "lihaksikkaaksi". Mutta en ole tyytyväinen "futisharrastajan" vartaloon,
kun sitä en voi oikein helpolla muokata.

YLIPAINOISET HUOM!
Yritän siis sanoa että jos olet ehkä sen parikyt kiloo ylipainonen, mun mielestä
sulla on parempi tilanne kun meillä "läpipaskoilla", koska omalla panoksellasi
voit muokata kehoasti jopa melko tehokkaasti. Me "läpipökäleet" taas emme :(

LÄPIPASKAT IHMISET HUOM!
Oon puhunu muutaman harrastelija kehonrakentajien ja yhden ammattimaisen kehonrakentajan kanssa ja kysellyt neuvoja, miten nostaa painoa terveellisesti.
Siihen tarvitaan salia ja paljon ruokaa. Kun käyt salilla niin rasittunut lihas "hajoaa" ja kehomme korjaa lihaksen enemmän ku 100% eli lihas kasvaa hieman ja sillä saat "terveellisesti" lisää painoa ja massaa kun lihas on vielä huomattavasti painavempi kuin rasva. Täysjyvä tuotteita suositeltiin paljon. Vaihdoin kaikki mahdolliset ruuat täysjyvään ja maitokin on punasta täysmaitoa, läpipaskat, älkää pelätkö ottaa rasvaa, se ei ole haitaksi. Kehonrakentajat siit eivät vedä välttämättä tätä samaa, mutta ne olivat neuvoja painon nostamiseen, eikä juuri kehonrakentamiseen.
Itse vain päätät haluatko massaa 100% vain lihasta vai oletko sellaisessa tilanteessa, että painon on noustava oli se sit rasvaa tai lihasta niin älä epäröi.

Kiitos ja toivottavasti auttaa jotakuta :)

Yhteistyössä