Kun isovanhempiin ei voi enää luottaa :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mutzilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mutzilla

Aktiivinen jäsen
03.09.2009
2 101
23
38
Lupauksia, lupauksia, katteettomia lupauksia :'(

Oli puhe että huomenna isäni hoitaisi lapsia ja hakisi esikoisen esikoulusta, jotta mies pääsee mukaan rakenneultraan ja äitini haluaisi lähtä sinne mukaan, mutta mutta...

Kuningas alkoholi on taas heidät vallannu, kuten koko kesän on, muutamia selviä päiviä lukuunottamatta ja taas eilen ovat käyneet alkossa, miten tässä minä voin luottaa ettei isäni ole kaljoissaan kun hakee esikoista kuopuksen kanssa esikoulusta huomenna?

Luottamus alkaa mennä kohta totaalisesti ja minua itseäni ärsyttää, kun aina siellä käydessämme on ainakin kaljaa otettu, kaippa sitä tässä pitäis alkaa tiukalle linjalle, että yhteyttä ei pidetä eikä siellä käydä jos alkoholi ei ala poistumaan kuvioista, tämä niin rassaa, niin rassaa meitä kaikkia sisaruksia :'(

:hug: Todella harmillista :( Olisiko ketään muuta, jota voisitte kysyä katsomaan lapsia? Harmi jos jää miehellä rakenneultra tuon takia väliin. En nyt katkaisisi välejä, mutta eihän noihin voi luottaa.

Ei voi täällääkään,miksen koskaan voi mennä yökylään,kysyy lapsi?No kun mummolassa ollaan kännissä.Älä käy ollenkaan siellä pahoitat vaan mielesi,niin mäkin teen ja parempi olla.Iteppä joutuvat kärsimään kun ei nää lapsenlapsiaan....

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
jospa hoidat itse. että isäsi hakeea lapsesi vielä kuopuksen kanssa. ja mitä sinä teet ? lapsia on kiva tehdämutta kurjaa hoitaa itse?

:headwall: yritätkö provota vai etkö vaan lukenut kunnolla?

Ei se alkoholi heiltä tule jäämään pois, usko mua. Mun isä juonut jo yli 30 vuotta eikä sitä koskaan lopeta. Saa nähdä meitä selvinpäin, mikä tarkoittaa, että kyläilyjä tosi harvoin. Itse kantaa vastuun juomisestaan, mulla ei mitään muuta häntä vastaan, mutta en ota enää vastuuta hänen elämästään. Nyt sen vihdoin oppinut kun ikää 31 v. Harmittaa toki ettei voida nähdä useimmin, mut en halua omalle lapselle samaa kokemusta alkoholisteista kuin itsellä on. Toivottavasti löydätte jonkun muun lapsenhoitajan! Oletko muuten kysynyt sairaalasta saako lapsen ottaa mukaan, jos isäkin kerta mukana? Silloinhan isä huolehtii, että lapsi ei häiritse kätilön ultraamista. Olen kuullut, että jossain tämä ollut mahdollista. Tsemppiä sulle! =)

meillä on kans mun isä kuningas alkoholin takia pois suljettu meidän elämästä.. mua ei kiinnosta mennä sinne kylään aina kun olen kotikaupungissa käymässä, kun tiedän, että on joko krapulassa tai päissään.. viimeisen 6 vuoden aikana olen nähnyt häntä 4 kertaa.. ja vain kerrran olen kylässä käynyt.. pidän häntä vain tuttuna, en isänäni.. :( onneks poika on niin nuori ettei tajua kaivata kyseistä henkilöä ollenkaan..

parempi ku katkaiset vaan välit jos eivät osaa olla ottamatta!

Äläkä ota huonoa omaatuntoa lapsen kysymyksistä koskien yökyläilyä. Sinä rakastat ja suojelet lastasi, vaikka hän ei sitä nyt ymmärräkkään. Sinä annat hänelle selvän elämän!

Niinpä. Sitä on opittava elämään sillä ajatuksella, että niitä tiettyjä sukulaisia ei ole olemassa. Kuulostaa rankalta, mutta tarkoitan sitä, ettei koskaan laske sen varaan, että sitä apua joskus voisi saada.

Lapsia ei voi ottaa mukaan, näin on käytäntö meillä, eli sitten vauvan isältä jää väliin rakenneultra (ei ole päässyt vielä yhteenkään mukaan töiden/koulun takia) ja jää hoitamaan vanhempia lapsia

Jos on todella alkoholisoitunut, ei sun kiristämiset vierailujen suhteen auta. Alkoholisti ei voi olla ilman viinaa vaikka lupaisit sille kuun taivaalta. Mä tiedän, olen itse alkoholistin lapsi. Ja lienet jo oppinut senkin ettei alkoholistin mihinkään lupaukseen kannata sinisilmäisesti luottaa. Siispä mä en ole edes kysellyt vanhempiani lapsiani hoitamaan vaan ne on hoidettu itse, joka tilanteessa.

Mun isä on alkoholisti mutta tietää että mun lasten näkyville ei ole mitään asiaa ottaneena. Mulle ei tulis kyllä mieleenkään kysyä isää hoitajaksi ja onneksi se on sen verran järkevä ettei ottais vaikka kysyisinkin. Aina kun ollaan menossa sinne kylään niin mä soitan ennen lähtöä ja jos se on selvä niin sit sanon et oltais tulos kylään ja vasta sitten sanon lapsille että mennään pappaa katsomaan, ei tule lapsille pettymyksiä.
Mutta en mä voi kieltää sitä juomasta, aikuinen ihminen kun saa sen asian päättää ihan itse. Mä vaan sopeutan meidän tavat toimia sen kans niin että kaikki voi olla tyytyväisiä.
Sitten se tietty on alkoholistin kanssa vaikeempaa jos välttämättä haluais isovanhempia hoitajaksi.

Juu alkoholistin lapsena sanon neuvon että ihan turha mihinkään lupauksiin uskoa. Aina varasuunnitelma tai sitten ei ota heiltä mitään lupauksia. Isääni en pidä yhteyttä kun kerran puolessa vuodessa kun on selvä hetki.

Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
Lapsia ei voi ottaa mukaan, näin on käytäntö meillä, eli sitten vauvan isältä jää väliin rakenneultra (ei ole päässyt vielä yhteenkään mukaan töiden/koulun takia) ja jää hoitamaan vanhempia lapsia

Eikö teillä ole ketään, joka voisi sen aikaa katsoa? Missä asutte?

vanhempani itse pyytävät lapsia usein sinne hoitoon ja varsinkin isäni tykkä peuhata noiden kanssa paljon, käyvät metsässä kävelemässä ym.

Niinkuin alkoholisti yleensä, on mitä ihanin ihminen kun on selvinpäin, mutta nyt on taas mennyt siihen pisteeseen että sitä kaljaa on saatava se muutama purkki päivään ja jotenki en vaan voi luottaa siihen että isäni olisi ilman olutta huomista. Itse tarjoutui katsomaan lapsia ultran ajaksi, jotta mies pääsisi mukaan

Meillä on ultrassa ollut aina koko lössi mukana.. siis oma perhe, ei isovanhempia.
Jos hoito ei muuten järjesty voisihan eskarilainen jäädä kotiin sinä päivänä ;) pääsisi hänkin tulevaa sisarrusta katsomaan!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meillä on ultrassa ollut aina koko lössi mukana.. siis oma perhe, ei isovanhempia.
Jos hoito ei muuten järjesty voisihan eskarilainen jäädä kotiin sinä päivänä ;) pääsisi hänkin tulevaa sisarrusta katsomaan!

kun meillä ei saa ottaa lapsia sinne mukaan

Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

kun meillä ei saa ottaa lapsia sinne mukaan

Helsingissä ainakin tämä on ihan ehdoton, kerran näinkin kun yhdellä nuorella parilla oli n. 1 v mukana, niin isä joutui jäämään käytävään lapsen kanssa.

Yhteistyössä