A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Aamuäreellä oli mun mielestä hyviä ideoita ja ajatuksia tuosta jäähypenkistä. Mä lisäisin vielä, että lapselle voi antaa oman vastuualueen (tyyliin "kerää sä nämä pikkuautot, niin mä huolehdin muusta") kerättäväksi. Kannustamalla ja keskustelemalla saa muutenkin paljon paremmin aikaiseksi, kuin jäähypenkkeilemällä ja ne ovat pitemmällä tähtäimelläkin parempia kasvatuskeinoja.
Vielä tuli mieleen yksi juttu, että tuon ikäiselle siivouksesta voi tehdä omalla asenteellaan ja esimerkillään sellaisen älyttömän hauskan jutun: hymy huulilla kerätään leluja ja laulellaan vaikka samalla. Siten, että se olisi maailman mahtavinta hommaa![]()
Lisään vielä linkin, joka ei ihan kysyttyä asiaa koske, mutta jospa sielä muutoin löytyisi vinkkejä uhmaikäisen kanssa toimimiseen: http://www.mll.fi/vanhempainnetti/kattapidempaa/tukivinkit_tilanteesta_toiseen/lapsi_on_uhmaiassa/
kiitos tästä.. käyn lukaseen
ja herran isä: en koe olevani liian ankara äiti.. jos levittää myös siivoaa (ja tietty olen kaverina).